Этапы урока
|
Деятельность учителя
|
Деятельность учащихся
|
Формирование УУД
|
Мотивация
|
Hello
boys and girls! I'm glad to see you. Sit down, please.
Let's
begin our lesson.
How
are you?
Who
wants to receive a good mark today?
What
should you do to achieve the aim of the lesson?
Well
done, children!
And
now look at the screen, please, and try to guess what we are going to talk
about.
(улица
Сезам)
|
Good
morning, S.N.!
We
are glad to see you too.
I’m
fine, thanks. And you? (P1, P2, P3)
I want
to receive a good mark today. (P1, P2, P3)
To achieve the
aim of the lesson I should:
-
be
active;
-
be
emotional;
-
work
hard;
-
read
a lot;
-
listen
to my classmates and to my teacher.
(P1, P2, P3)
Дети
говорят о том, что они видят на экране и пытаются сформулировать тему урока.
We are going to
speak about school!
|
Личностные:
Формирование положительной мотивации к обучению и целенаправленной
познавательной деятельности.
Коммуникативные:
Развитие учебного сотрудничества с учителем
|
Фонетическая
зарядка
|
Let’s
practice English sounds and some words with them.
[Ə]
- teacher, computer, rubber, ruler, answer
[e]
– pencil, tell, desk, letter, pen
[u:]
– school, ruler, two, do, classroom
[ju:]
– pupil, computer, new, use, during
[ʊ]
– book, textbook, workbook, look, put
[i:]
– clean, e – mail, TV, read, week
[ai]
– timetable, bike, blinds, ride, surprise
Good
job!
|
Дети
повторяют звуки и слова с этими звуками.
(хоровая
имитация)
|
Регулятивные:
Формирование умения выполнять учебные действия в соответствии с поставленной
задачей.
|
Актуализация
знаний
|
Children,
look at the screen again!
Try
to complete the table with school subjects you know.
So,
what school subjects do you know?
Yes, you are
right.
Take your books,
open them on page 44 ex. 16. Let’s find out what pupils normally do in the
lessons.
And now make up
your own sentences.
|
Дети
говорят о том, что они видят на слайдах и пытаются дополнить её
соответствующими словами.
Example: I do
sums in Maths.
I draw and paint
pictures in Art.
(P1, P2, P3)
|
Познавательные:
Самостоятельное выделение и формулирование познавательной цели.
Регулятивные:
Формирование способности принимать учебную цель и задачу.
Познавательные:
Формирование умения использовать в учебной деятельности
знаково-символические средства.
Коммуникативные:
Формирование умения оформлять свои мысли в устной форме.
|
Физминутка
|
It’s
high time to have a rest! Repeat after me, boys and girls!
Clap,
clap, clap your hands!
Listen
to the music and clap your hands!
Stamp,
stamp, stamp your feet!
Listen
to the music and stamp your feet!
Turn,
turn, turn around!
Listen
to the music and turn around!
Jump,
jump, jump up high!
Listen
to the music and jump up high!
Well
done, children!
|
Дети
встают и выполняют действия.
(хоровая
имитация)
|
Личностные:
Формирование положительной мотивации к обучению и целенаправленной
познавательной деятельности.
|
Повторение
изученного раннее
(Степени
сравнения имени прилагательного)
|
Let's
revise some words. I’ll give you the cards with some cards with the words.
Your task will be to complete the table with the missing words.
(Степени
сравнения имени прилагательного)
|
Дети
заполняют таблицу, где представлены слова по теме «Степени сравнения».
(индивидуальная
работа)
Обмениваются
работами и проверяют
(работа
в парах)
|
Регулятивные:
Формирование умения оценивать действия других с целью обнаружения
отклонений и отличий.
|
Систематизация
знаний
|
Well
done!
Take
your books, open them on page 43 ex. 10.
Children,
complete the sentences with the correct word, change the adjective in
brackets to the comparative or superlative form.
|
Выполняют
упражнение, заполняя пропуски соответствующей формой имени прилагательного.
|
Регулятивные:
Формирование умения выполнять учебные действия в соответствии с поставленной
задачей.
|
Повторение
изученного раннее
(Прошедшее
простое время)
|
Look
at the blackboard, please!
There
are some expressions there!
Let’s
find out regular and irregular verbs!
get
up
make
up new friends
wear
a school uniform
be
happy to meet old friends
get
good marks
talk
with my friends during the breaks
take
pictures
give
flowers to the teachers
have
many lessons
get
a new timetable
carry
a new schoolbag
have
lunch with new friends
have
lunch during the breaks
Good
job!
Do
you remember your first school day?
How
did you spend your first day at school? Use the active words, written on the
blackboard!
|
Группируют
лексические единицы. Озвучивают 3 группы неправильных глаголов.
Yes, I do.
Example: I got
up early in the morning.
(P1, P2, P3)
|
Регулятивные:
Формирование умения выполнять учебные действия в соответствии с поставленной
задачей.
|
|
Do
you know anything about the school rules?!
What
rules do you know?
Now
let’s watch the video and find out some more school rules!
Be
very attentive! And complete the gaps in your cards.
|
Yes! I do.
Предлагают
свои варианты.
Просматривают
видео, заполняют карточки.
|
Регулятивные:
Формирование умения выполнять учебные действия в соответствии с поставленной
задачей.
|
Итог
урока
|
What
have you learnt today?
Write down your home task.
Ex.20.,p.46,
learn new words by heart.
|
Дети
отвечают на вопрос и делают вывод.
|
Познавательные:
Формирование умения делать выводы.
|
Рефлексия
|
Предлагает
учащимся выбрать окончание для фраз:
Now
I can…
Now
I know … .
Take
some cards and put them on the blackboard if you like the lesson or not. Was
the lesson interesting or boring?
Thank
you for the lesson, children.
|
Продолжают предложения.
Example:
Now
I can speak about school.
Дети
берут карточки с символами и вешают их на доску.
Thank you for
the lesson, teacher.
|
Регулятивные:
Формирование умения осуществлять познавательную и личностную рефлексию;
умение оценивать процессы и результаты своей деятельности.
|
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.