Тема Музыка. Посещение концерта.
Цели
·
Расширить лексический
запас учащихся по теме «Музыка» (
существительные, которые называют
стили музыки, прилагательные, которые характеризуют впечатления от концерта)
·
Развивать коммуникативные способности
учащихся и навыки работы в группах
·
Воспитывать культуру речи
, внимательное отношение к мнению
собеседника, интерес учащихся к
искусству, используя на уроке музыку разных стилей
Оборудование чайнворд «Стили музыки», изображения музыкантов, записи разных жанров музики, картки для
деления групп и
карточки с названиями музыкальных стилей , тексты для чтения, карточки с
заданиями к тексту, мультфильм «Мадагаскар», компьютер.
Тип урока комбинирований урок с использованием интерактивных методов обучения.
План урока
1.
|
Организационний
момент,объявление темы ицелей урока
|
2 хв
|
2.
|
Введение
в речевую среду (интерактивное упражнение «Mind-map») , заслушивание отдельных ответов
|
10хв
|
3.
|
Разгадывание
чайнворда «Стили музики»
|
3хв
|
4.
|
Учебная
игра «Угадай мелодию»
|
3 хв
|
5.
|
Деление
на группы
|
1хв
|
6.
|
Чтение
текста и выполнение упражнения в группах
|
6 хв
|
7.
|
Представление
заданий
|
4 хв
|
8.
|
Просмотр
сцены «Концерт в джунглях» из мультфильма «Мадагаскар»
|
2хв
|
9.
|
Написание
отзыва об увиденном концерте с точки зрения
Ø
Певца
Ø
Зрителя
Ø
Музыкального критика
Ø
Продюсера певца
|
7 хв
|
10.
|
Монологическая
речь – представление работы группы
|
5 хв
|
11.
|
Подведение
итогов урока. Рефлексия.
|
2хв
|
|
|
45 хв
|
Ход урока
І Актуализация
опорных знаний
1.
Greetings.
Good morning,
pupils. I`m glad to see you today. Today
we shall speak about music. So we’ll have some kind of revision. Look at the
blackboard and read the aims of our today`s lesson.
Aims of lesson
Ø
we shall review some words connected
with topic “Music”
Ø
Learn some new words
Ø
Ask and answer about music
preferences
Ø
Play a musical game
Ø
Read the description of the
concert
Ø
Watch some unusual concert
Ø
Write the concert report
Ø
We shall have great time together
2.
Lexical
warm-up
a)
Well, I propose
you to introduce yourselves to our guests. I shall use this plan… (plan of the
introducing) . May I begin?
-
my name is
…. Еlena Konstantinovna
-
My favourite singer is…
Sergey Lazarev
-
His style is
…. pop
Look at the blackboard I shall write your favourite styles of
music in this mind-map…
b)
You`ve prepared
some presentations about you favourite styles, bands or music in your life,
haven`t you? Let`s listen and watch some of them.
3.
Solve the
puzzle “Musical crazy-snail”
А) You task will be
to find the word, circle it and try to find the picture matching it.
If the word is not in the mind-map – they should add it )
В) Tell the meaning
of the styles
1.
jazz
2.
rock’n’roll
3.
opera
4.
classical
5.
reggae
6.
heavy metal
7.
rap
8.
disco
9.
blues
II Основная часть
1.
And now I propose you to play a
game “Let’s guess the melody”.
You`ll listen to the piece of the song and guess the music
style of it. I`ll give small surprises for you
2.
Your stickers
have different colours – there are two colours - green and orange. So we have
two groups, please divide into groups.
3.
Read the
description of two concerts and
complete the table. What words does the critic use to describe the music, the
musicians and the concert?
The Concert
|
Adjectives
|
The music, the singing, the guitar solos, the
drums, etc.
|
Brilliant, really loud…
|
The lighting, the special affects
|
Breathtaking, superb…
|
The stage design
|
spectacular
|
The sound
|
clear…
|
The songs, the words
|
marvellous…
|
The costumes
|
fashionable…
|
4.
After six minutes groups presents their work. They read the
adjectives which describe concert.
5.
Have you ever been to some
concerts?
Did you like it ?
Do you like to watch musical clips?
And now I want to show you some unusual concert – Concert in
the jungles. – watch and relax. – (cartoon
“Madagascar ” - 35.13 –
35.33 )
6.
Do you like this concert? Who are
the participants of this concert, actually of each concert?
Singer
o
Audience
o
Producer
o
Journalist – critic
Your next
task will be to write the description
of this crazy concert in jungles.
Imagine that
you are one of these participants of the concert. You should write 5-7
sentences about your impressions about that crazy concert. Use PRES method.
P- position
p- I think
R-
reason r -because
E-
example e- for example
S-
solution s- that`s why
7.
The
representative of the group read their
description.
ІІІ Итог урока
1. Объявление
домашнего задания
You hometask
is ex 9 p 106 ( share the impression of the concert with you friend in written
form 10 -12 sentences )
2. Подведение итогов урока, объявление и выставление оценок
Let’s see
did we reach all these aims? I think we all are just genius and we spend a
great time together. Instead of marks I propose to applause for all us. Thank
you very much.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.