Этап урока, время
|
Деятельность учителя
|
Речь учителя
|
Деятельность обучающихся
|
1.
Мотивация
к учебной деятельности
(3-4
мин)
|
Побуждает
учащихся настроиться на урок, заинтересовав их просмотром фильма.
|
Hello,children! I
am very glad to see you. Come in, please. Take your seats according to your
tickets. Today we are going to watch a very interesting film. Do you like
films? Do you like to watch films at home or in the cinema? What films do you
like?
May be anybody
knows what is the this film about? Guess, please!
|
|
2.
Актуализация
и пробное учебное действие (4-5 мин)
|
Подводящий
диалог к теме урока «Школьная жизнь Великобритании».
|
I will help you
-I hope that you
like school.
-Do you go to
school every day?
- When does your
school day start and finish?
-How many
lessons do you have every day?
-What subjects
do you study this year?
-What is your
favourite subject?
-What lessons do
you have today?
-Do you wear a
school uniform?
-Do you like
your school uniform?
-Do you get a
lot of homework?
-What marks do
you get?
(excellent,
good, satisfactory)
-Well, I should
say that you know a lot about schools in Russia!
-Do you know
anything about schools in Britain? Are British schools good?
-Can you answer
this question?
-So, what is our
topic for today?
|
Отвечают
на вопросы.
|
3.
Постановка учебной задачи
(5-6
мин)
|
Обращает
внимание на слова, написанные на доске:
The John Mason
School, to be mixed, Food Technology, Design and Technology, Italian, French,
Spanish, German, Religion, the school canteen.
|
Well done! You
are absolutely right. The film in about school in Britain. Now I want you to
begin the table KWL about English schools. What do you know and what do you
want to know. Use the worlds on the blackboard.
|
Заполняют
таблицу.
|
4.
Открытие нового знания (15-16 мин)
|
Раздает
упражнения.
Совместно
с учениками слушает и комментирует выполненную работу.
Фиксирует
на доске в таблице те моменты, которые должны были заполнить дети у себя.
|
-Let’s watch the
film and you’ll try to do the task
: to complete the
table.
-So, let’s check
up!
-Let’s compare
our schools and British schools.
Complete the sentences.
|
Учащиеся
смотрят фильм и заполняют таблицу.
|
5.
Первичное
закрепление (5-8 мин)
|
Организует
и при необходимости корректирует работу в парах.
|
-Work in pairs. Prepare
for the interview.
One of you is a
British student, the other is a Russian student.
A Russian
student ascs about British school.
Example: In
Russia lessons start at 8.30 am. When do lessons start in Britain?
|
Работают
в парах, составляют диалоги.
|
6.
Самостоятельная
работа (5-6 мин)
|
Добивается,
чтобы использованная лексика была понятна всем.
|
Упражнение
к рабочей тетради
|
Выполняют
упражнение, один ученик читает, другие сверяют ответы.
|
7.
Включение
в систему знаний
(6-8
мин)
|
Разбивает
класс на группы, организует работу в группах.
|
-It’s time to
work in groups. Make a timetable for British and Russian students and present
it.
|
Учащиеся
в группах выполняют мини-проект и представляют его на суд остальных учащихся.
|
8.
Рефлексия
и домашнее задание (3-4 мин)
|
|
-Урок
заканчивается, значит, надо подвести итог.
-Какую
цель вы ставили на уроке?
-Достигли
ее?
-Каким
способом?
-Какие
результаты получили?
Homework:
дифференцированное домашнее задание:\(по желанию)-сообщение об английской
школе
|
-Сравнить
школы России и Великобритании.
-Да.
-Мы
слушали, сравнивали, работали в группах, анализировали, исправляли.
-Знаем и
можем говорить о школах России и Великобритании, расширили страноведческий
кругозор.
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.