Тема урока: «Известные путешественники» («Famous travellers»).
Цель урока: научить
обмениваться информацией об исследователях.
Задачи урока:
образовательная —
ввести новую лексику и отработать её употребление в речи учащихся;
развивающие —
развивать навыки аудирования и чтения с извлечением полной информации,
практиковать в говорении (короткие диалоги) и письме (копирование фраз);
воспитательная —
прививать интерес к изучаемому языку.
Оборудование: магнитофон,
аудиокассета, компьютерная презентация, набор карточек с новыми словами по теме
урока, УМК «Милли» 4 кл.
Ход урока.
1.
Организационный момент.
Приветствие.
Teacher:
Hello, dear boys and girls. Good morning, dear guests. You are welcome to our
lesson. Sit down, please.
2.
Проверка домашнего задания.
Teacher: Let's
start our lesson with check homework. Tell me, please, what is the English for
: поиски сокровища, идти через,
вокруг, над, через, назад, опасный, карта, север, юг, восток, запад.
Look at the blackboard,
read the words and find the pictures:
travelled by plane
- rock -
travelled by train
- bridge -
travelled by ship
- hill -
travelled by boat
- jungle -
3.
Сообщение темы и целей
урока.
Teacher: In last lessons we talk about a girl called
Treasure Hunter. Tell me, please
What did the
girl write in her travelogue about the first and the second day?
Who won the
quiz? What did they do on the next day? ( Ответы детей).
Teacher: Open your
books. Unit 9, lesson 4, at page 98-99, ex. 1.
Read the
text about the event of next day and fill in the missing words.
(Читают самостоятельно, вставляют пропущенные слова,
проверяют в парах).
Check the answers in pairs and with the whole class.
Tell me please,
What did
they do on the third day? (Ответы
детей). Read the missing words: 1-
through, 2- across, 3- over, 4- mountains, 5- through, 6-behind, 7-between .
Teacher: What treasure
did they find between two palm trees?
(It was books about world travellers).
Today we
are going to talk about famous travellers.
- Знакомство с
новым материалом.
Teacher: Ребята, а как вы думаете, кто такие
путешественники? Чем занимаются эти люди? Каких известных путешественников вы
знаете? (Ответы детей). Путешественники — это люди, которые изучают культуру,
обычаи, традиции других стран, народов, либо открывают что-то новое, о чём
раньше не знали. Самые известные путешественники прошлого — это Х. Колумб, Д.
Кук,
А. Никитин, Д.
Миклухо-Маклай, Н. Пржевальский и др. Более подробно о великих путешественниках
вы узнаете в старшей школе на уроках географии.
And now we'll listen and read the text about famous
travellers. In the text you'll meet new words:
·
set off – отправляться,
·
discover – открывать,
·
saw – видел,
·
explore – исследовать,
·
reach – достигать,
·
met – встретил.
(Объяснение
значений слов, отработка произношения и чтения).
Ex.2, p.98-99.
Teacher: There are some
mistakes in the two texts. Listen and read the texts. Find and correct the
mistakes. (Дети слушают и читают
текст. Находят и исправляют ошибки). Ответы: Marco Polo: Francis Drake:
west –
east; north-west – south-west;
Russia
– China; food – treasure;
coffee
– ice cream; hills – islands;
bicycles
– paper money; to the south of – between;
CD –
book. August – June.
- Первичное закрепление.
Work in pairs. Работа в парах.
Teacher: Read the
questions in the table and find the appropriate answers. (Дети читают вопросы в таблице и выбирают
соответствующие ответы).
Check up the results. (Проверяют результат). 1-a), 2-b), 3-a), 4-b), 5-a), 6-a).
We can read. Фонетическая разминка.
Teacher: Listen to the rhyme and follow the text.
[ait]-right, [ ]-careful.
(Дети слушают стихотворение, определяют произношение
выделенных буквосочетаний. Отрабатывают чтение хором и индивидуально).
Have you heard? Вы слышали? (Знаете ли вы?) Поисковое чтение.
Teacher: Read the text and tell me what do you know
about the rock called Uluru?
(Дети самостоятельно знакомятся с текстом и отвечают на
вопрос учителя).
6.
Физкультминутка.
7.
Самостоятельная работа
учащихся. (Выполнение заданий
по вариантам)
- Домашнее задание.
Teacher: Your homework
will be ex. 1-2, p.
59-60 in your AB and new words. Open your
diaries and write down your homework.
9.
Итог урока.
Teacher: Our lesson comes to the end. Thank you for
your work. What have we found out today? (Великих путешественников прошлого). The lesson is over. Goodbye.
Приложение.
TEST – 1.
NAME___________________________________________________
CLASS___________________________________________________
1.
Read about the explorer and complete
the chart.
James Cook set off from
Plymouth in August 1768 and went south.
He wanted to discover a
new land there. He didn't find the Antarctic
on his trip, but he
discovered and mapped some new islands. He
reached New Zealand and
discovered that it was two islands. He met
Maori people there.
Capitan Cook also explored and mapped the east
coast of Australia. He
saw koalas and kangaroos in Australia. He came
back home in July, 1771.
James Cook
|
Where
did he set off from?
|
|
What
country did he reach?
|
|
What
did he discover there?
|
|
Who
did he meet?
|
|
What
did he explore?
|
|
What
did he see?
|
|
TEST – 2.
NAME___________________________________________________
CLASS___________________________________________________
2.
Read about the explorer and
complete the chart.
Christopher Columbus set
off from the south coast of Spain in 1492.
He wanted to go to
India. But he didn't find it. He went west and
reached the Bahamas in
America. Columbus discovered the ''New
World''. He explored the
coasts and named some islands there.
Columbus met the people
who already lived there and discovered
potatoes and sweet corn.
And he saw some strange trees with big
yellow fruit. They were
cocoa trees.
Christopher Columbus
|
Where
did he set off from?
|
|
What
country did he reach?
|
|
What
did he discover there?
|
|
Who
did he meet?
|
|
What
did he explore?
|
|
What
did he see?
|
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.