Внеклассное мероприятие по английскому
языку
Класс: «8В»
Дата: 7. 10. 2016
Тема: «Sport»
Оборудование: дидактические
материалы
Тип урока: комбинированный
(активизация нового материала с элементами контроля и обобщения)
Цели:
1.
Образовательная: совершенствование
лексических, грамматических и аудитивных умений и навыков по изучаемой теме, развитие
коммуникативных навыков через различные виды речевой деятельности.
2.
Контрольная: мероприятие позволяет учителю
оценить уровень усвоения материала, пройденного в курсе преподавания
английского языка.
3.
Воспитательная: воспитание уважения к
культурному наследию страны изучаемого языка, формирование коммуникативной и
нравственной компетентности и бесконфликтного общения в коллективе.
Задачи:
1.
Организовать психологически благоприятную
атмосферу для проведения мероприятия.
2.
Содействовать сплочению коллектива.
3.
Развивать творческие способности.
Участники: 2 команды по 5
человек в каждой. Число сильных и слабых участников в каждой команде
приблизительно одинаково.
Подготовка к мероприятию: перед
проведением мероприятия учащимся следовало повторить пройденный материал по
темам «Спорт», «Спортивные игры», «Виды спорта». Подготовить монологические
высказывания по теме: “My favorite sportsmen”, “Our favorite sport team”.
Задания мероприятия построены в соответствии с теми знаниями, которые учащиеся
должны были приобрести. В процессе подготовки к мероприятию учителю следует
подобрать наиболее интересный материал.
Условия проведения мероприятия и оценки результатов:
мероприятие проводится ведущим (учителем). Оно состоит из трех этапов: в первом
этапе учащиеся ведут диалог с учителем, отвечая на его вопросы. Во втором
этапе проводится конкурс-викторина. Участники должны будут петь английские
песни по теме данного мероприятия, отвечать на вопросы и выбирать правильные
ответы, среди предложенных. Каждая команда отвечает по очереди, за каждый
правильный ответ, предназначенный для конкретной команды, дается 1 балл, в
случае, если команда не может ответить на свой вопрос, а противоположная
команда знает ответ, последняя получает 2 балла. В третьем этапе проводится
«супер-игра», позволяющая команде, набравшей меньшее количество очков догнать
команду соперников.
Ход мероприятия:
1
этап
Hello
my dear friends! Today we are having the competition. The theme of our
competition is «Sport». Are you ready? So, let’s start! And now answer the
questions, please.
What is your favorite kind of sport?
Do you go in for sports?
Do you like football?
What summer kinds of sport are
popular in Russia?
Do you like to skate?
Where were the Olympic games held in
Russian?
What is you favorite football team?
Which sports do you like (dislike)?
Which sports are typical for Russia
(Great Britain)?
Where did the Olympic Games begin?
How often are the Olympic Games held?
2 этап
Thank
you very much for your answers! And now let’s sing a song!
If you are happy and you know it clap your
hands (2 times)
If you are happy and you know it _______
And you really want to show it (2 times)
Clap your hands!
Step your feet,
Wink one eye,
Touch your nose (head, ear, etc.),
Shake your hands,
Jump so high!
Ok, very good, thanks a lot!
Well. The next task for you is to listen
to my short stories. I’ll describe different sports games. You can see the
numbers of the games on the blackboard and you will use the cards with the
numbers on your desks.
Запись
на доске:
1. Chess
2 Baseball
3. Cricket
4. Football
5. Soccer.
6. Basketball.
1) It is a game between two teams and is
played on a field with a bat and a small white ball. Each team consists of nine
players. The game has nine innings. The teams take turns playing in the field
and batting the ball.
(Baseball)
2) This game is played on a court with a
large orange ball. There are five players on each team. Each team moves the
ball across the court by bouncing it. The players can also throw, or pass the ball
to each other. They try to shoot the ball into the basket.
( Basketball)
3) It is a game of two players. Each of
them starts with sixteen different playing pieces to move on a board. The aim
is to move your pieces so that your opponent’s king will be taken.
(Chess)
4) It is a field game between two teams,
played with a white round ball. The goalkeeper is the only one who can touch
the ball with his hands. The other players are only allowed to kick the ball
past the goalkeeper into the goal.
(Soccer)
5) It is sometimes called an English
national game. It is known that people played it in England as early as 1550.
It is a very long game. International matches last for 5 days. Girls and
women play this game too.
(Cricket)
6) It is a game played between two teams
of eleven players. Players kick a ball around a field trying to score a goal.
The team with the most points wins. This game is very popular in our country
and all over the world.
(Football).
Well done! So, it is the time to choose
the right answer.
1)
What
game is played between 2 teams of eleven players?
·
Tennis
·
Football
·
Dancing
2)
What
game is played with a small white round ball and a bat?
·
Skating
·
Basketball
·
Baseball
3) What
game is played on a court with a large orange ball?
·
Basketball
·
Knitting
·
Chess
4) This
game is played by 2 teams of 6 players each on an ice field?
·
Surfing
·
Ironing
·
Ice
hockey
5)
What
is the most popular sport in the USA?
·
Football
·
Skiing
·
Chess
6)
What
game is played by 2 players on a board? The aim of the game is to move pieces
so that your opponent’s king will be taken.
·
Bowling
·
Chess
·
Dancing
3
этап
Very good! And now it is the time for
battle between the leaders of the teams you will have to read the poems by
doing physical exercises.
1) Hands on the head,
2) Up,
down, up, down,
Hands
on the hips,
Which is the way
Hands
on the table,
To London town?
Hands
like this.
Where? Where?
Hands
on the shoulders,
Up in the air,
Hands
up and down,
Close your eyes-
Hands
behind the head
And you are there!
Ok,
that is great! Now it is the time to finish our competition! Thanks a lot for
taking part in it! Good luck!
Рефлексия:
Мое
настроение
на
занятии
|
Что
я понял на занятии
|
Что
мне понравилось на занятии
|
радостное
|
|
Я
все понял
|
|
Атмосфера
|
|
грустное
|
|
Я
почти все понял
|
|
Украшение
кабинета
|
|
спокойное
|
|
Понял
мало
|
|
Викторина
|
|
тревожное
|
|
Ничего
не понял
|
|
Супер-игра
|
|
скука
и уныние
|
|
Не
старался понять
|
|
Все
|
|
Подведение итогов:
Команда победителей награждается призами
(блокноты, ручки), другой команде выдаются утешительные призы.
Ссылки на используемые
материалы:
1. https://rightbrain.training/articles/fizicheskoye-razvitiye/zaryadka-na-angliyskom
2. http://englishschool12.ru/publ/v_pomoshh_uchiteljam/v_pomoshh_uchiteljam/relaksacioonye_uprazhnenija_na_uroke_anglijskogo_jazyka/25-1-0-168
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.