Муниципальное
образовательное учреждение
«Чойская средняя
общеобразовательная школа»
Тема:
Путешествие по англоговорящим
странам.
Автор: учитель английского языка
ШИПУНОВА Ольга Михайловна
2014
Цель:
Обобщение
и актуализация знаний учащихся в области иностранных языков, возможность
применения их в устной речи.
Задачи мероприятия:
Воспитательные:
1. Воспитание у молодого поколения толерантного восприятия мира.
2. Воспитание уважительного отношения к другой культуре и осознание своей
через контекст культуры англо-говорящих стран.
Развивающие:
1. Развитие творческих способностей учащихся.
2. Развитие способности к выбору выражений адекватных ситуации общения.
Познавательные:
1. Знакомство с чертами американцев, британцев, австралийцев, и представителей
других англоговорящих стран.
2. Ознакомление учащихся с культурой и традициями изучаемых стран.
Учебные:
1. Развитие умений воспринимать иноязычную речь на слух.
2. Развитие умений
участвовать в диалоге.
Оборудование:
·
Сцена
и зал, украшенные плакатами и постерами, посвященными англоговорящим странам;
·
Мультимедийное
оборудование для просмотра презентаций;
·
Костюмы
(атрибуты) представителей стран-участниц;
·
Дипломы
для награждения наиболее ярких представителей стран, а также самых зрелищных
выступлений.
Ход
мероприятия:
Музыкальная
заставка.
Сцена
украшена плакатами – достопримечательности стран, в которых побывают учащиеся
во время мероприятия. На сцену под музыкальное оформление выходят ведущие.
S1 – Good afternoon, dear friends!
S2 - Welcome to our party of English-speaking
countries.
S1 – Modern life is impossible without
traveling. Thousands of people travel every day either on business or for
pleasure. We can travel by air, by rail, by sea, or by road or even on foot.
S2 – Let’s dream a little. Some of our
students and our guests have a chance to visit English speaking countries as a
tourists of course. We’ll visit some countries and cities by plane. You are on
a board now. Let me introduce me myself and my partner. My name is _________.
I’ll be your steward. And this is _________. He’ll be our pilot.
S1 – Hello, Ladies and gentlemen! This is
the pilot speaking. I would like you to welcome aboard Siberian Airlines.
We’ll have transits in some English Speaking countries: New York, USA – London,
Great Britain - Sydney, Australia and come back in Choya, the Republic of Altay.
If there is anything we can do to make your trip with us more comfortable,
please let us know. Otherwise sit back and enjoy the flight.
S2 – Ladies and gentlemen! May I have your
attention, please? Fasten your seatbelts, please. The pilot is preparing to
take off.
Шум на борту
самолета. Взлет…
S2: Let me introduce to you our
board’s rules.
1 Keep your seat belts fasten all the
time.
2 Don’t smoke.
3 Don’t take guns on the plane.
4 Take part in our competitions, quizzes, games and singing.
5 Don’t interrupt each other.
6
First listen and then speak.
___: И не успели оглянуться,
Как сверх наш скоростной корабль
Примчал уж в США.
Что знаем мы о той стране,
В которую так быстро прибыли мы все?
USA New York
(Kennedy Airport) - ______7-б________ класс
Звучит музыка кантри,
S1 – What music was it? (country music) Yes,
perfect. You are right.
What country is it from? (It’s from America) Well done!
Students from ______ like to show us something interesting about this country?
Could you, please, be attentive?
СL: Yes, we could.
(Презентация США, исполнение
номера)___7-б____ класс. ???????
___: Before you start answering our
pilot’s questions let’s divide into two groups. Pupils will be the first group
and our English and German teachers will be the second one. The first question
is for the first group. Next question is for our teachers.
S1: 1What is the capital of the
USA? (Washington)
2 Who discovered America? (Christopher Columbus)
3 Who is the President of the USA? (Barack Obama)
___: It’s a pity, but we have to say
good bye to America.
S2: Our plane leaves for Canada. What
do you know about this country?
(Выступление и
презентация 5-б класса)
_________________________________________________________________
Музыкальная
заставка - песня: “Be happy, don’t worry”.
Шум
дождя.
England. London (Heathrow Airport).
S2 – (ведущий выходит с зонтом) The land of White
Albeons greets us. People in England like to talk about the weather. It changes
very often. There are often clouds in the sky and it often rains. Rain falls in
spring, rain falls in summer, rain falls in autumn and even in winter.
S2: Let’s get known how well do you
know Great Britain? I have some questions for you. I know you are ready to be
brilliant students.
Children: Great!
Extra questions:
1 What is the capital of Great Britain?
(London)
2 How many parts does the Great Britain consist? What are they? (4 parts:
Scotland, England, Wales and Northern Ireland)
3 What is the highest mountain in Great Britain? (Ben Nevis)
4 What river does London stand on? (Thames)
5 What is the symbol of England? (red rose)
6 What is there in the centre of Trafalgar Square? (The Column of
Nelson)
Good work!
___:
Летим!
Австралия встречается в пути
Мы здесь немного постоим,
народ мы этот оглядим.
Australia Sydney
Airport
Слышны звуки выстрелов.
Oh, my Lord! What’s up? Where are we?
S1: Don’t panic! Don’t leave our board. We
are in Australia.
____: Если у вас
стреляет в ухе, пояснице,
За бортом самолёта – не теряйтесь,
Мы на необитаемой земле Австралии…
S2: Let’s see a film about Australia. (Выступление
и представление ____6-б____ класса).
S2: Do you know:
1 What is the capital of Australia?
(Canberra)
2 What is the biggest and the oldest city in Australia? (Sydney)
3 What is one of the famous and popular animals in Australia? (Kangaroo)
S1: Ladies and gentlemen, fasten your seatbelts,
please! The next point of our trip is New Zealand.
Звук взлетающего
самолета.
(Выступление и
презентация ___10___ класса) ???????????????????
S2: Did you like it?
Children: Yes, we did!
S1: As we have to visit all the
English-speaking countries today we must hurry up! The next is Northern Ireland!
Ирландка -
кантри
(Выступление и
презентация ___6-в___ класса)
S2: The nearest neighbors of England are Scotland
and Wales. Let’s visit them!
(Выступление и
презентация __8-а __класса)
S1: What can you say about these countries?
Children: Fantastic!
S2: Our plane takes off! Get ready to
continue!
S1: Es
ist ein Land von großer Goethe. Sie ist bekannt für atemberaubende Architektur und einzigartige
Denkmäler. Willkommen in Deutschland!
(Выступление
и презентация 9-б класса)
??????????????????
S2: Land! Land! Look through
the window!! What is it?
Джимми)))))
Children: It’s India!
S1: In recent years, India
is increasingly considered to be an English-speaking country, because the population is growing fast and the country is developing rapidly.
(Выступление 6-а
класса. Индийский танец и презентация страны)
Keep it up!
Travelling by plane is very fast and convenient. And we needn’t so much time to
come back home. They say: “East or West – Home is Best”.
Шум самолета
Russia Sheremetyevo Airport
Исполнение русского танца (номера) – совместно, все желающие.
Our trip is over. Did you like it?
Children: Yes, we did.
____: But what do you remember about our
trip?
1 In what countries did we stop?
2 What language do the people speak in the USA, Great Britain, Australia and
etc.?
Thanks for everybody!
S2 - Thank you for your flight with our Russian
Airlines.
S1,2 (together) Good luck!
Подведение итогов.
·
Рефлексия, анализ допущенных учащимися
ошибок.
·
Награждение самых ярких выступивших,
наиболее зрелищных номеров, а также самых удачных костюмов и самых красочных
плакатов.
Es ist ein Land von großer Goethe. Sie
ist bekannt für atemberaubende Architektur und einzigartige Denkmäler. Willkommen in
Deutschland!
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.