Добавить материал и получить бесплатное свидетельство о публикации
версия для слабовидящих
Главная / Другое / Методическая разработка по английскому языку: план-конспект занятия на тему "Sensors" (студенты колледжа)

Методическая разработка по английскому языку: план-конспект занятия на тему "Sensors" (студенты колледжа)

План-конспект занятия

Дисциплина: «Иностранный язык»

Группа: 4ТЭ-14

Тема: Датчики / Sensors


Формируемые компетенции:

а) ОК 4:

- студенты должны уяснить основную информацию о том, что такое «датчик»

-ознакомиться с классификацией датчиков; их основными функциями и сфере применения.

б) ОК 5:

- способствовать формированию у студентов навыка оперировать знаниями из жизненного опыта, а также полученными на занятии по средствам иностранного языка;

- сформировать систему новых понятий, расширить знания учащихся за счет включения новых определений, терминов, описаний.

в) ОК 1:

- развивать мышление и способность анализировать полученные знания;

г) ОК 3:

- осуществлять поиск и использование информации, необходимой в стандартных и нестандартных ситуациях.

Тип урока: урок усвоения новых знаний

Оборудование: карточки-иллюстрации, видеопроектор, ноутбук, доска, мел, 16 текстов, видео эпизод “Sensors

Базовые понятия: sensor - датчик, a gauge- измерительный прибор, transducer - преобразователь, to detect - обнаруживать / выявлять, measure – измерять, property- свойство, variable - параметр, junction- контакт, спай

ХОД ЗАНЯТИЯ:

I. Организационная часть (2 минуты) – проверка наличия студентов и их готовность к уроку; мобилизация студентов на тему урока;

T.: - Good morning, dear students! I’m glad to see you. Sit down, please.

Ss.: Morning, dear teacher.

T.: - Is everybody here? Who’s absent today?

Ss.: Everybody is here.

T.:- How’s it going?

Ss.: Good.

II.

2.1.

T.: Look at the screen, please. What can you see there? (изображения датчиков)

Ss.: (выражают свое мнение об увиденном) a device, a gadget, a sensor.

Т.: Right you are. Today we are talking about sensors, different types of sensors and their functions. On the board you can see some words which will help you to express your opinions.

a sensor- датчик

to detect – обнаруживать

to measure – измерять

physical property - физическое свойство

T.: Tell me, please, where can we use sensors in our everyday life? What are the main reasons for us to use them?

Ss.: We use sensors at factories, at home, while working with cars and so on to detect smoke, to measure the temperature, gas, pressure etc.

T.: Thank you for sharing.

2.2.

Now I want you to work all together. Let’s start with the Active Vocabulary. Listen to me, look at the new words and be ready to repeat them after me, please. (Ss. and the Teacher work on the pronunciation of the Active Vocabulary) (Приложение 1)

  • Ss. repeat the words after the teacher all together.(from the beginning up to the end and from the end up to the beginning)

  • Ss. read the words one by one.

  • Ss. find in the list and read aloud the English equivalents to the Russian ones the teaches gives to them.

2.3

Now I want you to look through the text devoted to the topic “Sensors”. Your task is to get the main idea of it and be ready to answer the following questions:

1. What is a sensor?

2. What are the main types of sensors?

3. What are they used for?

(Ss. read the text and find the answers to the questions) (Приложение 2)

2.4.

T.: Answer the questions, please.

Ss.: answer the questions.

T.: You are quite right. Sensors are really useful in our everyday life. They are used everywhere.

And we can’t imagine our life without them.

2.5.

T.: Now let’s do task 1 in your copybooks in written form. (Приложение 3)

(Ss. do task 1. They complete the chart using the Active Vocabulary and the

information from the text.)

T.: In task 2 you should explain the main idea of the following types of sensors according to the

Model given below. (Приложение 3)

Ss.: do task 2 orally.

T.: Thank you very much. Now we gonna watch a short Episode about the types and the usage of

sensors in our modern life.

(watch the Video about sensors. You may take notes while watching.)

T.: Now tell me, please: Can you remember, what sensors were mentioned in the video?

Ss.: acoustic and sound sensors, automotive sensors, chemical sensors, electric and magnetic

sensors, optical sensors, mechanical sensors, thermal and temperature sensors, proximity and

presence sensors.

T.: Thank you very much. Well done! Now it’s time to do task 3, 4, 5 and 6. Do them in written

form. Remember the time is limited. (Приложение 3)

Ss. do tasks 3, 4, 5 and 6 in written form in their copybooks.

T.: My dear, your time is up! Let’s check up what you’ve done.

(задания 3,4,6 проверяют вместе с учителем. Задание 5 осуществляется

с помощью взаимного контроля)

III.

T.: Now lets sum up what you have learned today.

IV. T.: Thank you very much for you work. It was a good job! Your home task for the next lesson is

to learn the Active Vocabulary by heart and translate the sentences using the new words.

(teacher gives marks and home tasks for the next lesson)








  • Другое
Автор Пантюхина Татьяна Владимировна
Дата добавления 14.01.2018
Раздел Другое
Подраздел Другое
Просмотров 199
Номер материала MA-073510
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

Популярные курсы