My college
Цель урока: Формировать навыки и умения построения монолога на
основе прочитанного текста, используя новую и раннее изученную лексику.
Задачи:
Учебный аспект:
1. Овладение всеми видами речевой деятельности:
аудированием, говорением, чтением и письмом:
а) развитие навыков диалогической и монологической
речи.
б) развитие навыков письма при выполнении письменных
заданий и умения составлять клостери как план-основу для пересказа.
в) развитие механизмов чтения с устным переводом.
г) развитие механизмов аудирования с целью полного
понимания текста.
2. Формирование коммуникативных компетенций в
говорении.
3. Активизация раннее изученной лексики и введение
новой по теме: Мой колледж. Хайбуллинский район.
4. Практиковать речевые умения на основе прочитанного
текста.
Развивающий аспект:
1. Развитие мыслительных навыков: обобщение и
систематизация.
2. Развитие креативности, самостоятельности, навыков
работы в паре и группе.
3. Развитие памяти и внимания.
4. Развитие способности догадываться о значении
лексических единиц по контексту.
Воспитательный аспект:
1. Формирование потребности и способности к
сотрудничеству, взаимопомощи при работе в группе и паре.
2. Воспитание уважительного отношения друг другу, к
чужому мнению и умения слушать собеседника.
Грамматика: Present Indefinite Tense.
Виды речевой деятельности: чтение, письмо, говорение,
аудирование.
Использование форм классной работы
Формы работы:
- фронтальная работа
- индивидуальная работа
- письменная работа
- работа в парах
Оснащение: листы с грамматическими и лексическими заданиями,
тексты, компьютер, проектор, презентация слайдов в Power Point.
Ход
урока
I. Вводная часть.
1. Организационный момент (1
мин.)
- Good morning! I am glad to see you.
- Take your seats.
- Who is on duty today?
- Who is absent today?
- What date is it today?
- What day is today?
- Are you ready for the lesson?
2. Речевая зарядка (5 мин.)
Развитие навыков говорения.
- We are beginning our lesson.
-Answer
the questions:
1. Are you a student?
2. Where do you go every morning?
3. Do you often meet your friends?
4. What language do you learn?
5. Do you read English books or newspapers?
6. Do you read the newspapers every day?
7. Where do you do your homework?
8. Where do you go after classes?
- Thank you.
3. Контроль домашнего задания (15 мин.)
- What
is your homework for today?
- Let’s check up your hometask.
Совершенствование навыков диалогической речи
1. - Please, act out your dialoque.
Контроль усвоенного лексического материала
2. The second task:
Find on the right column the russian equivalents the following
words.
1. to leave school а. посещать лекции
2. to pass exams б. оканчивать
школу
3. to attend lectures в. здание
4. building г.
вести обучение
5. to occupy д. столовая
6. full-time student
е. занимать
7. to do well
ж. студент дневного обучения
8. hostel
з. сдать экзамены
9. canteen и. общежитие
10. to run к. хорошо учиться
- Your time is up.Please, change your task with each other.
( ключ на доске)
0 mistakes-
«5»
2 mistakes – «4»
3-5 mistakes – «3»
II. Основная часть урока.
4. Сообщение цели
и задачи урока (1мин.)
- Today we continue spaking about the college. The theme of our lesson is
My college. The aim of our lesson is to introduce and practise the new words,
to read and translate the text, the sentences, to make the clostery, to answer
the questions than you must write the monoloque at home.
5. Введение и
закрепление новой лексики (10 мин.)
Работа над произношением лексического материала
- I’ll
give you the papers with the vocabulary. Practise reading the following words
and word combinations.Now I’ll read and you listen carefully.
- Please ... reads the words once more.
Активизация лексики в составлении примеров
- Make up a sentence with these words.
- At home copy out and learn these words by heart.
6. Работа с текстом (15 мин.)
Развитие навыков чтения и устного перевода
-
Read the text and
translate it. (приложение
2)
7. Выполнение лексических упражнений
(10 мин.)
а. Развитие навыков говорения
- Answer the quiestions:
1. When did Peter finish school?
2. Is Peter a full-time student?
3. When was opened Akyar department of Sibay Politechnical
college?
4. What was Ismagil Tasimov?
5. Who is the head of the college?
6. Where do the students of our college live?
7. What kind of activity do the students find?
8. What kind of specialities are there in college nowadays.
9. What anniversary will celebrate our region?
б. Развитие навыков перевода
- Translate from Russian into English:
1. Акъярский горный колледж переехал в новое здание.
2. В колледже имеются современные и оборудованные
кабинеты.
3. Также в нашем колледже имеются общежития для
студентов.
4. Студенты нашего колледжа всегда занимают призовые
места.
5. В колледже имеется мини обогатительная фабрика.
6. В 2006 году колледжу было присвоено имя И.
Тасимова.
7. Открытые горные работы
8. ОПИ
9. Наш район будет праздновать 80-летний Юбилей.
8. Составление плана-опоры
(клостери) для
написания монолога (5 мин.)
Развитие навыков обобщения и систематизации (групповая работа)
-
Make clostery
which can you help to write the monoloque at home.
(выбрать самый лучший и нарисовать на
доске).
9.
Аудирование (5 мин.)
Развитие навыков аудирования с полным пониманием
текста. (Приложение 3)
- Now I’ll read the text about the Khaibullinsky Region, listen to the
text and do the task.
10. Тестирование (5 мин.)
Контроль понимания прочитанного текста.
True / False Test.
-
Read the
sentences below and mark each of them as “true” or “false”.
1. Our region was founded on the 20th August
in1931.
2. Khaibullinsky region is not a highly developed industrial agrarian region.
3. Our
region is not rich in mineral resources.
4. The centre of Khaibullinsky region is Bouribay.
5. The land of region varies from forest to steppes.
11. Работа на компьютерах.
Повторение и закрепление грамматического материала: The Present Indefinite Tense.
1. Revision the grammar.
2. Work on the computers. (Unit 2 – The Present Simple)
III. Заключительный этап урока. (2мин.)
Подведение итогов, домашнее задание. Оценка работы
студентов на уроке.
-
What did we do at
the lesson? Thank you for being active at the lesson. Your mark for the lesson
are the following.
-
Now please write
down your hometask. Your hometask is to learn the words by heart and write the
monoloque: My college.
-
Have you got any
questions?
-
The lesson is
over. Good-bye.
Приложение №1
Find on the right column the
russian equivalents the following words.
1. to leave
school а. посещать лекции
2. to pass exams
б. оканчивать школу
3. to attend
lectures в. здание
4. building
г. вести обучение
5. to occupy
д. столовая
6. full-time student
е. занимать
7. to do well
ж. студент дневного обучения
8. hostel
з. сдать экзамены
9. canteen
и. общежитие
10. to run к. хорошо учиться
Приложение №2
Akyar Mining College
My name is Peter Ivanov. In June I left (finished)
school and in August passed my exams at the Akyar Mining College. Now I am a
full-time student of the first course. I study at the department of deposit’s
concentration. In 2002 was opened Akyar
department of Sibay Politechnical college. But on the 1st of
September on 2003 it became Akyar Mining College. On the 6th of
April on 2006 it was named after Ismagil Tasimov. One of the first bashkir ore
industrier, and founder of St. Petersburg State Mining Institute.
From the day of its foundation the head of the college
is Azamat Rifovich Yunousov.
Nowadays there are 17 groups per 25 students in each
in college.
On the 28th of December on 2005 Akyar
Mining College moved to new building.
There are a lot of modern and well equipted
classrooms, laboratories, gym and canteen in college.
Also our college has three hostels for students from
other villages and regions.
There is a very rich library and mini ore enriching
factory in college.
Akyar Mining College is not only the place where the
students study, they can also find any kind of activity in sport, danses,
householding, history of Bashkortostan, geology there.
The students of our college always get high positions
in region, republic and federal tournements.
Nowadays there are three specialties in college. They
are: Open-Cast Mining, Deposit’s concentration and Underground Mining.
After
finishing Akyar Mining College students can continue their education in different
Mining Institutes of Russia.
I am proud of that mining college is situated in
Khabullinsky region.
In October 2010 our region will celebrate its 80
anniversary.
Active Vocabulary
a deposit - месторождение
department
– отделение, филиал
per 25 students in each – по 25 студентов в каждой
to move to – переехать
в
a building - здание
modern and well equipted – современный и хорошо оснащенный
a laboratory - лаборатория
a gym –
спортивный зал
a canteen
- столовая
a hostel - общежитие
library - библиотека
mini ore enriching factory – мини обогатительная фабрика
any kind of activity – любой вид деятельности
householding – домоводство, рукоделие
geology - геология
to get high positions – первые
места
a tournement – соревнование,
турнир
|
Sibay Politechnical college – Сибайский политехнический колледж
To be named after Ismagil Tasimov – быть названным в честь Исмагила Тасимова
An ore industrier – рудо
промышленник
A founder – основоположник, основатель
foundation – образование, основание
the head – глава, директор
Open-Cast Mining – открытые горные работы
Deposit’s concentration – обогащение полезных ископаемых
Underground Mining – подземные горные работы
Education - образование
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.