Цели и
задачи урока:
- Изучение новой
лексики по теме “Мой дом”.
- Развитие умения и
навыков устной речи.
- Использование
конструкции there is/there are при описании дома или квартиры.
- Совершенствование
навыков аудирования и монологической речи
Оборудование: Учебник
Enjoy English, М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н. Трубанёва, презентация
Power Point , демонстрационная таблица по теме there is/there are,
картинки по теме: «Моя комната»
Ход урока
- Организационный
момент. Беседа с дежурным.
T:
- Who is on duty
today?
- What date is it
today?
- What day of the
week is it today?
- What season is it
now?
- Is it cold today?
- What is the
weather like today? Etc.
- Сообщение темы
урока: “Describing your house”. Введение новой лексики. Слайд
№ 1.
Изучение новых слов по теме.
На экране
появляются изображения частей дома и название их на английском языке с транскрипцией.
Учащиеся догадываются о значении новых слов.
- Hall
- Kitchen
- Pantry
- Living room
- Bedroom
- Bathroom
- Toilet
- Window
- Wall
- Door
- Первичная
отработка новой лексики. Запоминание новых слов.
Учащиеся
произносят за учителем новые слова, сопоставляя их с изображением. запоминают
их значение. Слайд № 2-11
IV.
Первичное закрепление лексики.
Выполнение
упр. 2 на стр. 21 Учебник Enjoy English, М.З. Биболетова, О.А. Денисенко, Н.Н.
Трубанёва.
Say how
many rooms the Browns have got. Name the rooms.
Example: The Browns
have got … rooms. They have got a living room, … Say how many rooms have you
got in your flat.
V. Речевая разминка
-I want you to play our game.
It helps us to remember the words on the topic «My House»
Игра «Снежный ком»
Первый ученик называет
одно слово, второй ученик повторяет его слово и добавляет своё и т.д.
V.
Введение нового лексического материала по теме «Моя квартира»
-I`d like you to look at the
blackboard. You can see some new words there. Can you guess what they mean? The
pictures will help you translate the new words. Read the words from Exercise 11,
page 23, after the speaker.
(table,sofa,picture,armchair,lamp,piano,TV,fireplace,shelf,floor,chair,carpet)
VI.
Введение нового грамматического навыка по теме «Вопросительные и
отрицательные предложения с речевым образцом there is/there are»
-Look at page 24. Can you make up
the sentence using these words there is/there are? Can you ask your classmates
to answer the questions? You can see the example in Exercise 14, page 24.
На доске вывешивается
демонстрационная таблица по теме «There is/there are.Отрицательные
т вопросительные предложения»
VII.
Закрепление.
Выполнение
в учебнике упражнения №7 на стр. 22 с переводом.
- There … bedrooms in the
house.
- There … doors in the hall.
- There … no windows in the
hall.
- There … a kitchen in the
house.
- There … a living room in
the house.
- There … a pantry in the
house.
- There … a lot of windows
in the house.
Проверка –
слайд 22.
VIII.
Физкультминутка.
Hands up! Hands down!
Hands on hips! Sit down!
Hands up! To the sides!
Bend left! Bend right!
One, two, tree… Hop!
One, two, tree… Stop!
Stand still!
IX.
Закрепление пройденного.
Решение
кроссворда с проверкой (слайды 13 -20).
- Tiny usually has
his breakfast at 9 o’…
- There is a big …
in the house.
- Sit at the …and
write the letter.
- We can play …well.
- Simon’s … is small
but nice.
- There are two big
… in my flat.
- They put old
things (вещи) in their…
X.
Совершенствование навыков аудирования
-I`d like you to listen to Simon. Look at the
pictures in your textbook, Exercise 17, page 25.Guess where Simon`s room is.
Answer my questions, please.
-Is Simon`s
room small or big?
-How many
armchairs are there in the room?
-Are there
pictures in the wall?
-Is there a
TV in the room?
XI.
Совершенствование навыков монологической речи по теме «Моя
комната»
-It`s your
time to describe your room. You can see the examples in Exercise 18, page 25 in
your textbooks. How many sentences will be there in your story? Who is ready to
start? Let`s listen to the stories and choose the best one all together.
XI.
Подведение итогов урока
-We had a
good lesson today. Do you like it?
-The lesson
is over. Goodbye, girls and boys,
Домашнее
задание
- Составить рассказ
о своей квартире.
- Рабочая тетрадь:
стр.12, упр.2, стр.13, упр.4
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.