Инфоурок Иностранные языки Рабочие программыУрок по английскому языку 5 -го класса Hot Spot "Review"

Урок по английскому языку 5 -го класса Hot Spot "Review"

Скачать материал

Выберите документ из архива для просмотра:

Выбранный для просмотра документ Презентация1.pptx

Скачать материал "Урок по английскому языку 5 -го класса Hot Spot "Review""

Получите профессию

Секретарь-администратор

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 3 месяца

Специалист по переработке нефти и газа

Описание презентации по отдельным слайдам:

  • 
The English lesson
Atagarayeva Ainur
The 5th “A” form

    1 слайд



    The English lesson
    Atagarayeva Ainur
    The 5th “A” form

  • The 11th of April FridayReview

    2 слайд


    The 11th of April
    Friday
    Review

  • Brainstorming

    3 слайд

    Brainstorming

  • Aldar  Kose’s  living room

    4 слайд

    Aldar Kose’s living room

  • Sponge Bob’s living room.

    5 слайд

    Sponge Bob’s living room.

  • I don’t want to play with mates.I ………… friendly.
Asel  ………. helps me.I’m angr...

    6 слайд

    I don’t want to play with mates.I ………… friendly.
    Asel ………. helps me.I’m angry to her for that.
    The teacher tells us about new lands .It’s very interesting.I’m ……………….. a good listener.
    I’m not a good boy,but I …………….tell the truth to my parents.

    Who knows adverbs best?

  • 5) I’m ……………. on time.I always stand at English.
6) I want to take a present...

    7 слайд


    5) I’m ……………. on time.I always stand at English.
    6) I want to take a present for Maira’s birthday . I…………. remember my friends’ birthdays.

  • Who is faster?

    8 слайд

    Who is faster?

  • Rhyming words

    9 слайд

    Rhyming words

  • Dual diary

    10 слайд

    Dual diary

  • Thanks for attention!

    11 слайд

    Thanks for attention!

Получите профессию

Методист-разработчик онлайн-курсов

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Выбранный для просмотра документ The theme of the lesson.docx

The theme of the lesson: “Review”

The aims of the lesson: 1) Revising all the materials from theModule 5.

                                           Practise using Present Simple in their speech.

                                      2) Enrich their language by using the adverbs of

                                          frequency and develop their quick thinking.

                                      3) Teach them to be interested in English and

                                          respect each   while competiting.

 

The visual aids: slides, active board, cards,pictures,coins,etc.

The type of the lesson: Competition

The procedure of the lesson:

1)     The organization moment

2)    Brainstorming

3)    Who knows adverbs best?

4)    Who is faster?

5)    Game “Chain”

6)    Dual diary

7)    Reflection

8)    Homework

9)    Marks

10) Conclusion

I The organization moment.

T: Good afternoon,children!

P: Good afternoon, teacher!

T: Sit down , please.Who is on duty today?

P: We’re on duty today.

T: What date and day is it today?

P: Today is the 10th of April.Today’s Thursday .

T: Who is absent ?

P: All are present.

T: What season is it now?

P: It’s Spring.

T: What’s the weather like today?

P: It’s cloudy and cold.

T: Thank you sit down , please.

 

T: Today we have an unusual lesson .We have guests at our lesson.We’ ll revise all the materials from the module 5 .I’ve divided you into 3 groups.You’ll competite with  other.Before it I want you to tell each other compliments by these pictures.

The 1st group – Amin Tuyakov.You’re super like Amin Tuyakov.

The 2nd group – Abay Kunanbayev.You’re clever like Abay Kunanbayev.

The 3rd group – Kyz Zhybek. You’re beautiful like Kyz Zhybek.

 

II Brainstorming.(slide 2)

T: Today we’ll revise Present Simple.Who knows the rule?

Who can tell me the forms of it? Give your examples.

And look at the screen , as you see this is Aldar Kose’s living room.(slide 3)

What  does he do in his living room?

I’ll give each group a coin for each right answer.

P1 : He sleeps on the rug.

P2:  He doesn’t surf the internet.

P3:  He has lunch.

P4:  He looks at the stars.

P5: He doesn’t watch TV.

P6: He doesn’t play table tennis.

 

T: Look.This is Sponge Bob’s living room.What can you say about him?(slide 4)

 

III Who knows adverbs best?(slide 5)

1)                I don’t want to play with mates.I ………… friendly.

2)                Asel  ………. helps me.I’m angry to her for that.

3)                The teacher tells us about new lands .It’s very interesting.I’m ……………….. a good listener.

4)                I’m not a good boy,but I …………….tell the truth to my parents.

5)                 I’m ……………. on time.I always stand at English.

6)                 I want to take a present for Maira’s birthday . I…………. remember my friends’ birthdays.

IV Who is faster?(slide 6)

T: Excellent . Now look at the screen and let’s watch video.”My journey to school.”

What about is this video?

P: It’s about journey to school.

T: Yes, you’re right . And now I’ll give you words and you should make sentences.

1)    She’s never late.

2)    I’m always on time.

3)    They usually go swimming.

4)    I don’t surf the internet.

V Game “Chain”

Let’s play a game.The first  group tells the part of the word combination and the next group will tellthe end of it.

P1: Make

P2: model planes

P3: Surf

P4: the internet

P5: Go

P6: to school

VI Dual diary (slide 8)

T:This is a strategy of the “Critical thinking”- Dual diary .You read the sentences

From this table and write your point of view.

 

 

Sentences

My comments

Don’t be late to school!

 

Be kind to your friends.

 

We play games only at PE.

 

I use computer only at IT.

 

My village is called Zhetibay.

 

Don’t talk to classmate at the lesson.

 

 

VII Reflection

T: Let’s put ourselves on that tree on the board .Where do you think you are , at the top , in the middle or at the end ?

( Children put the pictures with girls and boys onto the tree.)

It shows how could they get knowledge at this lesson.

 

T: Count your coins.How many coins have you got?

1st group – 6 coins

2nd group – 10 coins

3rd group – 5 coins

So the winner is The 1st group!

 

VIII Homework: Write about your daily routine  using adverbs.

IX Marks:

           Excellent

               Good

                   Sat

                     Unsat

X  Conclusion:

T: The lesson is over, good-bye,children.

P: Good – bye , teacher.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Жетібай селосы № 8 орта мектебі»  мемлекеттік мекемесі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ашық сабақ

Тақырыбы: «Review»

Сынып: 5 «А»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2013 - 2014 ж

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Урок по английскому языку 5 -го класса Hot Spot "Review""

Получите профессию

Методист-разработчик онлайн-курсов

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Получите профессию

HR-менеджер

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Краткое описание документа:

В этом плане урока английского языка с углубленным изучением по учебнику Хот Спот я добавила материалы которые закрепляют пройденные уроки. В этом плане вы можете найти занимательные задания по грамматике , методы критического мышления . Повторение наречии времени , различные дидактические игры могут помочь каждому учителю в своих разработках.К тому же этому уроку я прилагаю презентацию которую можно использовать для вашего урока. В презентации по этапно описан ход урока. Я использовала гостиные Спанч Боба и Алдар Косе , чтобы сравнить их образ жизни и назвать их действия в их гостиной отдельно. Ученики сами должны составить предложения опираясь на картинку . А также я добавила стратегию критического мышления "Двойной дневник " . где ученики должны записать свои комментарии к предложенному предложению. Это хорошо закрепляет пройденный урок. Надеюсь вам пригодится мой урок.

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 662 871 материал в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 15.05.2020 243
    • RAR 1.1 мбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Горская Наталия Владимировна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Горская Наталия Владимировна
    Горская Наталия Владимировна
    • На сайте: 3 года и 4 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 76739
    • Всего материалов: 226

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

HR-менеджер

Специалист по управлению персоналом (HR- менеджер)

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Немецкий язык: теория и методика обучения иностранному языку в образовательной организации

Учитель немецкого языка

300 ч. — 1200 ч.

от 7900 руб. от 3650 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 272 человека из 57 регионов
  • Этот курс уже прошли 1 054 человека

Курс профессиональной переподготовки

Теория и методика преподавания иностранных языков в начальной школе

Учитель иностранного языка в начальной школе

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3650 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 194 человека из 56 регионов
  • Этот курс уже прошли 521 человек

Курс повышения квалификации

Методы билингвального обучения иностранным языкам

36 ч.

1700 руб. 850 руб.
Подать заявку О курсе
  • Этот курс уже прошли 85 человек

Мини-курс

Современное инвестирование: углубленное изучение инвестиций и финансовых рынков

8 ч.

1180 руб. 590 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 26 человек из 13 регионов

Мини-курс

Стратегии брендинга и лояльности потребителей: изучение современных тенденций и подходов

2 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

История России: ключевые события и реформы

8 ч.

1180 руб. 590 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 134 человека из 45 регионов
  • Этот курс уже прошли 81 человек