Разумова Наталья
Владимировна
учитель английского
языка
гимназия №40, город
Тараз
класс: 1
Theme: “Magic trip”
Цели урока:
- образовательная – формирование навыков
использования изученной лексики в речи темам: “Animals” “Verbs”
‘Colours”
- развивающая –развитие речевых
способностей (фонематического слуха, способности к догадке), психических
функций, связанных с речевой деятельностью (речевого мышления, внимания,
воображения), способность к общению.
- воспитательная – формирование
позитивно- ориентированной личности;
Задачи:
- активизировать
речевые навыки на уровне представления рассказов о себе, информации о
животных;
- использовать
лексико-грамматические навыки при составлении речевых конструкций в
ситуациях, приближенных к условиям общения;
- реализовать
умение использования информационно- коммуникационных технологий на уроке;
Оснащение
урока:
- интерактивная
доска;
- раздаточный
материал
Цели урока имеют комплексный характер.
Учащиеся на уроке, используя ранее усвоенные знания, приобретённые навыки,
активизируют память, мышление, для решения поставленных проблемных задач.
Данный урок относится
к типу нестандартных уроков. Он проводится в игровой форме, которая является
наиболее эффективной для учащихся на начальном этапе.
Структура
урока включает в себя следующие этапы:
- мотивация
учебной деятельности учащихся;
- сообщение
темы;
- повторение
и систематизация полученных знаний;
- итоги
урока.
Мотивация учебной
деятельности учащихся переходит в ненавязчивое сообщение темы, которая
раскрывается через повторение и систематизацию полученных учащимися знаний. В
конце урока подводятся итоги.
Учебная информация
представленная учащимся носит научно – обоснованный характер и является вполне
доступной для учеников на начальном этапе обучения. Содержание урока
соответствует коммуникативно-познавательным интересам учащихся младшего
возраста, стимулирует их интерес и положительное отношение к изучаемому языку
(песни, картинки, развивает фантазию, любознательность, творческие способности.
Передача материала
осуществляется наглядно, словесно, с помощью интерактивной, что существенно
активизирует положительную мотивацию обучения на начальном этапе.
Ход урока
I. Организационный момент
Hello, boys
and girls! Hello, dear guests! We are glad to meet you at our lesson. It is not
so usual lesson today because we have so many guests and we must demonstrate
them our reading, speaking, writing and listening skills. And of course we’ll
find time for singing.
II. Знакомство с темой урока
Teacher: Look
at the first slide.
Can you read
the sentence?
What is the
theme of our lesson?
Today we are
going to travel to planets. What kinds of transport do you know? How can we
travel? Children answer one by one ( train, bus, boat, car, taxi, bike, van,
plane, on foot)
III. Phonetic drill.
Let’s build a rocket and remember the letter combinations.
ph
[f] phone, elephant, dolphin
wh
[w] what, where, white
sh
[ ] ship, shirt, fish
ck
[k] clock, sock, rocket
oo
[u] book, look, foot, good
IV.
Warm up.
Let’s
go to the doctor .Check up your eyes, ears and memory.
Listen
to the words. Clap your hands, when you listen the words on theme “Animals”
Book,
sock, zebra, frog, ruler, black, elephant, dog, mother, rabbit, hat, T-shirt,
lion, cat, pencil, goat, cow, green.
V.
Look at the next slide. You can see the toys. Look and remember.
VI.Now
the next slide.
Check up your memory. What toy is absent?
VII
Greeting.
Let’s meet the captain of our group. He’ll speak about yourself, using the
presentation .
My
name is …
I
am …
I
am from Kazakhstan.
I
have a family : …
I
have many friends
My
favorite colour is green.
I
like music.
I
like dogs.
I
can …..(swim, sing ….)
VIII
Greeting of our group.
Children
say about yourself some sentences.
My
name is …
I
am
I
can…..
IX.
The first planet is “The planet of colours”
Let’s
write coloured dictation.
The
ball is red.
The
plane is blue.
The
phone is white.
The
barn is green.
The
umbrella is pink.
The
robot is yellow.
X.
Look and read. Planet of sport. Do you like to play football? Let’s take one
ball and read the task.
XI.
Video.
What
can panda do?
Read
and fill the table.
XII.
Rebus.
Guess the first letters of the words and guess the name of planet.
Africa, nine, insect,
monkey, apple, lion, snake (Animals)
XIII.
Find the cock.
Match
the words and pictures..
XIV.
It’s time to have a rest and have a lot of fun. Let’s sing a song
“Head, shoulders”
XV.
Guess and answer. Whose is this? Whose are these?
Whose
nose is this? The elephant’s
Whose
tail is this? (tiger’s)
Whose
eyes are these? (cat’s)
Whose
legs are these? (bear’s)
Whose
head is this? (goat’s)
Whose
moth is this? (crocodile’s)
Whose
neck is this? (giraffe’s)
XVI,
XVII slide
XVIII.
Help the tiger.
Give it freedom. Match the animal and definition
Work
in pairs. (XIX slide)
XX
Look through the new words. Read and translate.
At
night, in water, to live, to see, to hear, to play. Read the text.
XXI
Improve the reading. «Interesting to know».
Cats
have green eyes. They can see at night.
Hippos
have little ears. They can see and hear in the water.
An
elephant is big, but it can swim.
A
dolphin is an animal, but it can play basketball.
A
crocodile have short legs and it cannot jump.
This
fish live in water, but they can fly.
XXII Look at the pictures
and speak about these animals. Cats, Fish, Hippo, Elephant, Dolphin What can
they do? (XXIII, XXIV, XXV, XXVI slides)
XXVII.
Подведение итогов.
At the end
of our lesson I want to say that our boys and girls are very clever and
talented. Draw you own Smilik. And put your circle in the pocket. Thank you for
the lesson. Be polite and say Good bye. Good bye!
Список
использованных источников и литературы
- Учебник “WayAhead-1”
автор: Mary Bowen and
Printha Ellis Oxford”
- PowerPoint-презентация
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.