1.Начало урока. Приветствие .- Good morning (стишок) Are
you glad to see me?Are you glad to see our friend Sparky? (игрушка попугая ):
Нi, children ,glad to see you .How are you ?
2.Фонетическая зарядка (Спарки в своей школе учил звуки и
хочет посмотреть , как вы их знаете) Карточки со звуками (Спарки быстро
показывает уч-ся звуки , они называют их)
3.
Зарядка речевая и физическая.:
Sparky wants to see how you do morning exercises . Listen to him and do his
commands only if he says : Simon says : Stand up . Simon says : Jump ! etc…
Now who wants to be Sparky and give commands ?Try please !
4. Тренировка в произношении названий школьных предметов .
a)(на экран выводятся картинки с изображением
школьных предметов и их названия , уч-ся повторяют за Спарки )
Sparky: At our school we have
English, Music ,History, Geography , Art , PE etc.(по щелчку учителя появляются картинки)Repeat after me.Name what you have at your school.
Do you like ( English) ? Do you like( Maths) ? Is (PE) your favourite subject
?
b)
Lets divide into two teams .Name the subject you remember in turns .The team
which name the last subject is the winner .
- Пока мы разговаривали, слова сбежали от нас .Давайте восстановим
их. (учитель щёлкает картинку с предметом , уч-ся называют предмет, учитель
щёлкает ещё раз и появляется название предмета.)
-Listen
to Sparky and guess what subject it is .
We write and read English at this lesson.
We run and jump at this lesson.
We count at this lesson .
We study nature at this lesson .
We study our planet at this lesson.etc.
6.
Обучение навыкам
чтения с извлечением информации .
-
Sparky’s friend sent us a
message . Let’s read it !
(на экране появляется текст и уч-ся хором и индивидуально читают )
-
Hello! My name is Pete and I’m
nine. I’m in year 4 at school .I like Maths , PE, Music , Art but my
favourite subject is English . And what about you ?
-
Answer my questions : What’s the
boy’s name ? How old is he ? What year is he in ? What’s his favourite
subject ?
-
Finish my sentences :
-
His name is …(Pete)
-
He’ s in year … ( three) .
-
Pete likes … ( Maths,PE, Music )
-
But his favourite is …( English)
- While we are talking the last sentence is
missing.Do you remember it ? Say it.(учитель
щёлкает на последнее предложение , оно исчезает, уч-ся по памяти
восстанавливают его. Потом ещё одно исчезает по щелчку и дети его называют ,
и так исчезают все предложения , уч-ся по памяти называют их )
T:
Спарки задали домашнее задание , а он не может вспомнить , какие местоимения
нужно вставить . Давайте ему поможем .
(на экране появляются предложения по щелчку
учителя с пропущенными местоимениями . Уч-ся читают , называют пропущенное
слово , один из уч-ся подходит к компьютеру и щёлкает на нужное местоимение и
оно становится на место ).
1 I
have got a mum.___ name is Ann.
2 He has got a brother. __ name is Sam.
3 We have got a dog. ___ dog is Rex .
4 You have got a fish .__ fish is yellow.
5 I have got a rabbit .___ rabbit is grey.
6 She has got a family . ___ family is nice.
( my, your , his , her, our , their)
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.