№
|
Вид деятельности
|
Содержание
|
№ слайда
|
время
|
1
|
Приветствие
|
Good morning
children! Sit down, please!
|
слайд
№ 1
|
1
|
2
|
Орг момент
|
Let’s begin our
lesson with the short dialogues. Greet each other and ask how you are.
|
слайд
№ 2
|
2
|
3
|
Фон зарядка
|
Let’s train our
pronunciation and remember the English alphabet:
The
alphabet song
ABCDEFG
HIJKLMNOP
ORSTUV
WXYZ
This
is all the alphabet
Which
we never must forget
|
слайд
№ 3
|
1
|
4
|
Сообщение темы урока
|
Now,
let’s know the theme of our lesson. Pupils in chain go to the blackboard and
write the letters by teacher’s dictation:
[es
ci: eit∫ ou ou el] – school
Find
this word in your books, how read it and translate (работа с книгой)
Yes,
you are right. Today the theme of our lesson is “School”. At the lesson we
revise the vocabulary, study new words and do different tasks.
|
слайд
№ 4
(3
щелчка)
|
2
|
5
|
Работа с
лексикой
(закрепление
школьных предметов)
|
Look at the
screen, try to read and remember the translation of this word:
Subject [‘s۸bd3ekt]
- предмет
Pupils take by
one card; there is a word in Russian on the card. Pupils should say the word
in English, class should translate it in Russian:
1.
English
2. Kazakh
3. Russian
4.
French
5. Mathematics
6.
Geography
7. History
8.
Biology
9. Science
10.
Computer studies
|
слайд
№ 5
слайд
№ 6
|
4
|
6
|
Работа в тетради
|
Pupils should
write down a sentence in their notebooks:
I like … Мне
нравится
|
слайд
№ 7
(1 щелчок)
|
1
|
7
|
Работа с
таблицами (исследование)
|
Let’s know the
most popular subject or may be subjects in your class
Table
|
слайд
№ 8
|
3
|
8
|
Физ
минутка
|
Песенка
«The
number rock»
|
|
2
|
9
|
Работа в паре
|
Put the words in
right order:
Monday
Tuesday
Wednesday
Thursday
Friday
Saturday
Sunday
|
слайд
№ 9
|
2
|
10
|
Взаимопроверка
пар друг другом
|
Pupils change
their places and check each other
|
|
3
|
11
|
Закрепление
предлога с днями недели
|
There is a
flower near our school but all its leaves fall down. Let s help the flower
and put its leaves back:
on Monday
on Tuesday
on Wednesday
on Thursday
on Friday
on Saturday
on Sunday
|
|
3
|
12
|
Изучение
новых лексических единиц (школьные принадлежности)
|
Let’s guess some
riddles and know some new words which are necessary for us at school:
1. Отгадай,
что за вещица, -
Острый
клювик, а не птица,
Этим
клювиком она
Сеет-сеет
семена
Не на
поле, не на грядке -
На
листах твоей тетрадки.
(ручка)
Если ты
его отточишь,
Нарисуешь
все, что хочешь!
Солнце,
море, горы, пляж.
Что же
это?..
(карандаш)
Не куст,
а с листочками,
Не
рубашка, а сшита,
Не
человек, а рассказывает.
(книга)
То я в
клетку, то в линейку,
Написать
на мне сумей-ка!
Можешь и
нарисовать.
Кто
такая я?
(тетрадь)
Я люблю
прямоту, Я сама прямая.
Сделать
новую черту
Вам я
помогаю.
Что-нибудь
без меня
Начертить
сумей-ка.
Угадайте-ка,
друзья,.
Кто же
я?-…
(линейка)
1. pen
2. pencil
3. book
4. notebook
5. ruler
|
слайд
№ 10
|
3
|
13
|
Закрепление
лексики
|
Translate the
words:
1. book
2. pencil
3. pen
4. notebook
5. ruler
|
слайд
№ 11
|
2
|
14
|
Взаимопроверка
|
1. book – книга
2. pencil – карандаш
3. pen – ручка
4. notebook – тетрадь
5. ruler - линейка
|
слайд
№ 11
|
2
|
15
|
Проекты
|
1. group subjects
(English, Kazakh, Russian, Mathematics, History)
2. group days of
week (Monday, Tuesday, Wednesday Thursday, Friday, Saturday, Sunday)
3. pair school
accessories (pen, pencil, book, copybook, ruler)
|
|
5
|
16
|
Подведение
итогов урока
|
Pupils should
stick sad or happy smile on the board
|
слайд
№ 12
(баллы)
слайд
№ 13
|
2
|
17
|
Домашнее
задание
|
1. нарисовать
рисунки в тетради (школьные принадлежности)
2. читать слова
Have
you got any questions? The lesson is over!
You
may be free! Good-bye! Have a nice day.
|
слайд
№ 14
слайд
№ 15
|
2
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.