Образовательные задачи:
- Обобщить
лексико-грамматический материал по теме “ Хобби и свободное время”.
- Повторить
употребление некоторых предлогов.
- Совершенствовать
навыки монологической и диалогической речи.
- Практика
учащихся в аудировании, чтении с различными стратегиями.
Развивающие задачи:
- Развивать
умение работать в парах.
- Развитие
мотивации с помощью проектной работы.
Воспитательные задачи:
- Способствовать
развитию самостоятельности уч-ся.
- Воспитывать
уважительное отношение друг к другу.
Дидактический материал:
1.
Раздаточный материал:
-
грамматические задания на карточках;
- карточки для контроля аудирования;
- карточки с названиями хобби.
2.
Предметные картинки (хобби).
3.
Пазл о хобби.
Ход работы
I. Оргмомент
T: Good morning, our
guests. Good morning, children. I`m glad to see you. Let’s begin our lesson.
Well, who is on duty today?
P: I`am. ( Рапорт дежурного)
T: Who is absent? What is
the date today? What day of the week is it today?
P: ( Рапорт дежурного)
T: So, children, today we
are going to revise the lexical and grammar materials concerning our hobbies
and free time.
1.
Фонетическая зарядка
- And
now, let s practice our pronunciation. Give me the past tense of the
following verbs:
- Dance,
play, visit.
- Swim,
like, invite.
PP: dance - danced
play - played
T: Thank you. It was
good.
2.
Фронтальный опрос по теме “ Хобби и свободное время”
(на
доске написаны слова и выражения по теме). Перед фронтальным опросом дети
читают и переводят эти слова и выражения.
Photography
Ice - scating
Collecting
Reading
Drawing
Sporting hobby
Fishing
I get pleasure from…..
I m crazy about…..
I m fond of ……….
To be a bit of “ coach potato”
T: Now,listen to my
questions,please. Look at the expressions on the blackboard. They will help
you in your work.
- What
do you like doing after school?
- Are
you crazy about your hobby?
- How
do you spend your free time?
- From
what do you get pleasure most of all?
-
3.
Речевая зарядка
1.
Ролевая игра (тренировка различных речевых образцов)
T: Imagine, that we have
the guest from Britain. It s a girl. Who wants to be a girl ?
P: I am.
T: All right. Lets begin
our game. Ask this girl all kinds of questions concerning her life, free time,
hobby.
PP: What is your name?
What is your
hobby?
T: Children, you see that
there are a lot of hobbies. Look, please, at the blackboard. You see the most
popular sporting and nonsporting hobbies. For example, swimming is the sporting
hobby. Am I right?
PP: Yes, you are right.
(P1, P2, P3)
T: Well, now,children,
remember, please, your summer and autumn holidays and answer my questions.
- Did
you visit another country?
- Did
you meet the new people?
- Did
you visit the museums?
- Did
you travell round Russia?
PP: (Дают полные ответы)
T: I know, that you
prepared the dialoges, didn’t you? So, lets listen to them and then answer my
questions.
P1-P2,
P3-P4
II. Повторение ранее изученного материала
1.
Лексический пазл
- Now,
children, look at the blackboard. These are your hobbies. Can you guess
what are they?
- ARGYPHOOTPH
- NGIANDS
- RUPETMOC
- TEKABSABLL
2.
Защита проектов “ My hobby”(контроль монологической речи).
3.
Совершенствование навыков чтения (извлечение конкретной информации).
Ex.1
p.184.
4. Совершенствование
навыков аудирования.
P1
–P12 слушают диалог и заполняют таблицы.
5. Грамматическое задание.
T: What I want you to
remember some prepositions. You have the tables. Complete these sentences with
prepositions.
- I
m very interested …….. tennis. ( of, in , for)
- Where
are you going……your holidays? ( to, in, for)
- I
m fond …. music. ( to, in, of)
- I
m keen ….. boxing. ( in, at, on)
- I
get pleasure …. computer. ( from, about, in).
III. Подведение итогов урока. Оценки
T: Thank you for your
good work at the lessons. Now you can tell about your hobby and free time. Your marks are
good and excellent. Good bye.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.