Организационный момент
|
2
мин
|
Цель Побуждает учащихся
настроиться на урок
-Hello, my friends. -I’m glad
to see you very much.
- How are you?
--What is your name?
- How are you?
|
Цель - повторить за учителем фонетически
правильно английские звуки и изученные ранее слова, стихотворение.
-
Hello Anna Nikolaevna
-
I`m very well, thank you.
-
I`m Nina.
-
I`m 8
|
Коммуникативные: слушать, отвечать и
реагировать на реплику адекватно речевой ситуации.
Регулятивные:
использовать
речь для регуляции своего действия.
|
|
Этап целеполагания
|
3 мин
|
Цель - поставить познавательную задачу.
Now look
one video, and try to guess what we are going to talk about today. What is
the topic of our lesson?
You are right. It’s fashion and
all that concerns it. And the aim of our lesson is to revise all words about
clothes and fashion and decide if fashion is important for you or not.
|
Цель - сформулировать задачу урока
Учащиеся смотрят
на фото на интерактивной доске, делают выводы о цели урока. PP:
-
fashion
|
Познавательные:
Принимать
участие в беседе, формулировать и ставить познавательные задачи.
Регулятивные: Уметь планировать свою
деятельность в соответствии с целевой установкой.
Личностные:
Мотивация
учебной деятельности (социальная, учебно-познавательная)
Коммуникативные:
Взаимодействуют
с учителем во время фронтальной беседы.
|
Предлагаю учащимся просмотреть фрагмент видеоролика
|
Актуализация
знаний.
Цель: Повторение
изученного материала, необходимого для «открытия новых знаний и умений»
|
7 мин
|
Цель – развитие навыков диалогической речи
1.
Why do we need
clothes?
1.
Why do people
spend lots of money on clothes?
Are you interested in fashion?
Do your clothes influence your mood? Do your clothes reflect
your personality?
Thank you, children! And now look at board again. There are
some proverbs about clothes. Let’s read them first.
• Good clothes open all doors.
• Clothes do not make the man.
• A good dress is a card of invitation, a good
mind is a letter of recommendation.
• Fine dress helps to impress.
• Fine feathers make a fine bird.
T: And what is the Russian equivalent of all these proverbs? What do you think?
Absolutely right! And what can you say about it? Do you agree
or disagree? What
is your opinion?
I also agree with you, children. I think that we
shouldn’t be dressed according to the latest fashion but neglecting attitude
to our appearance won’t help us to gain a success.
|
Цель - приобрести навыки говорения
Possible answers:
• Clothes protect our body from heat and cold.
• Clothes protect the body from cuts, from
injuries and from the sun.
Possible
answers:
-
They love clothes
and love shopping. People like brands, so the clothes they buy are quite
expensive.
-
Sometimes people buy
brand name clothes because they want to be accepted by their friends
especially teens.
-
To look attractive!
Possible
answers:
-
No, I am not
interested in fashion. I think it is not important for us.
-
Yes, I am interested
in fashion because it is interesting.
Possible answers:
Many times we get dressed according to our states of mind, but
we really don't realize it.
По одежке встречают, а провожают по уму.
Possible answers:
• I agree with these sayings because the first
impressions are very important.
• I think they mean the better a person is
dressed; the better people will treat him .
• I agree because it can help to become
successful
• And I think that who you are is more important
than your clothes.
|
Познавательные:
Осуществлять
актуализацию ЛЕ, основываясь на учебную ситуацию и личный опыт.
Регулятивные:
Учатся
выполнять действия в соответствии с зданием.
Коммуникативные: Слушают
собеседника и правильно реагируют на заданные вопросы.
Учатся адекватно использовать речевые
средства для решения различны коммуникативных задач
Личностные Понимают готовность и способность к переходу к самообразованию на
основе учебно-познавательной мотивации.
:;
|
|
Закрепление
новых ЛЕ
|
5 мин
|
Цель - закрепить
навык употребления новых ЛЕ.
And now let’s do some
exercises. And your first task is to complete sentences using as much words
as you can.
Good job! Now let’s look at
the difference between the following verbs: fit, suit, match, try on,
go with, wear. Please, match the verbs and their meanings
Well done!
And now I will give you some cards with the task. You should complete
sentences using these verbs. Be careful, use the correct form of words.
|
Цель – закрепить речевые навыки
употребления новых ЛЕ
|
Познавательные: Повторение изученных ранее
глаголов
Коммуникативные:
Понимать на
слух речь учителя
Регулятивные:
Выполнять
учебные действия в материализованной форме.
|
слайд
|
Аудирование
|
5 мин
|
Цель – развитие навыков аудирования
1. Do they care
what they wear?
2. Is fashion
important for all of them?
Which of the teenagers’
opinions do you share? Who do you agree with?
|
Цель – приобретение навыков аудирования.
Слушать и воспроизводить услышанную информацию
Tracey:
• Yes, she enjoys wearing trendy clothes. She
likes to look cool and attractive.
• Yes, it is very important for her to know what
is in fashion at the present moment.
Phil:
• No, he doesn’t care what he wears. And he
doesn’t care what other people care too. His mum buys clothes for him.
• No, he prefers casual clothes – jeans and
t-shirts.
Katya:
• Yes, she cares, but looking clean and decent is
more important for her than looking trendy.
• Fashion isn’t very important for her. It comes
and goes. You must feel good in what you wear and that is all.
• I agree with Tracey because I like fashionable
clothes.
• I agree with Phil. I think it doesn’t matter
what other people wear. And I don’t care what to wear too.
• I agree with Katya. I support the idea that
looking claen and decent is more important.
|
Познавательные:
воспринимают на слух и воспроизводят
лекику по теме «мода» на английском языке;
коммуникативные: находят ключевые слова и
сопоставляют их с социокультурными реалиями родного языка
регялятивные Внимательно слушают
произношение слов диктором и сравнивают свою речь с речью оригинала
|
аудиотекст
|
Развитие
грамматических навыков
|
5 мин
|
Цедь- сформировать навыки употребления
грамматических конструкций.
Now it’s high time to revise some grammar material. What have
we learnt on our last lesson
Yes, reflexive pronouns. Who can remember the rule?
Great! And now сcomplete
the sentences with reflexive pronouns.
Now look at exercise 2 on page 41. Your task is to complete
the table for the nouns/ You have 5 minutes to do these tasks.
|
Цель - приобрести грамматические навыки
употребления новых ЛЕ
Reflexive pronounce
Ответы учеников
Задание на интерактивной доске
|
Познавательные: использовать знаково-символические
средства, в том числе модели как образец для говорения
Регулятивные:
Адекватно
воспринимать предложения учителя по исправлению допущенных ошибок
|
Слайд, учебник
|
Рефлексия
|
3
мин
|
So, children, what have we done
today?
Did you like the lesson?
|
Today we revised all words
about clothes and fashion.
P: We also revised grammar reflexive
pronouns and did some exercises.
.
|
|
На столе у детей рисунки с деревом
и человечки, которые поднимаются по этому дереву
|
Домашнее
задание
|
1
мин
|
Цель – закрепление грамматических навыков и
развитие навыков монологической речи
Now put down your homework, please. Ex. 4 on page 42.
You should choose one person on p/ 36 – 37 and describe what
she? He is wearing.
|
Цель – осмыслить и записать домашнее
задание.
Записывают домашнее задание, задают вопросы, если
что-то не понимают.
Прощаются на английском языке.
|
Познавательные:
Осуществлять
анализ информации.
Коммуникативные:
Ставить
вопросы, обращаться за помощью, формулировать свои затруднения.
Регулятивные: Использовать речь для
регуляции своего действия.
|
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.