Инфоурок Другое Другие методич. материалыTravelling to London

Travelling to London

Скачать материал

Тема урока:

Travelling to London

Дата:

07.02.2018

Предмет:

шетел тілінің практикумы

Группа ШТ-02

Количество присутствующих

Количество отсутствующих

Преподаватель:

Испулова Ж.Ж.

Цели обучения, которые необходимо достичь на данном уроке

Знать общую информацию о Лондоне, уметь рассказать о достопримечательностях Лондона.

Цели обучения

Все учащиеся смогут:

·         Понять содержание текста и отвечать на вопросы по содержанию.

Большинство учащихся будут уметь:

·         Выделять ключевые слова, составлять опорный план и рассказать текст, опираясь на план.

Некоторые учащиеся смогут:

·         Рассказать о достопримечательностях Лондона без опоры на план.

Языковая цель

Формирование коммуникативной компетенции

 

Ключевые слова и фразы:

- Architecture

- To be situated/located

- Sights/Sightseeing

-  RiverThames

- The London Eye

- The House of Parliament with Big-Ben

- A double-Decker

- The Tower of London

- Buckingham Palace

- Trafalgar Squarе

When you travel to London…

As many as possible

The first place I would recommend to visit is…

Because it is famous for…

Don’t forget about…

Предыдущее обучение

Means of transport, travelling by plane

Тип урока

комбинированный

Планируемые сроки

Планируемые действия

Организационный момент, 5 min

 

 

 

 

 

 

-          Good afternoon, students! Take your places.

How are you today? How do you do?

To understand how good your mood is, let’s greet each other with the eyes. Try to show your mood with your eyes, you may be happy and sad, you may smile and be angry. Show it to us, but use only your eyes to do it.

-         First, look at the board, try to find only one word which shows us the meaning of these words.

(star, parcel, game, London).

Looking at the last slide, can you define the theme of our lesson today? That’s right! Today we are going to travel to London, not real, but we will try to do it learning about the facts about it and some sightseeing.

Look under your tables where you can find a picture of sightseeing in London. Find your pair please and change your seats.

Актуализация ранее изученного материала, 10 min

Remembering our last lesson, answer my question:

Which is the most comfortable way of travelling?

Which one is the most dangerous?

Which is the quickest?

All in all, we are going to travel by plane to London. What country is it? (Great Britain) and we believe that our travelling will be great and safety!

-          Besides that your task was to fill in the immigration card, where you missed the gap about the country of purpose. Write it down and tick your immigration card on the board.

Checking home task.

-          Let’s check your home task. It was to learn the dialogues.

Усвоение новых знаний, 10

Getting acquainted with the new vocabulary

To travel within London we need to know some names and words. Vocabulary to learn:

- Architecture

- To be situated/located

- Sights/Sightseeing

-  RiverThames

- The London Eye

- The House of Parliament with Big-Ben

- A double-Decker

- The Tower of London

- Buckingham Palace

- Trafalgar Square

Форм-е лексического и фонетического навыка чтения и говорения, 20

Pre-listening task.

What do you know about London?

Let’s get a quiz. On your tables there you can see a worksheet, and there you will see some questions.

But the answers you may find somewhere in a class.

Listening

Listen to the text and check the answers.

Post-listening task

Answer the questions.

1.      How many people are there in London?

2.      Where is it located?

3.      What is London famous for?

4.      What are the parts of London?

5.      When was it founded?

6.      What are the sights/ places of interest in London?

As we talked about the sights in London, it is very necessary per each traveler to know what places of interest people usually visit.

Pre-reading task

What sightseeing would you like to visit? Have you ever heard about it? We have an opportunity to do it now.

We are going to work in groups. Each person in your group will receive his own text, in 7 minutes you will study the text and make such a mind map according to your information. 

Reading

Post-reading task

In 1 min tell your groupmates within your group about a sight you have read. Make sure they understand you.

Закрепление ЗУН, 20min+7min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Project work

-          Imagine that you are working as a guide and you will tell the tourists what sights do we have in London. In groups, make a reference booklet to help the tourists.

-          Choose the volunteers to present your project (3 sights).

-          Use the word-combinations to speak:

When you travel to London…

As many as possible

The first place I would recommend to visit is…

Because it is famous for…

Don’t forget about…

Feedback

And now, we will check what have you learned about the sights of London. We’ll have a quiz.

Рефлексия, 3 min

You worked well at the lesson. So, let’s give the compliments to each other about his/her work today.

You worked great today, you …

Инструктаж Д/З, 5min

At home, your task will be to write a mini composition about today’s travelling to London. You should write not less than 15 sentences about it. Remember to use the Tense.

 

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Travelling to London"

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 3 месяца

Директор по маркетингу (тур. агенства)

Получите профессию

HR-менеджер

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 651 448 материалов в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 11.05.2020 143
    • DOCX 19.5 кбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Кактоякова Наталья Олеговна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Кактоякова Наталья Олеговна
    Кактоякова Наталья Олеговна
    • На сайте: 3 года и 3 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 65023
    • Всего материалов: 204

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Технолог-калькулятор общественного питания

Технолог-калькулятор общественного питания

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс повышения квалификации

Специалист в области охраны труда

72/180 ч.

от 1750 руб. от 1050 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 34 человека из 20 регионов
  • Этот курс уже прошли 151 человек

Курс профессиональной переподготовки

Руководство электронной службой архивов, библиотек и информационно-библиотечных центров

Начальник отдела (заведующий отделом) архива

600 ч.

9840 руб. 5900 руб.
Подать заявку О курсе
  • Этот курс уже прошли 25 человек

Курс профессиональной переподготовки

Библиотечно-библиографические и информационные знания в педагогическом процессе

Педагог-библиотекарь

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 473 человека из 69 регионов
  • Этот курс уже прошли 2 319 человек

Мини-курс

Стратегии клиентоориентированного бизнеса

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Эффективная корпоративная коммуникация

8 ч.

1180 руб. 590 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Продвижение: от бесплатной рекламы до постоянных клиентов

3 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 48 человек из 25 регионов
  • Этот курс уже прошли 16 человек