Обращаем Ваше внимание: Министерство образования и науки рекомендует в 2017/2018 учебном году включать в программы воспитания и социализации образовательные события, приуроченные к году экологии (2017 год объявлен годом экологии и особо охраняемых природных территорий в Российской Федерации).

Учителям 1-11 классов и воспитателям дошкольных ОУ вместе с ребятами рекомендуем принять участие в международном конкурсе «Законы экологии», приуроченном к году экологии. Участники конкурса проверят свои знания правил поведения на природе, узнают интересные факты о животных и растениях, занесённых в Красную книгу России. Все ученики будут награждены красочными наградными материалами, а учителя получат бесплатные свидетельства о подготовке участников и призёров международного конкурса. ПОДАТЬ ЗАЯВКУ НА КОНКУРС.
Главная / Иностранные языки / План урока по теме "Mass Media in our life"

План урока по теме "Mass Media in our life"

Скачать материал

Қаралды

«___»____________2015 ж

_____________________

Lesson 11

Date: 11 ә – 8.10.15

The theme of the lesson: Mass media in our life

The Aims of the lesson: 1.to give more information about mass media;

2.to develop pupils’ reading,writing,speaking and listening skills;

3. to broaden pupils’ outlook

The type of the lesson: traditional

Visual aids: pictures,cards

The Procedure of the lesson

1.Org.moment

2.Warm up



Teacher:

  • What mass media do you know?

  • Which is the most popular source of information?

  • Why is it popular?

  • What about the radio?

Pupil 1: As for me, I like radio best of all. I never miss my favourite radio programme about animals. Besides, I can hear a lot of good music and interesting info on the radio while doing my homework. While listening to the radio or watching television people learn a lot about the life style in other countries.

  • Do many people read newspapers today? Why?

Pupil 2: Newspapers don't react to events as quickly as TV. But they usually provide us with extra detail, comment and background information.

  • How reliable is it? Why? What do you use it for?

  • Some student copy reports from the Internet? What is it called? (plagiarism)

  • What should you do if you want to make a report?

Pupil 1, Pupil 2: To read newspapers, magazines, encyclopaedia.

3.New theme

Teacher: Today we are speaking about newspapers.





Group1

Teacher: Let's learn to read English newspapers.

Teacher: Many people work to make a newspaper. What are these people?

Teacher: Let's read the article about them and answer the question: Who reports on event? What is their job like? (Prove it) Found: Why do they do it? Give the title to the article.

Teacher: Is being a reporter a dangerous job?

Group 2



Teacher: Do you know the names of journalists?



Teacher: Let's do quiz!

Teacher: Let's make up sentences from the scraps of a newspaper. Read what you've got.



5.Hometask

Teacher: Is it interesting to read newspapers?

6.Marking

7.Conclusion

План урока по теме "Mass Media in our life"
Скачать материал
  • Иностранные языки
Описание:

The theme of the lesson: Mass media in our life

The Aims of the lesson: 1.to give more information about mass media;

2.to develop pupils’ reading,writing,speaking and listening skills;

3. to broaden pupils’ outlook

The type of the lesson: traditional

Visual aids: pictures,cards

The Procedure of the lesson

1.Org.moment

2.Warm up

Teacher:

What mass media do you know?

Which is the most popular source of information?

Why is it popular?

What about the radio?

Pupil 1: As for me, I like radio best of all. I never miss my favourite radio programme about animals. Besides, I can hear a lot of good music and interesting info on the radio while doing my homework. While listening to the radio or watching television people learn a lot about the life style in other countries.

Do many people read newspapers today? Why?

Pupil 2: Newspapers don't react to events as quickly as TV. But they usually provide us with extra detail, comment and background information.

How reliable is it? Why? What do you use it for?

Some student copy reports from the Internet? What is it called? (plagiarism)

What should you do if you want to make a report?

Pupil 1, Pupil 2: To read newspapers, magazines, encyclopaedia.

3.New theme

Teacher: Today we are speaking about newspapers.

Group1

Teacher: Let's learn to read English newspapers.

Teacher: Many people work to make a newspaper. What are these people?

Teacher: Let's read the article about them and answer the question: Who reports on event? What is their job like? (Prove it) Found: Why do they do it? Give the title to the article.

Teacher: Is being a reporter a dangerous job?

Group 2

Teacher: Do you know the names of journalists?

Teacher: Let's do quiz!

Teacher: Let's make up sentences from the scraps of a newspaper. Read what you've got.

5.Hometask

Teacher: Is it interesting to read newspapers?

6.Marking

7.Conclusion



Самые низкие цены на курсы переподготовки

Специально для учителей, воспитателей и других работников системы образования действуют 50% скидки при обучении на курсах профессиональной переподготовки.

После окончания обучения выдаётся диплом о профессиональной переподготовке установленного образца с присвоением квалификации (признаётся при прохождении аттестации по всей России).

Обучение проходит заочно прямо на сайте проекта "Инфоурок", но в дипломе форма обучения не указывается.

Начало обучения ближайшей группы: 11 октября. Оплата возможна в беспроцентную рассрочку (10% в начале обучения и 90% в конце обучения)!

Подайте заявку на интересующий Вас курс сейчас: https://infourok.ru

Скачать материал
Автор Нургалиева Алтынай Жаумитбаевна
Дата добавления 27.11.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Планирования
Просмотров 2283
Номер материала MA-062723
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓