Урок в 4 Б классе по теме «В магазине одежды».
Учитель
английского языка
I
квалификационной категории
Гумерова
Нурия Асхатовна
Цели урока:
Ø формирование
умений общаться на английском языке, описание предметов одежды с использованием
ранее изученной лексики, указывая цвет, размер, количество;
Ø развитие
мотивации к дальнейшему изучению иностранных языков;
Ø освоение
элементарных лингвистических представлений.
Задачи урока:
ü тренировать
в использовании в речи реплик-клише;
ü закрепить
изученную лексику;
ü развивать
умение работать в парах;
ü развивать
навыки письменной речи;
ü работать
над техникой чтения вслух.
Учебно-методическое обеспечение:
УМК, карточки с заданиями, карточки с пословицами
на английском и русском языках, проектор с изображениями одежды
Ход урока.
1. Организация
класса.
Teacher: Good morning,
boys and girls. Today we are going to speak about shops, shopping. But let’s begin
with some English proverbs. Do you know these proverbs?
( На доске
карточки с пословицами на русском и английском языках. Задача учащихся
прочитать английскую пословицу по теме «Одежда и обувь» и найти её русский
эквивалент.)
P1.
Appearances are deceptive. -
Внешность
обманчива.
P2. Shoemaker’s
children go barefoot. -
Сапожник
без
сапог.
P3. Everything
is good in its season. -
Всему
свое
время.
P4. No man can
make a good coat with a bad cloth. -
Из
плохого материала одежду не сошьешь.
P5. It is not
a nice coat that makes a gentleman. -
Не
одежда красит человека.
P6.
Tastes differ.
-
О вкусах не
спорят.
2. Фонетическая
зарядка.
Teacher: Repeat after me,
please:
[ ei] raincoat [aʊ]
blouse [u:] boots [ǝʊ] hope
trainers
trousers shoes clothes
play house blue coat
3. Речевая
зарядка.
Teacher: Look at these
pictures and name the clothes in English.
( На экране
меняются изображения разной одежды. Учащиеся называют одежду на английском
языке и добавляют к каждому рисунку слово про цвет или качество изображенного
предмета одежды).
P1 – a blue
coat
P2 – a nice
blouse
P3 – blue
jeans etc.
4. Работа
с карточками.
T. Now find the words,
connected with clothers.
( Учитель раздает
карточки, на которых в таблице среди букв зашифрованы слова по теме «Одежда и
обувь», задача учеников найти слова и обвести их).
Карточка
№ 1.
B
|
l
|
o
|
u
|
s
|
e
|
t
|
i
|
e
|
S
|
i
|
l
|
s
|
u
|
h
|
r
|
m
|
u
|
H
|
p
|
d
|
h
|
i
|
a
|
a
|
i
|
m
|
O
|
b
|
o
|
o
|
t
|
t
|
i
|
t
|
b
|
R
|
d
|
r
|
e
|
s
|
s
|
n
|
t
|
r
|
T
|
o
|
y
|
s
|
k
|
n
|
e
|
e
|
e
|
S
|
o
|
c
|
k
|
s
|
o
|
r
|
n
|
l
|
A
|
r
|
a
|
i
|
n
|
w
|
s
|
s
|
l
|
R
|
s
|
p
|
a
|
i
|
r
|
u
|
l
|
a
|
5. Контроль
домашнего задания.
Teacher: Your homework
was to make up a conversation between a shop-assistant and a customer; using
cliche words.
P1. Hello!
P2. Hello! Can
I help you?
P1. I’d like a
pair of shoes, please.
P2. What color?
P1. White,
please.
P2. What size?
P1. 36 please.
P2. Here you
are.
P1. May I try
them on?
P2. No
problem.
P1. I like
them. How much are they?
P2. $ 15 .
P1. Here you
are.
P2. Thank you.
P1. Good bye!
P2. Good bye!
6. Teacher:
Let’s play a game. Look at the blackboard. You see a picture of a boy and girl.
Write the words connected with clothes on them.
(
Задача учащихся написать слова по теме на схеме).
a
cap a hat
a shirt ,a jacket
a glove a grove
socks
boots
7. Teacher:
open your books, please. Let’s read the text about the Baby Elephant and his
clothes. ex.20, p.91.
8. Teacher:
Now listen to the new story about the Baby Elephant and find the right answer.
(card 2)
Look
at Baby Elephant and his Mother Elephant! They are happy and merry.
Baby
elephant has his birthday today. His friends will come to his party. Baby
Elephant has green trousers and a yellow shirt on. His shoes are brown. His cap
is blue. Mother Elephant has a red dress on. Her hat and shoes are black. Mother
Elephant and her Baby Elephant are ready (готовы)
for the party.
Найдите
правильный
ответ.
1.a)
Baby Elephant has his birthday.
b)
Baby Elephant goes to school.
c)
Baby Elephant goes shopping.
2.a)
Baby Elephant has grey trousers on.
b)
Baby Elephant has black jeans on.
c)
Baby Elephant has green trousers on.
3.a)
His shoes are brown.
b)
His trainers are white.
c)
His shoes are black.
4.a)
Mother Elephant has red dress on.
b)
Mother Elephant has a coat on.
c)
Mother Elephant has a pink dress on.
5.a)
Her hat and shoes are red.
b)
Her hat and shoes are black.
c)
Her hat and shoes are blue.
9.Teacher:
Let’s summarize everything we know about clothes and shops.
P1
We can buy new clothes in shops.
P2
We can try things on in shops.
P3
Girls like to wear nice dresses.
P4
I like shopping.
10. Объяснение
домашнего задания. Упр. №4 стр.97 (перевести предложения на английский язык).
11. Подведение
итогов и оценка знаний.
Teacher: Good job,
children! Thank you very much for the lesson! Goodbye!
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.