Содержание
1.Пояснительная записка
2.Конспект урока английского языка
в 6 классе по ФГОС 2 поколения.«Welcome to
GreatBritain».
3.Конспект урока английского языка в 6 классе по ФГОС 2
поколения.
"Enjoy the country side of Wales and
Northern Ireland".
4.Конспект урока английского языка в 3 классе по ФГОС 2
поколения. Ознакомление учащихся с правилами чтения буквосочетания «оо» и
введение новой лексики по теме «Изучаем числительные»
5.Конспект урока английского языка в 6 классе по ФГОС 2
поколения."Мы собираемся в
Шотландию!".
6.Конспект урока английского языка в 5 классе по ФГОС 2
поколения.«Достопримечательности Лондона».
Пояснительная записка
Методическая разработка ориентирована на использование
учебно-методического комплекса EnjoyEnglish (Английский с удовольствием) и включает в
себя: открытые уроки .
Выбор уроков и
учебно-методического комплекса обусловлен тем, что методическая система,
реализованная в программе и УМК, позволяет использовать педагогические
технологии, развивающие систему универсальных учебных действий, сформированных
в начальной школе, создаёт механизмы реализации требований ФГОС и воспитания
личности, отвечающей на вызовы сегодняшнего дня и имеющей надёжный потенциал
для дня завтрашнего.
Данная
методическая разработка уроков по английскому языку реализует принцип
непрерывного образования по английскому языку, что соответствует современным
потребностям личности и общества и составлена для реализации курса английского
языка в начальной и средней школе, который является частью основной
образовательной программы по английскому языку .
Основное
назначение иностранного языка состоит в формировании коммуникативной компетенции,
т.е. способности и готовности осуществлять иноязычное межличностное и
межкультурное общение с носителями языка.
Иностранный язык
как учебный предмет характеризуется:
межпредметностью
(содержанием речи на иностранном языке могут быть сведения из разных областей
знания, например, литературы, искусства, истории, географии, математики и др.);
многоуровневостью
(с одной стороны необходимо овладение различными языковыми средствами,
соотносящимися с аспектами языка: лексическим, грамматическим, фонетическим, с
другой - умениями в четырех видах речевой деятельности);
полифункциональностью
(может выступать как цель обучения и как средство приобретения сведений в самых
различных областях знания).
Являясь
существенным элементом культуры народа – носителя данного языка и средством
передачи ее другим, иностранный язык способствует формированию у школьников
целостной картины мира. Владение иностранным языком повышает уровень
гуманитарного образования школьников, способствует формированию личности и ее социальной
адаптации к условиям постоянно меняющегося поликультурного, полиязычного мира.
Иностранный язык
расширяет лингвистический кругозор учащихся, способствует формированию культуры
общения, содействует общему речевому развитию учащихся. В этом проявляется
взаимодействие всех языковых учебных предметов, способствующих формированию
основ филологического образования школьников.
Конспект урока
английского языка в 6 классе
по ФГОС 2 поколения
УМК: М. З. Биболетова, О. А. Денисенко,
Н. Н. Трубанева «EnjoyEnglish» 6 класс.
Темаурока: «Welcome to Great Britain»
Цели:Обобщение и активизация
изученного материала по теме "Великобритания";
Задачи:
-тренировка
навыков аудирования, чтения, монологической речи;
-совершенствование
лексических навыков;
-актуализация
страноведческого материала;
-развитие
интереса учащихся к изучению английского языка, культуре и традиций
Великобритании;
Оборудование:
интерактивная
доска, видеофильм о Лондоне, достопримечательности Лондона, виды городов
Великобритании, кроссворд.
Ходурока
-Glad to meet you, boys
and girls. Today we are going to have an unusual lesson: "The Star
Hour". Two teams will take in it. Let me introduce them. We shall go on an
imaginary Journey to the land of Great Britain and we'll talk about England, Scotland
and Wales.
The motto of
our lesson is: "It's better to see
something once than to hear about it a hundred times".
The aim is: to find the answer to the question- what made Great
Britain a rich and powerful country with so many colonial countries.
It's rather romantic to
travel on board the ship.
GAME I
Фонетическаязарядка
But on our way we can get
into trouble because of storms. We should know the right way not to be lost.
The first game is to
choose some geographical names connected with Great Britain. You will get one
star if you read the names correctly.
The Mississippi Snowdon
Edinburgh The Pacific
Ocean
The English Channel The
Atlantic Ocean
The Gulf of Mexico The
Thames
The Strait of Dover The
Caribbean Sea
Cardiff The North Sea
The Rocky Mountains Ben
Nevis
Yosemite Valley The
Appalachians
GAME II: the
Captain's Game
Речеваязарядка
Oh, what a strange ship is
on our way. I think, it's a pirates' ship. If we answer all their questions and
fill in the map, we'll be able to continue our voyage.
I
What is the largest part
of Great Britain? (ENGLAND)
What is the capital and
the population of Great Britain? (LONDON, 49)
What part is in the north
of Great Britain? (SCOTLAND)
What is the capital and
the population of Scotland? (EDINBURGH,5)
What part is in the west
of the country? (WALES)
What is its capital and
the population? (CARDIFF,2.5)
II
What is Great Britain
washed by in the north, south and east? (THE ATLANTIC OCEAN, THE ENGLISH
CHANNEL, THE NORTH SEA)
What is the nearest point
to the European continent? (THE STRAIT OF DOVER)
What is the highest
mountain of Great Britain? (BEN NEVIS)
What is the second
highest mountain? (SNOWDON)
What is the longest river
of the country? (THE SEVERN)
What is the deepest river?
(THE THEMS)
GAME III
Аудирование
You have overcome this
difficult task and now we are reaching the land of England. The beginning of
our route is London, its capital. Maybe London made Great Britain so great.
Let's see a video film about it and imagine that we are traveling about this
great city. You should choose the right variant to the questions.
VIDEO FILM ABOUT LONDON
1. What is the population
of London?
a)11 c) 3
b) 5 d) 7-8
2. Where does the British
Prime Minister live?
a) 12,
Whitehall c) 7, Russel Street
b) 10, Downing Street
d) 15, Oxford Street
3. What is the Head of the
state?
a) The Prime Minister
c) The Queen
b) The
President d) The Speaker
4. Where does the Queen
live in London?
a) Holyrood House
c) The Castle
b) Buckingham Palace
d) The Houses of Parliament
GAME IV
I'd like to invite you on
a tour about London. If you don't forget, we are looking for the reason, what
made Great Britain so rich and powerful. I shall describe and show you the
sights of London and you should guess what it is.
Twelve black ravens live
there. William the Conqueror built it in the 11th century. It was a fortress, a
prison and the king's zoo. Now it is a museum. (The Tower)
It has a large reading
Hall. It is situated at number 7, Russel Street. It was founded in 1753. (The
British Museum)
There is a monument to
Queen Victoria in front of this palace.(Buckingham Palace)
There is a monument to
Admiral Nelson in the middle of this square. Two
Beautiful fountains and
four bronze lions are situated there. (Trafalgar Square)
Many kings and queens are
buried there. There is the Poet's Corner there. It is more than 900 years old.
(Westminster Abbey)
It is the seat of the
British Parliament. (The Houses of Parliament)
It took Sir Christopher
Wren 35 years to build it.(St. Paul's Cathedral)
Trafalgar Square is in
front of it. It is one of the best picture galleries of the world. (The
National Gallery)
It is the most democratic
park in the world. It is one of the most popular places of Londoners on hot
summer days. (Hyde Park)
The large clock in one of
the towers of the Houses of Parliament. (Big Ben)
GAME V
КвизпогородамБритании: мини-монологи
We have been to London,
the capital of the country. But there are a lot of other interesting and
important cities which can help us to understand the mistery of the United
Kingdom. Our next task is to tell some facts about the cities.
Why do people all over the
world know Stradford-upon-Avon?
What interesting
information do you know about Glasgow?
What can you say about
Edinburgh?
What do you know about
Oxford?
What do you know about
Cardiff?
What is Brighton famous
for?
GAME VI
We have seen so many historical
places, but we can't find the key to our question. Maybe this task will bring
us to the answer. Say "True" or "False" to the sentences.
The population of the
country is about 70 million people. (False)
The symbol of England is a
rose. (True)
People speak only English
in different parts of the country.(False)
The British flag is called
"Stars and Stripes". (False)
The climate of the country
is mild and humid. (True)
The full name of the
country is Great Britain. (False)
The symbol of Wales is a
daffodil. (True)
The symbol of Scotland is
a leek . (False)
GAME VII.Физминутка.
Чтение
It is said that those who
don't know history, can repeat it. Historical events and historical monuments
hide a lot of interesting facts about the history of the country. Let's read
about them and try to guess the missing words.
Midsummer's day, June 24th
is the longest day of the year. On that day a very old custom at_________ in
England is held. _________ is one of the Europe's biggest Stone circles that is
10 or 12 metres high. The earliest part of ____________ is 5000 years old. The
Druid priests used it for a calendar. The sun and the stones let them know when
the months and seasons start. They introduced it about 2000 years ago. On the
morning of June 24th the sun shines on one famous stone - the Heel Stone.
Different countries have
different national emblems or symbols. For Scotland, the__________has been the
national emblem since it was adopted by King James III, in the 15th century.
There is a legend that in the 8th century, an army of enemies were coming up at
night to attack the castle, the seat of the Scottish kings. The Scots army had
no idea that an enemy was close until one of the barefoot Danish soldiers
stepped on a __________ and cried of pain. The Scots heard the noise, ran out
of the castle and defeated the Danes in the battle.
GAME
VIII: crossword
Письменнаяречь
Well, dear friends, we
have come to the last task of our rout. We have traveled to different cities
and towns, to the parts of Great Britain. When you answer four questions,
you'll be able to know what made Britain rich and powerful.
ACROSS:
St. David's Day is
celebrated in this country.(Wales)
People of this country
prefer the traditional festival of Hogmanay, of New Year's Eve, to
Christmas.(Scotland)
St. Patric's Day is
celebrated in this country. (Northern Ireland)
The greatest holidays of
this country are Easter and Christmas. (England)
DOWN:
It is inside the seat of
the speaker in the houses of Parliament. It made the United Kingdom of Great
Britain and Northern Ireland rich and powerful. (WOOL)
Итоги урока:
Рефлексия. Учитель задает вопросы по пройденному уроку.
What are the capitals of
these countries?
What do b British people
call the national flag?
Who has in Britain two
birthdays? And other questions.
Our game is over. Your
marks are “qood” and“ excellent” today. You have found the answer of the
question. Farming and sheep breeding, wool of high quality made the United
Kingdom of Great Britain and Northern Ireland very rich and powerful. Each team
did its best. Let's count the stars and name the winner of our game.
Thankyouandgood-buy.
Конспект урока
английского языка в 6 классе
по ФГОС 2 поколения
УМК: М. З. Биболетова, О. А. Денисенко,
Н. Н. Трубанева «EnjoyEnglish»
Тема: Enjoy the country side of Wales and
Northern Ireland.
Форма урока:урок
комплексного применения знаний и умений.
Цель:
Расширение знаний о
стране изучаемого языка.
Задачи:
1.Образовательная:развивать навыки
монологической и письменной речи: активизировать ранее изучение лексику в
устной и письменной форме; развивать навыки и умения общаться на английском
языке;
2.Развивающая: развивать
интеллектуальные способности учащихся формировать умения выделить главное,
сравнивать и анализировать;
3 Воспитательная:развивать у учащихся
самостоятельность мышления; формировать потребности в практическом
использовании языка;
УУД:
Личностные:Уметь
определить и оценить уровень своих знаний.
Коммуникативные: Формировать умения слушать и читать образец с опорой на
модель.
Познавательные:Уметь
анализировать, формулировать ответы на вопросы учителя и одноклассников.
Регулятивные:Моделировать
ситуацию поведения в классе.
Формы работы:
Фонетическая
и речевая разминка
Фронтальный
опрос.
Парная
работа
Индивидуальная работа
Средства (Ресурсы):
-Учебник
-Рабочие
тетради
-Книга для
учителя
-Презентация
- цветные
квадратики для оценивания
Ход урока
|
Режим
работы
|
1.ОГАНИЗАЦИОННЫЙМОМЕНТ
T:
Good day my friends! I’m glad to see
you today. I hope, you are well today.
T:
Open your copybooks write down the
date.
Today is
the……
T:
Now I’d like you to look at the board.
You see some proverbs. Please, let’s read together.
1. There
is no place like home.
2. East or
West home is best.
T:
Will you give me the russianequvalent.
Thanks!
2.ОСНОВНОЙМОМЕНТ
T.
I believe you’ve learnt a lot about
Great Britain.
And today
we are going to get some more information about Great Britain. It’s one of
the parts of Great Britain.
T:
I think you’ll find out it during our
lesson .
Now I’d
like you to refresh in your memory some facts about Great Britain.
Look at
the presentation.
1 Slaid: The map
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
is situated on the British Isles. It consists of four parts: England, Wales,
Scotland and Northern Ireland. England, Wales and Scotland occupy the
territory of Great Britain. Northern Ireland is situated in the northern part
of Ireland.
2. Climate
The climate of Great Britain is mild and wet, it is not
hot in summer and it is not very cold in the winter. The weather changes very
quickly.
3.
Symbols of England
4.The Flag of Wales incorporates the red
dragon, now a popular Welsh
symbol, along with the Tudor colours of green and white. It was used
by Henry VII at the battle of Bosworth in 1485 after which it was carried in state
to St. Paul's Cathedral. The red dragon was then included in the Tudor
royal arms to signify their Welsh descent.
5. The Royal Standard of Scotland, a banner showing the Royal Arms of Scotland, is also frequently
to be seen, particularly at sporting events involving a Scottish team. Often
called the Lion Rampant (after its chief heraldic device), it is technically the property of
the monarch and its use by anybody else is illegal, although this is almost universally ignored, and never
enforced.
6. The shamrock is the symbol of Northern Ireland. It is
also connected to St. Patric, Patron Saint of Ireland.Saint Patrick is most
famous for bringing Christianity to Ireland. The legend tells how he used the
shamrock, a kind of a white clover with three leaves to explain the Holy
Trinity. Apparently, he used it to show how the Father, the Son, and the Holy
Spirit could all exist as separate elements of the same entity.
7. The red hand is also a symbol of Nothern Ireland. The Red Hand is in its
flag. According to the myth, there was time when the heir to the throne of
Ireland was undecided. And they decided to hold a boat-race and the winner
(the first who would reach the shore of Ulster) would be the king. One
competitor so much desired the country that when he saw that he was loosing
the race, he cut his hand, threw it to the shore and won. The hand is most
likely red because it was covered with blood.
8. Tower Bridge. Plans for the Tower Bridge were devised around 1876 when the east of London
became extremely crowded and a bridge across the Thames in that area of the
city seemed a necessity. It would take another eight years - and lots of
discussions about the design - before construction of the bridge
started.
9. Big Ben is the nickname for the
Great Bell of the clock at the north end of the Palace of Westminster in London and often extended to refer to the clock and
the clocktower.
10. Stonehengeis a massive stone
monument located on a chalky plain north of the modern-day city of Salisbury,
England. Research shows that the site has continuously evolved over a period
of about 10,000 years. The structure that we call “Stonehenge” was built
between roughly 5,000 and 4,000 years ago.
14.The British have a reputation for being mad
about sports. In fact they like watching sports more than playing them. The
British are spectators and the most popular spectator sports are cricket and
football. Football is the most popular game. Football, or soccer, is an
example of a professional game.
T-
Now my friends, answer my questions
about Great Britain.
.........
T- Thanks for your answers.
(работапоучебнику EnjoyEnglish-6)
1.T :And today we are going to talk to speakabout
Wales and Northern Ireland. Now open your textbooks on p-94 Section
4
-Let’s do Ex 75. Listen to the to the telephone
conversation and say what Andy asks Dylan about.
-Now, who wants to answer the question?
-Yes, some information about Wales.
T-I see you are just a bit tired. Let’s do a
physical exercise. Please stand up.
We are running, (бегнаместе)
We are jumping, (прыгаемнаместе)
Trying sky to get. (поднимаемся на носочки, руки
вверх)
Weareskipping, (перескакиваем с
ноги на ногу на месте)
Tryingskytoget. (поднимаемся
на носочки, руки вверх)
We are flying like a real jet. (руки в стороны, показывая
самолёт)
Wearehopping, (прыгаем на месте
на одной ноге потом на другой)
Weareclimbing (как будтокарабкаемсявверх)
Likeafunnycat. (рисуем в воздухе усы как у кота)
T: Thank you.
2.T- Let’s listen to ex 76. Listen, read and
repeat.
-I guess, these words are very easy to translate also you
see the photos in your textbook. Let’s do it together.
-Thank you.
3.T-Now, let’s read the text about Wales and fill
in the table. Ex 77
-Please, who wants to read.
-Will you translate.
T-So, let’s fill in the table. Please, go to the board.
Thank you.
4.T- Having read the text about Wales, let’s do ex
78. Say if the statements are true or false. (верноилиневерноутверждение)
5.And now, let's do one more exercise. Ex 80
Заключительныймомент
T- Dear friends, our lesson is over.
- I hope, you’ve learnt more about Wales.
-And now your marks…..
Рефлексия
T- Do you like or dislike our lesson? You have got cards, if
you don’t like the lesson show meblаckcards, if you like the lesson show me red
cards.
T- Thank you. You were great today.
T-Thanks for the lesson. Have a nice day! Good bye!
|
T-P
T-P
P1,2
T-P
T-P
P1,2,3
T-P
T-P
P1,2,3
T-P
P1,2,3
T-P
T-P
P1,2,3
T-P
T-P
P1,2,3
T-P
P1,2,3
T-P
P1,2,3
T-P
P1,2,3
|
Конспект урока
английского языка в 3 классе по ФГОС 2 поколения
УМК: М. З. Биболетова, О. А. Денисенко,
Н. Н. Трубанева «EnjoyEnglish» 3 класс.
Тема урока: Ознакомление учащихся с
правилами чтения буквосочетания «оо»
и введение новой лексики по теме
«Изучаем числительные»
Цель и задачи:
-
ознакомить учащихся с буквосочетанием «оо», научить их правильному
произношению;
- введение
новой лексики с буквосочетанием и ее закрепление;
- учащиеся повторяют правила
образования числительных 1-19;
- научить детей правильно образовывать и употреблять в речи
количественные числительные от 20 до 99.
1.Образовательная:Формировать
навыки чтения буквосочетания, слов с данным буквосочетанием;
2.Развивающая:Развивать
навыки чтения. Развивать речемыслительные и познавательные способности.
3 Воспитательная:Воспитывать
самостоятельность, организованность.
УУД:
Личностные:Уметь
определить и оценить уровень своих знаний.
Коммуникативные: Формировать умения слушать и читать образец с опорой на
модель.
Познавательные:Уметь
анализировать, формулировать ответы на вопросы учителя и одноклассников.
Регулятивные:Моделировать
ситуацию поведения в классе.
Формы работы:
Фонетическая
и речевая разминка (Storytelling)
Фронтальный
опрос.
Парная
работа
Индивидуальная работа
Средства (Ресурсы):
-Учебник
-Рабочие
тетради
-Книга для
учителя
-Аудиоприложение
на CD
- цветные
квадратики для оценивания
Цель
этапа
|
Деятельность
учителя
|
Деятельность
ученика
|
Используемые
методы, формы, средства
|
УУД
|
Самоопределение
к деятельности.Организационный момент
|
Подготовка класса к
работе. Приветствие.
|
Включаются в учебный
процесс. Определяют тему урока.
|
|
Регулятивные:
целеполагание
|
Фонетическая
зарядка
|
Цель и задача урока
|
Выполняют упражнения за
учителем
|
|
Личностные:
смыслообразование
|
Речевая разминка, игра
«Будь внимательным»
|
Объясняет правила игры
|
Составляют предложение
со словом must
|
Групповая форма работы
|
Коммуникативные: умение
слушать и слышать партнеров, Регулятивные, личностные.
|
Активизация
навыков аудирования и вопросно-ответная работа. Проверка ДЗ
|
Создание проблемной
ситуации.
|
Слушают диалог, читают
рассказ (ДЗ), задают друг другу вопросы, используя модели предложений
|
АудиоприложениеCD.
Парная работа
|
Коммуникативные,
познавательные, личностные,
регулятивные
|
Физкультминутка
|
Читает рифмовку и
выполняет движения
|
Повторяют движения
|
Групповая
|
личностные,
регулятивные
|
Ознакомление
с правилами чтения«ОО»
|
Знакомит с правилом
чтения
|
Читают самостоятельно,
а затем за учителем
|
Индивидуальная,
учебник, рабочая тетрадь
|
познавательные,
личностные,
|
Введение
новой лексики, числительные 20- 99 Тренировка чтения вслух
|
Объясняет чтение
|
Повторяют за учителем,
знакомятся с таблицей
|
Фронтальная, парная
|
Коммуникативные,
познавательные, личностные,
регулятивные
|
Активизация
навыков употребления вопросительныхпредложений
|
Организует выполнение
упражнений из учебника
|
Составляют вопросы и
зачитывают их, затем предлагают одноклассникам ответить.
|
Индивидуальная, парная
|
Коммуникативные,
познавательные, личностные,
регулятивные
|
Рефлексия
|
Предлагается оценить
урок при помощи выбора смайлика. Оценка результатов деятельности учащихся
|
Показывают подходящий
смайлик. Делятся новой информацией, полученной на уроке
|
Фронтальная,
|
Личностные,
регулятивные: оценка своей работы.
|
Домашнее
задание
|
Нарисовать картинку
любимого животного.
Упр.3,4,стр.44 в
раб.тетради.
|
|
|
|
Конспект урока английского
языка в 6 классе по ФГОС 2 поколения
УМК: М. З. Биболетова, О. А. Денисенко,
Н. Н. Трубанева «EnjoyEnglish» 6 класс.
Тема урока: Мы
собираемся в Шотландию!
Цель урока:Расширение знаний о стране изучаемого языка.
Задачи:
Обучающие:расширить и углубить знания о стране изучаемого
языка;
Развивающие:развивать умения строить самостоятельные устные
высказывания на основе усвоенного ранее учебного материала, логическое
мышление, творческие способности у школьников, осознанные мотивы учения; поддерживать
познавательный интерес к литературному наследию Роберта Бёрнса;
Воспитательные:воспитывать чувство сопричастности к общемировой
культуре; формировать положительные межличностные отношения при сотрудничестве
в паре, группе;
Тип
урока: Урок систематизации новых знаний.
Подходы
в обучении:Мыследеятельностный, личностно-ориентированный. Метапредметные
связи: история, литература.
Применяемые
технологии:приёмы технологии развития критического мышления, метод
мини-проектов.
Средства:УМК «Английский
с удовольствием»; ФЦИОР http:fcior.edu.ru; интернет-ресурсы «Puzzle-English»,«Greattraveller»
Планируемые
результаты:
Предметные:Совершенствование
навыков говорения через практику монологической речи, выразительного чтения
стихотворений; развитие навыков аудирования, чтения, письма в рамках
предложенной темы;
Личностные:Развитие
навыков сотрудничества со сверстниками при работе в парах, в группе;
Метапредметные:Овладение
навыками смыслового чтения текстов в соответствии с целями и задачами;
осознанно строить речевое высказывание в соответствии с задачами коммуникации;
излагать свое мнение и аргументировать свою точку зрения;
Этапы урока /
Цели
|
Деятельность учителя
|
Деятельность ученика
|
Используемые методы/ приёмы/ формы
|
Формируемые УУД
|
Организационный момент
Цель:эмоциональный настрой на урок
|
Урок начинается с приветствия
Goodmorning, dearfriends. Please, greetourguests.
Учитель подводит к определению темы урока.
T: Today we continue our talking about Great Britain
Look at the screen, at the pictures, ask each other
some questions and clear up the theme of our lesson …
I Name the parts of the UK and their capitals.
II What is the official name of the whole
country?
III When is the English National day?
IV When is Welsh national day?
V Where is Grand Opera House?
VI Name three regions in
Scotland.
VII What sea is to the east of Scotland?
So, we are going to visit one of the parts of Great
Britain: Scotland.
We have
a lot to do: listen and read texts, watch video, recite poems and write our
own versions, create leaflets.
|
Приветствуют гостей
рифмовкой «Goodmorning…»
Рассматривают картинки. Становятся в два
круга и поочередно задают вопросы из предложенного списка; определяют тему
урока
|
Создание ситуации успеха
Class
Временные пары (с вопросами на карточках)
|
Регулятивные: психологическая готовность к
переходу от отдыха к учебной деятельности
Коммуникативные:
речевое взаимодействие с соблюдением норм
речевого этикета; формулировать познавательные задачи
|
Мотивация к учебной
деятельности
Цель:введение в атмосферу англоязычной речи
через фонетическую разминку
|
Учительорганизуетфонетическуюразминку.
T: I suggest revising the poem:
So many countries all over the world,
So many people life tales told.
Different cities, languages, poems,
Amazing traditions, legends, stories,
We travel East, we travel
West, To know so
much is best, if south is warm, North is cold, we start our trip and off we
go!
1. Please, read it together.(полнаяверсиястиха)
2. Now boys or girls will read it as rap / а
tongue-twister. Makeachoice.
(версия этого же стихотворения, но с пропусками слов, которые следует
вспомнить и вставить)
Thank you, marvelous!
|
участвуют в фонетической разминке: чтение
стихотворения хором в спокойном темпе; в стиле рэпа; как скороговорку по
желанию подгруппам
|
тренинг
Class/Groups
|
Предметные: формирование языковых навыков
(фонетических, орфографических, лексических) в рамках темы)
|
Актуализация имеющихся знаний
Цель:развитие навыков аудирования в рамках
предложенной темы
Включение в систему знаний
Цель:формирование логического мышления
Расширение знаний
Цель: развитие навыков осмысленного
выразительного чтения стихотворного произведения
|
Учитель организует деятельность учащихся по
решению учебной задачи
Т:
English is the state language for all the parts of the UK. I suppose, we
should start our discussion with some information аbout British
national anthem. Do you agree?
·
Watch and listen, please.
Remember as more information as possible.
·
Singalong!
T: Now, I think, it’s time to present your
homework-Essay about Scotland (ex.97, p.100 in SB). Please, share your
information about Scotland with your partners.
Any
volontees to present your interesting ideas about the fourth part of Great
Britain?
Учитель логически подводит учащихся к
ознакомлению с краткой биографией Роберта Бёрнса (в приложении)
T: Now look through the text with some important
facts of the outstanding Scottish poet Robert Burns’ s biography. Choose the
necessary words and fill in the gaps.
1) Rich, poor, royal
2) Church, college, school
3) Poems, novels, fairytales
4) at the hospital, at the shop, at the farm
5) bought, read, published
6) book, farm, house
7) forty two, thirty seven, thirty
Let’s read and check.
A ) My little friends, today you have an
opportunity to listen to a musical variant of Robert Burns’ poem. But at first
read some key words and try to guess the main idea of this popular poem.
Deerandroe – оленьикосуля
Farewell the Highlands – прощайте …
The birth-place of Valour – родинадоблести
Wander
– бродить
Rove –
странствовать
Valleys
– долины
Torrents - потоки
|
Прослушивают информацию о национальном гимне
Британии; звучит гимн, учащиеся
подпевают
Работают в парах, обмениваются информацией,
выявляют интересные факты, затем сообщают всем
Читают текст про себя, логически размышляя,
подбирая соответствующее слово из трёх предложенных
Знакомятся с глоссарием к стихотворению
«Моё сердце в горах», высказывают
предположения о теме произведения.
|
Интернет ресурсы «PuzzleEnglish»
Текст гимна (на карточках и на видео)
Т-Сlass
Взаимоопрос
Essay
Pairs
P1P2P3
Multiplechoice
Чтение ответов по выбору
Р1Р2Р3
Прием «ключевые термины»
Class
|
Регулятивные:
осуществлять самоконтроль; сознавать то, что уже усвоено и что ещё нужно
усвоить
Регулятивные: осуществлять взаимоконтроль
Коммуникативные: Выражать свои мысли в
соответствии с задачами и условиями коммуникации
Познавательные: извлекать информацию,
выделять ключевые слова
Предметные: выполнять тест с множественным
выбором ответов
Познавательные: определять основную идею
произведения по ключевым словам и увиденным сюжетам
|
|
Now you have an opportunity to watch natural beauty
of Scotland and listen to musical variant of Robert Burns’ poem “My heart in
the Highlands”
My heart's in the Highlands, my heart is not
here, My
heart's in the Highlands a-chasing the deer
-
A-chasing the wild deer, and following the roe; My
heart's in the Highlands, wherever I go.
Farewell to the Highlands, farewell to the
North
The birth place of Valour, the country of
Worth;
Wherever I wander, wherever I
rove,
The hills of the Highlands forever I love.
Farewell to the mountains high covered with
snow;
Farewell to the straths and green valleys
below;
Farewell to the forests and wild-hanging
woods;
Farwell to the torrents and loud-pouring floods.
|
Просмотр видео с музыкальной вариацией
стихотворения
Отрабатывают чтение отдельных фраз и слов
для понимания, высказывают личное отношение к услышанному и увиденному
|
Просмотрвидео
Individually
T -Class
|
Регулятивные: осуществлять самоконтроль, осознавать
качество усвоения, вносить необходимые коррективы
коммуникативные: строить собственное
суждение
|
Определение домашнего задания
к следующему уроку
Цель:развитие творческих способностей
|
T: What do you think about the poem? What
impression have you got? Would you like to read the poem aloud?
·
Learn the poem “My heart in the
Highlands” by heart” and make an illustration or
·
Learn the poem by heart and
create its Russian equivalent
B) If we are going to visit Scotland, we should
find out more information about it. Do you agree?
Ok, let’s watch video about amazing sights. While
watching, be ready to create a leaflet “Discover Scotland!” in groups. You
may use your homework, pictures and information which you have learnt today.
Bereadytopresentyouradvertisementstoothergroups.
Учитель организует работу в группах,
консультирует по мере необходимости, оценивают совместно
Whom are you going to travel with? ( Pp : With
friends)
Listen to an interview about relations with
classmates.
Will you introduce your best
friends? Look at the screen, you may use this guideline for example,
Let me introduce…
My name is…
I am from … It is situated in …
I am …
I am good at …
We are going to … together.
|
Задают уточняющие вопросы, записывают
домашнее задание
Просмотр видео
В группах по 4 человека составляют рекламную
листовку на тему “DiscoverScotland”, представляют
Прослушивают диалог; глядя
на опорную схему, составляют монологическое высказывание с учётом грамматики
(заменяя повествование от первого лица на рассказ в 3-м лице )
|
individually
Видео-ресурс
«Great traveler»
Mini-projects
Groups
|
Предметные: развитие умения анализировать,
делать выводы; практиковать выразительное чтение стихотворения
Личностные: готовность к саморазвитию
Коммуникативные: формирование
коммуникативной компетентности в общении и сотрудничестве со сверстниками
|
Обобщение знаний
Цель:достижение более глубокого осмысления
темы
|
Учитель предлагает в группах составление
хайку, посвящённого своеобразному миру Шотландии, напоминает правило
написания (по принципу 5-7-5 слогов в трёхстрочном стихе)
1 строка – Я вижу что-то (тема)
2 строка – какое? (суть темы)
3 строка – как ( личное отношение к теме)
It is one of your versions devoted to Калмыкия,
as an example:
I see an eagle
Flying slowly over
steppes.
It’s a miracle!
|
Учащиеся составляют хайку на заданную тему
под повторное воспроизведение песенного варианта “MyHeartsintheHighlands”, example :
I hear bagpipes
A dream is coming true now.
It’s a fairy-tale!
|
haiku
Groups
|
Личностные: осознание чувства сопричастности
к мировому социокультурному пространству
Познавательные: подбирать ключевые слова в
рамках темы Коммуникативные: сотрудничать с партнёрами,
аргументированно выражать свою точку зрения
|
Рефлексия учебной деятельности
Цель:самооценка результатов деятельности
|
Учитель выражает благодарность учащимся за
плодотворную работу, побуждает к высказыванию мнения об уроке, предлагает
оценить работу свою и сверстников; выставляет оценки, напоминает о домашнем
задании
What can you tell about the lesson today?
What was easy or difficult? Interesting, useful or
may be boring?
·
Language support:
I think…
Iagree…/disagree…
I like…/ I dislike… etc.
|
Определяют интересные, доступные моменты,
называют трудные и как с ними справляться; адекватно оценивают свою работу и
сверстников
|
Р1Р2Р3
|
Познавательные: самостоятельно выделять и
формулировать познавательную цель
Регулятивные: Осознавать качество и уровень
знаний, прогнозирование результатов работы
|
Конспект урока
английского языка в 5 классе по ФГОС 2 поколения
УМК: М. З. Биболетова, О. А.
Денисенко, Н. Н. Трубанева «EnjoyEnglish»
Тема:
«Достопримечательности Лондона»
Цель: обобщить и расширить представление учащихся о
величайших достопримечательностях Лондона средствами
английского языка.
Задачи:
1.
Развивать навыки устной речи на основе информации о Лондоне.
2.
Активизировать лексические навыки по данной тематике.
3.
Практиковать в чтении с целью извлечения информации из текста и
практиковать в детальном чтении.
4.
Развивать языковую догадку на основе незнакомых слов.
5.
Формировать познавательный интерес к стране изучаемого языка.
Оснащение: картинки «Виды Лондона»,2
презентации по теме «Достопримечательности Лондона»
Ход урока.
I. Организационный момент
1) Приветствие учителя.
Good
morning, girls and boys! Nice to meet you! How are you? I’m fine too. Please,
tell me what the date is it today? And what is the weather like today?
Are you ready for the lesson? Very nice.
Today we shall have an unusual lesson, because we have guests today.
Let’s greet them.
Please, be very
attentive.
2) Постановкапроблемы.
There are different pictures on the blackboard.
Look and say how would you formulate the theme of the lesson?
(Учащиеся смотрят на
рисунки и предлагают разные варианты названия
Звучит бой часов Биг Бэн.
Учащиеся должны угадать бой часов Биг Бен.
So, what are we going to talk about?
We are going to talk about the sightseeings of
London.
II.Основнаячасть
1.Фонетическаяразминка
Please, look at the board, listen to me and repeat after me.
Trafalgar Square
Buckingham Palace
The Houses of Parliament
Big Ben
The Tower of London
Westminster Abbey
Tower Bridge
British Museum
National Gallery
London Eye
The river Thames
Piccadilly Circus
Hyde Park
The Queen
2. Лексическая разминка
Please, answer the questions.
-What do you know about London?
- Is London a city or a town?
-Where is London situated?
-Is it one of the biggest cities in the world?
Is it beautiful?
-What can you say about population of London?
-Are you a Londoner?
-Did you visit London?
-Would you like to go to London?
-What sightseeings of London do you know?
3. Проверка домашнего
задания.
Let’scheckyour homework.
What did you do at home?
Ответыучащихся:We
prepared information about the sightseeings of London.
You are welcome.
Ok, good.
4. Работа с дефинициями.
Now, pupils, finish the sentences
1)
Big Ben is
-palace
-a bell
-a square
2)The queen lives in
- the Tower of London
-Buckingham palace
-Windsor palace
3)The Bloody Tower is in
-The Tower of London
-The Houses of Parliament
-Westminster Abbey
4)The country’s leaders speak in
-The Houses of Parliament
-Big Ben
- Buckingham palace
-Ok, your answers were very active.
5.Развитиенавыковаудирования.
Now, pupils, let’s do ex.34 p.96.
Please, listen to the conversation and complete
the sentences.
6.Физминутка
-Are you tired? Let’s have a rest. Please,
stand up.
Up and down, up and down,
Which is the way to London town?
Where? Where?
Up in the air,
Close your eyes
And you are there!
7.Презентация
Now, pupils, I would like to show you
presentation about interesting and beautiful places of London.
-Do you like this presentation?
And tell me what place would you like to visit?
You can use the following word combinations.
I want to visit … because it is …
I want to see … because it is …
I would like to see … because it is …
Use the words: popular, famous,
beautiful, interesting, wonderful, old, big.
8.Введениеновойлексики.
Please, look at the ex.37 p.97 and let’s learn
new words and word combinations. Then let’s do ex.38. P.98.Complete the text.
9. Записьдомашнегозадания.
Take your diaries and write down your home
task.
Your home task is ex.35 p.97.
9. Оценивание работы учащихся
на уроке.
You all were very active today and your marks
are excellent.
10.Рефлексия.
The mini-quiz.
You’ve got the cards on your desks. I will read
the sentences. You should decide if the sentence is true or false and put a
cross in the card.
Do you agree or disagree?
1.
London
is the capital of Spain.
2. Big Ben is a famous street.
3. Buckingham Palace is the home for the Queen.
4. The Thames is the main river in London.
5. London Eye is the monument in London.
6. Queen Elizabeth 2 lives in Westminster Abbey.
7. Trafalgar Square is a popular place for tourists.
The lesson is over. Good bye!
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.