Конспект урока-соревнования по
английскому языку по теме "Мой дом"
Место в учебном процессе: урок систематизации
и обобщения знаний по теме "My House", 4 класс,
УМК Верещагина И.Н., Афанасьева О.В. Английский язык: учебник для IV класса школ с углубленным изучением англ. языка, лицеев и гимназий. -
М.: Просвещение, 2007.
Цель урока: систематизировать и обобщить
знания учащихся по теме "My House".
Задачи урока:
Образовательные:
обобщение лексического материала по теме
"My House",
обобщение грамматического материала (настоящее
длительное время "The Present Continuous Tense"),
развитие навыков говорения, чтения,
аудирования и письма по теме.
Развивающие:
развитие коммуникативных навыков по теме
"My House",
развитие творческих способностей учащихся,
развитие памяти, внимания и мышления,
развитие умения обобщать и делать выводы.
Воспитательные:
воспитание познавательного интереса к предмету
воспитание умения работать в сотрудничестве.
Форма урока: урок-соревнование.
Оборудование: компьютер, мультимедийный
проектор, раздаточный материал (тексты для индивидуальной работы, картонные
комнаты с мебелью, карточки со словами), призы.
Этапы учебного занятия
|
Решаемые задачи
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
Ожидаемый результат
|
1. Организационный момент
Приложение 1.
|
Создать условия для включения в урок.
|
Приветствует учащихся. Сообщает тему и цель
урока.
Good morning, pupils. Today we are having an unusual
lesson. We are finishing our theme and I know some of you want to tell us a
poem “My House”. Thank you and now let’s start. We are having а competitive programme
today. There are four teams here and so four captains.
|
Рассказывают стихотворение по теме.
Капитаны вытягивают карточку с названием
своей команды (синие, красные, желтые, зеленые).
|
Определены названия команд. Учащиеся
настроены на выполнение заданий.
|
2. Тур I Разминка
Приложение 2.
|
Нацелить учащихся на выполнение разминки.
|
Направляет деятельность учащихся на
распознавание слов. Организует фронтальную работу.
Look at the blackboard. The first task is to make up the
words of the letters. For each right answer you’ll get a point.
|
Называют слова, выходят к доске, чтобы их
написать.
|
Все слова отгаданы и правильно написаны на
доске.
|
3. Тур II – Конкурс капитанов
|
Подготовить учащихся к выполнению
индивидуального задания.
Нацелить учащихся на выполнение
взаимоконтроля.
|
Дает индивидуальное задание капитанам:
прочитайте описание комнаты и расставьте мебель в данной комнате в
соответствии с текстом.
The second task is the competition of the captains. You can
see paper rooms with some furniture on your tables. And there is a text about
the room there too. You must read the text and to furnish the room according
to it.
Организует взаимоконтроль учащихся.
And now captains you're to do one more task. You must change your seats,
rooms and your texts as well and check whether your classmate has furnished
the room correctly.
|
Читают текст. Расставляют мебель в соответствии с
текстом.
Меняются местами. Читают описание комнаты другой команды. Проверяют, правильно ли расставил
мебель в комнате капитан той команды.
|
Мебель в комнатах расставлена.
Взаимоконтроль осуществлен. Имеющиеся ошибки
исправлены.
|
4. Тур IV
Приложение 4.
|
Повторить изученную лексику по данной теме.
|
Предлагает задание на аудирование.
While our captains are working we’ll do another task. I’ll
describe a room and you’re to guess the name of it.
|
Воспринимают описание комнат на слух и
говорят их названия.
|
Учащиеся повторили тематическую лексику. Все
комнаты названы правильно.
|
5. Тур V
Приложение 5.
|
Повторить порядок слов в английском
предложении.
|
Организует фронтальную работу, в ходе
которой осуществляется повторение порядка слов в предложении.
Look at the blackboard. The next task
is to put the words in the right order to make up the sentences.
|
Расставляют слова в предложениях в
правильном порядке.
|
Учащиеся повторили порядок слов в английском
предложении.
|
6. Тур VI
Приложение 6.
|
Отработать настоящее длительное время
активного залога.
|
Организует деятельность учащихся по
выполнению тестовых заданий по грамматике.
Now we’ll do a grammar task. You are to use The Present
Continuous Tense.
|
Выбирают правильную форму глагола.
|
Учащиеся вспомнили, как образуетcя настоящее длительное время в английском языке.
|
7. Физкультминутка
Приложение 7.
|
Дать учащимся отдохнуть.
|
Организует игровую деятельность учащихся.
Let's relax and play. Tell
me: Who stole the cookie from the cookie jar?
|
Активно участвуют в игре.
|
Учащиеся отдохнули и готовы представить свои
проекты.
|
8. Тур VII
Приложение 8.
|
Развивать творческие способности у учащихся
и формировать их лексические навыки говорения.
|
Организует групповую работу учащихся, в ходе
которой учащиеся представляют свои групповые проекты, выполненные совместно с
родителями дома.
And the last task for today is listening to your projects
“A House of my Dream”. It was your homework.
|
В группах представляют свои проекты.
|
Учащиеся показали дом своей мечты и
рассказали о нем.
|
9. Подведение итогов мероприятия
Приложение 9.
|
Выявить уровень достижения цели урока.
Распределить команды по местам.
|
Нацеливает учащихся на исполнение песни,
чтобы дать время жюри распределить места.
While our jury is counting your points we’ll sing a song
“If You’re Happy…”
|
Поют песню. Капитаны получают грамоты.
Команды – сладкий приз.
|
Дана объективная оценка результатов
деятельности учащихся.
|
Appendix 1. / Приложение
1.
My House
Let's go to my house.
Let's go today.
I'll show you all the rooms
Where we work and play.
Here is the kitchen
Where Mother cooks for me.
Here is the living room
Where I watch TV.
Here is the dining room.
We eat here every day.
And this room is my room
Where I sleep and play.
Appendix 3. / Приложение 3.
Furnish the room.
This
is a study. It is not big but light. You can see one big window in it. There
is a clock, a picture, seven photos and a cupboard on the wall. They are on
the left. There is a plant on the cupboard. A brown desk is on the left too.
It is under the picture. There is a lamp and a computer on the desk. You can
see a chair near the desk. There is an armchair on the right. The table is in
the middle of the room. A little cupboard is next to the window. It is at the
wall. You can see a big bookcase near the cupboard. It is at the wall too.
The girl is standing in front of the bookcase.
|
Furnish the room.
This
is a kitchen. It is big and light. You can see one window in it. The kitchen
has four walls but you can’t see them all. The clock is on the wall. It is
next to the window. A big table is under the clock. It is at the wall. Two
chairs are at the table. You can see a cupboard on the wall. It is next to
the clock. There is a cupboard near the table too. You can see a fridge, a
sink and a gas-stove on the left. There is a plant on the fridge. The sink is
next to the fridge. The gas-stove is near the sink. The girl is washing up.
|
Furnish the room.
This
is a living-room. It is not big but cosy. You can see one window in it. There
is a plant on the windowsill. The living-room has four walls but you can’t
see them all. The shelf with books and toys is on the wall. It is near the
lamp. The sofa is under the shelf. It is at the wall. You can see two
pictures and a clock on the wall. There is an armchair near the sofa. It is
under the clock. The television is on the right. It is at the wall. There is
a brown table in the middle of the room. The girl is standing at the window.
The cat is sitting in the armchair.
|
Furnish the room.
This
is a bedroom. It is big and light. You can see one window in it. The bedroom
has four walls but you can’t see them all. There is a clock on the left. It
is on the wall. You can see a bedside table at the wall. It is under the
clock. There is a plant on the bedside table. The bed is next to it. There is
an armchair on the right. The table is in front of the armchair. You can see
a big mirror next to the window. There is a dressing-table under the mirror.
The girl is standing in front of the mirror.
|
Appendix 4. / Приложение 4.
Guess the room.
1.
There is a table, a bed with two
bedside tables, a mirror and a dressing-table in this room. We sleep in it.
2.
You can see a table, chairs or
armchairs, a sofa, a television and a carpet in this room. We like to watch
television in it.
3.
There is a desk with a computer,
chairs, bookcases or shelves with books in this room. My dad works in it.
4.
You can see a mirror, a sink and a
bath in this room. You can wash your hands and face or take a shower in it.
5.
There is a sink, a fridge, a
gas-stove and a lot of cupboards with plates and cups in this room. My mum usually
cooks here.
Appendix 5. / Приложение
5.
Make up sentences of the words.
1.
now/is/the bird/sleeping.
2.
is/the park/in/the girl.
3.
near/sitting/they/the window/are.
4.
on/Ben/to play/the computer/likes.
5.
is/the left/the sofa/on.
6.
upstairs/bedroom/parents’/my/is.
7.
near/there/is/the window/a
cupboard.
8.
the bathroom/I/taking/a
shower/am/in.
9.
we/dinner/have/the dining room/in.
10.
room/not/big/is/cosy/but/my.
Appendix 6. / Приложение
6.
Appendix 7. / Приложение
7.
Who Stole the Cookie from the Cookie Jar?
-
Who stole the cookie from the
cookie jar?
-
… (the name) stole the cookie from
the cookie jar!
-
Who me?
-
Yes, you!
-
Couldn’t be!
-
Then who?
-
… (the name) stole the cookie from
the cookie jar!
-
…
Appendix 9. / Приложение 9.
If You Are Happy
If you're happy and you know it,
Clap your hands. (2 paзa)
If you're happy and you know it,
Then you really ought to show it.
If you're happy and you know it, clap your hands.
If you're happy and you know it,
Stamp your feet. (2 paзa)
If you're happy and you know it,
Then you really ought to show it.
If you're happy and you know it, stamp your feet.
If you're happy and you know it,
Shout "Hooray!" (2 paзa)
If you're happy and you know it,
Then you really ought to show it.
If you're happy and you know it, shout "Hooray!"
If you're happy and you know it,
Do all three. (2 paзa)
If you're happy and you know it,
Then you really ought to show it.
If you're happy and you know it, do all three.
Список используемых источников информации:
http://www.mamalisa.com/?t=es&p=133&c=23
http://shkoladetei.ru/586-stikhi-o-seme-na-anglijjskom.-mojj-dom-my-house.html
http://www.youtube.com/watch?v=FrsM9WggCdo
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.