"Вид урока: комбинированный
Тема урока: «Who is who.»
Цели урока: 1.Практические:
вспомнить необходимую лексику по теме «Appearances»
2.Обучающие
- введение и активизация лексических единиц по теме;
- формирование навыка описания человека, выражения своего мнение об известном человеке, литературном герое;
2. Развивающие
- расширение кругозора учащихся;
- развитие языковой догадки;
- развитие интереса к языку;
- социокультурное развитие;
3. Воспитательные
– развитие у учащихся чувства гордости;
- развитие чувства уважения к культуре изучаемого языка;
- снятие языкового барьера.
оснащение урока:
- классная доска;
- интерактивная доска;
- аудиозапись;
- раздаточный материал.
Ход урока.
1Организационный момент.
1. Приветствие.
- Good morning, my dear friends! How are you today? Are you OK?
- Let’s begin our lesson. At first greet your face partners, then
your shoulder partners, our guests and me. - I’m glad to see you. Sit down.
2. Совместное целеполагание.
СЛАЙД 1. Our topic is "Appearance" Let’s
start with the photo of a famous person. Try to say something about this
picture. Please don’t repeat each other. (Учащиеся
описывают фотографию английского писателя ) Will you guess who is it?
Thank you.
3. Совершенствование лексических навыков. Использование структуры (Tic-Tac-Toe )
Учитель готовит карточки/листочки бумаги с 1
словом на каждом листочке • Предложить ученикам перемешать листочки и разложить
9 листочков в формате 3х3 • Каждый член команды составляет 3 предложения,
используя любые три слова на одной линии (по вертикали, горизонтали или
диагонали) Эта структура способствует развитию одних из важнейших качеств 21
века критического и креативного мышления;
-So let’s start. Dear students, on your tables you have
cards. Each of us has to take three cards and to write down one sentences,
which refer to the theme. Now, let’s start! СЛАЙД 2.
-Would you like to read your sentences?
-Team number 4 speaker number 2, it’s your turn to read. Excellent,
thank you!
4. Совершенствование навыков
устной речи. использование структуры (Frayer Model)
Now look at the screen and guess the people. СЛАЙД 3
Can you tell something about him characterize this character
using adjectives and verbs: speak about him/her.
5. Совершенствование навыков аудирования.Использовние структуры (Take off
- touch down)
Listen to my sentences and decide whether it is true or false. If
it is true you must stand up when it is false you stay sitting.
1. Pushkin created very many detective stories.()
3. "Robinson Crusoe" is written by D. Defoe. ()
4. I admire Leonardo Da Vinci. ()
5.Stephen Hawking was diagnosed with MND .()
6. I don't have any friend.()
.
6. Развитие
навыка устной речи. Использование структуры Мих Пэа Шэа
СЛАЙД 4
- Now let’s continue our work .I would like you to stand up, move
your chairs. Let’s mix! Stand in pairs. Give five each other .Look and read the
situation for you dialogue on the screen. Think it over and start discussing
using RELLY ROBIN (or TIMED PAIR SHARE).
-What do you look like?
- What are you wearing? / - What do you usually wear?
- What are you?
7. Рефлексия.
Teacher: So, boys and girls, what have we done today? СЛАЙД 5
Have you made sentences? ---- Yes, we have.
Have we characterized some famous people?
-----Yes, we have.
Have we spoken in dialogues? -----Yes, we have.
So, our tasks are fulfilled.
Thank you for your work.
Write down your home task- .
8. Итоги урока.
Oценки.
-Thank you for your work. Your marks are…
9.Билет на выход. Exit
ticket.
- Take the cards.
Write down the most
popular word of today's lesson.
H/t ex.1 p.31 read and
translate new words
celebrity
|
childhood
|
illness
|
admire
|
career
|
world
|
gifted
|
inventor
|
talented
|
Name, profession
|
Facts from life, works
|
Appearance
|
Personal characteristic
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.