Инфоурок Иностранные языки КонспектыУрок английского языка по теме " Настоящие времена"

Урок английского языка по теме " Настоящие времена"

Скачать материал

 

Конспект урока английского языка в 5 классе « Настоящие времена »

Урок английского языка в 5 классе

Тема: «Настоящие времена»

Цели: создание условий для развития умений правильного образования времени PresentContinuous; контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous; обеспечение условий для воспитания чувства коллективизма, взаимопомощи.

Задачи: повторение образования и употребления грамматических времен PresentSimple, PresentContinuous; их контрастирование; выполнение  упражнений в тетради, развитие умения работать в парах.

Оборудование:

1.     Учебник «EnjoyEnglish », авторы М.З.Биболетова, О. А. Денисенко, Н.Н. Трубанева.

2.     Доска 3.     Раздаточный материал 4. Ноутбук. 5.  Проектор.

Ходурока.

1. Организационныймомент.

Teacher: Good morning, children! I am glad to see you! Turn to your shoulder partner and greet him.

2. Речеваязарядка.

Teacher: What season is it now? Is the sun shining? What colour is the sky? Is it windy?  Is it cold today? What date is it today?  What day of the week is it today? What is your timetable for today? What is your favorite lesson? Why?

3.  Структура Take Off- Touch  Down. Listen to me. If my sentence is about you, you should stand up.

1.     My favourite lesson is PE.

2.     My birthday is in autumn.

3.     I am looking at the teacher.

4.     I join football club.

5.     I can swim.

6.     I usually get up at 7 o’clock.

4.  Фонетическая зарядка.  Listenandrepeat. (аудиозапись Ex.48 p.66)

Teacher: We repeated the verbs with ing ending. When do we use these verbs? You are right.  In Present Continious. Today we will talk about Present Tenses.

5. Повторение образования видовременных форм английского глагола в настоящем времени(см. презентацию) слайды 1-6

6.   Проверка домашнего задания. ( зачитываютcя ответы на вопросы)

1.     Is John doing his homework?- No, he isn’t

2.     Is Dad working in the garden?-Yes, he is

3.     Is Nancy playing the violin?- No, she isn’t

4.     Is Sparky sleeping?-No, it isn’t

5.     Is Grandma knitting?-Yes, she is

6.     Is Grandpa watching a football match?- Yes, heis

7.  Выполнение грамматических упражнений  на PresentProgressive

MixPairShare.(Учащиеся передвигаются под музыку. Как только музыка прекращается, учащиеся, подняв руку находят себе пару, приветствуя друг друга). Наэкранпроецируется  картинка.

a) Teacher: What are they doing? (на экран проецируются картинки) Структура RallyRobin(Учащиеся говорят поочередно)

Student1: Karlson is flying.       Student 2      The ducks areeating. Etc.

б) (снова включается музыка, учащиеся двигаются, как только музыка прекращается, учащиеся находят себе другую пару.)

 Структура TimedPairShare(сначала ответ дает учащийся, который ниже ростом, затем его партнер) включается таймер(30 сек.)

Teacher:Put the verbs in brackets into the PresentProgressive or Present Simple(cм. Презентацию)

8. Put the  verbs  in brackets into the Present Progressive and the Present Simple(приложение1)

       (help)                               She------------------                                  She--------------------

       (play)                                HE-----------------                                     HE -------------------

       (cry)                                  I -------------------                                     I ----------------------

       (sleep)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (swim)                              We ----------------                                   We -------------------

 

       (work)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (run)                                 They ----------------                                 They -----------------

       (cut)                                  I --------------------                                    I ----------------------

       (skate)                              Ann ----------------                                   Ann ------------------

       (write)                              The boys -----------                                 The boys ------------

 

Учитель затем опрашивает учеников. Затем составляет новые команды из 4 человек

 

9. Выполнение грамматических упражнений  на контрастирование времен PresentSimple и PresentProgressive(приложения2)

Choose the right verb. Circle it.

1. Where is Ann? – She is in the kitchen. She …pizza for her friends.

a) Makes   b) is making   c) make

2. My brother usually … tennis in the afternoon.

a) Plays   b) is playing   c) play

3. Look! The children … Halloween costumes. They are funny, aren’t they?

a) Wears   b) are wearing   c) wear

4. In  the  evening  my grandfather … newspapers and magazines.

a) read   b) is reading   c) reads

5. During the trips they always … souvenirs for friends.

a) Buys   b) are buying   c) buy

6. Be quiet! My little sister …  .

a) Sleeps   b) is sleeping   c) sleep

1-b, 2-a, 3-b, 4-c, 5-c, 6-b

Correct each sentence:

       They are  usually  wearing coats in winter

       She is  wear  a beautiful dress now.

       She  usually wear  gloves  in winter.

       Do you  wearing  a red shirt now?

       What are  you usually  doing on Sunday?

       What do you do now?

       The weather  is  bad  today, is it?

       They are in  the  box, aren’t there?

10. Структура  MixFreezeGroup.(Учащиеся движутся под музыку. Музыка прекращается. Учитель задает вопрос, ответом на который является числительное.  Ученики  должны собраться в группу с таким числом учащихся – каким является ответ на вопрос.

Teacher: 1.   How many months are there in winter? (3)

2.     How many eyes do you have? (2)

3.     How many letters are there in the word “read”? (4)

4.     How often do you have English? (3)

5.     What form are you in? (5)

6. How many legs does the dog have? (4)

10.  Revision.

Teacher: Structure Rally Robin. Children , let’s  look again at the screen and answer the questions using the structure Rally Robin.  Starts the one who has a lot of buttons.  The teacher asks the students.

11.   Итогиурока. Домашнеезадание.

Teacher: Thank you for your work at the lesson. (приложения 3)

12. Заключение. Teacher: The lesson is over. Thank you for your work and attention!   Goodluck!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложения 1

 

       (help)                               She------------------                                  She--------------------

       (play)                                HE-----------------                                     HE -------------------

       (cry)                                  I -------------------                                     I ----------------------

       (sleep)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (swim)                              We ----------------                                   We -------------------

       (work)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (run)                                 They ----------------                                 They -----------------

       (cut)                                  I --------------------                                    I ----------------------

       (skate)                              Ann ----------------                                   Ann ------------------

       (write)                              The boys -----------                                 The boys ------------

 

       (help)                               She------------------                                  She--------------------

       (play)                                HE-----------------                                     HE -------------------

       (cry)                                  I -------------------                                     I ----------------------

       (sleep)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (swim)                              We ----------------                                   We -------------------

       (work)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (run)                                 They ----------------                                 They -----------------

       (cut)                                  I --------------------                                    I ----------------------

       (skate)                              Ann ----------------                                   Ann ------------------

       (write)                              The boys -----------                                 The boys ------------

 

       (help)                               She------------------                                  She--------------------

       (play)                                HE-----------------                                     HE -------------------

       (cry)                                  I -------------------                                     I ----------------------

       (sleep)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (swim)                              We ----------------                                   We -------------------

       (work)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (run)                                 They ----------------                                 They -----------------

       (cut)                                  I --------------------                                    I ----------------------

       (skate)                              Ann ----------------                                   Ann ------------------

       (write)                              The boys -----------                                 The boys ------------

 

       (help)                               She------------------                                  She--------------------

       (play)                                HE-----------------                                     HE -------------------

       (cry)                                  I -------------------                                     I ----------------------

       (sleep)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (swim)                              We ----------------                                   We -------------------

       (work)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (run)                                 They ----------------                                 They -----------------

       (cut)                                  I --------------------                                    I ----------------------

       (skate)                              Ann ----------------                                   Ann ------------------

       (write)                              The boys -----------                                 The boys ------------

 

 

       (help)                               She------------------                                  She--------------------

       (play)                                HE-----------------                                     HE -------------------

       (cry)                                  I -------------------                                     I ----------------------

       (sleep)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (swim)                              We ----------------                                   We -------------------

       (work)                              It ------------------                                     It ---------------------

       (run)                                 They ----------------                                 They -----------------

       (cut)                                  I --------------------                                    I ----------------------

       (skate)                              Ann ----------------                                   Ann ------------------

       (write)                              The boys -----------                                 The boys ------------

 

 

 

 

 

 

Приложения3

 

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

Write sentences, use  thеsе words

      A letter

       A football match

      The film

      A doll

      Her dress

      Juice

 

      Cut

      Drink

      Read

      Swim

      Look

      Draw

 

 

 

 

 

 

 

Приложения2

Выполнение грамматических упражнений  на контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous.

Choose the right verb. Circle it.

1. Where is Ann? – She is in the kitchen. She …pizza for her friends.

a) Makes   b) is making   c) make

2. My brother usually … tennis in the afternoon.

a) Plays   b) is playing   c) play

3. Look! The children … Halloween costumes. They are funny, aren’t they?

a) Wears   b) are wearing   c) wear

4. In  the  evening  my grandfather … newspapers and magazines.

a) read   b) is reading   c) reads

5. During the trips they always … souvenirs for friends.

a) Buys   b) are buying   c) buy

6. Be quiet! My little sister …  .

a) Sleeps   b) is sleeping   c) sleep

Correct each sentence:

      They are  usually  wearing coats in winter

      She is  wear  a beautiful dress now.

      She  usually wear  gloves  in winter.

      Do you  wearing  a red shirt now?

      What are  you usually  doing on Sunday?

      What do you do now?

      The weather  is  bad  today, is it?

      They are in  the  box, aren’t there?

 

 

Выполнение грамматических упражнений  на контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous.

Choose the right verb. Circle it.

1. Where is Ann? – She is in the kitchen. She …pizza for her friends.

a) Makes   b) is making   c) make

2. My brother usually … tennis in the afternoon.

a) Plays   b) is playing   c) play

3. Look! The children … Halloween costumes. They are funny, aren’t they?

a) Wears   b) are wearing   c) wear

4. In  the  evening  my grandfather … newspapers and magazines.

a) read   b) is reading   c) reads

5. During the trips they always … souvenirs for friends.

a) Buys   b) are buying   c) buy

6. Be quiet! My little sister …  .

a) Sleeps   b) is sleeping   c) sleep

Correct each sentence:

      They are  usually  wearing coats in winter

      She is  wear  a beautiful dress now.

      She  usually wear  gloves  in winter.

      Do you  wearing  a red shirt now?

      What are  you usually  doing on Sunday?

      What do you do now?

      The weather  is  bad  today, is it?

      They are in  the  box, aren’t there?

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Урок английского языка по теме " Настоящие времена""

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 2 месяца

Ландшафтный дизайнер

Получите профессию

Технолог-калькулятор общественного питания

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Краткое описание документа:

урок для учащихся 5-х классов по теме "настоящие времена". Урок изучения нового материала, введение видовременных форм английского глагола в настоящем времени. Урок разработан с использованием сингапурской методики. В разработке содержатся упражнения для закрепления новой темы. Оборудование: 1. Учебник «EnjoyEnglish », авторы М.З.Биболетова, О. А. Денисенко, Н.Н. Трубанева. 2. Доска 3. Раздаточный материал 4. Ноутбук. 5. Проектор. Цели: создание условий для развития умений правильного образования времени PresentContinuous; контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous; обеспечение условий для воспитания чувства коллективизма, взаимопомощи. Задачи: повторение образования и употребления грамматических времен PresentSimple, PresentContinuous; их контрастирование; выполнение упражнений в тетради, развитие умения работать в парах.

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 609 896 материалов в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 12.11.2020 188
    • DOCX 34.7 кбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Халилова Айзиля Айбулатовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Халилова Айзиля Айбулатовна
    Халилова Айзиля Айбулатовна
    • На сайте: 3 года и 2 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 91925
    • Всего материалов: 234

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Технолог-калькулятор общественного питания

Технолог-калькулятор общественного питания

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Педагогическая деятельность по проектированию и реализации образовательного процесса в общеобразовательных организациях (французский язык)

Учитель французского языка

300 ч. — 1200 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Английский язык: теория и методика преподавания в дошкольном образовании

Учитель

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 235 человек из 54 регионов

Курс профессиональной переподготовки

Немецкий язык: теория и методика обучения иностранному языку в образовательной организации

Учитель немецкого языка

300 ч. — 1200 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 273 человека из 57 регионов

Мини-курс

Развитие предметно-практических действий, игровых навыков и математических представлений у детей раннего возраста

6 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Классики и современники: литературные портреты и психология творчества

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 20 человек из 13 регионов

Мини-курс

Основы профессиональной деятельности эксперта в области индивидуального консультирования

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе