We
are participants of the international competition from different countries
Конспект
урока английского языка для 7 класса
Автор:Тазиева Гульназ Загретдиновна,
учитель английского языка
Задачи урока:
Образовательная:
1)
научить учащихся употреблять в речи слова по теме «Countries»;
2)
совершенствовать произносительные умения;
3)
учить учащихся на слух воспринимать информацию, передаваемую с помощью
несложных текстов.
Развивающая: развивать
память, активность личности, воображение, логическое мышление.
Воспитательная:
воспитание толерантного отношения к представителям других народов, интереса
к изучению английского языка
Ход урока:
1. Приветствие.
Teacher:
Good morning, children! I’m glad to see you. How are you today?
2. Фонетическая зарядка
Please look
at the blackboard. You can see a short poem here. Your task is to complete the
sentences choosing the word from the list of the countries.
(На
доске – список стран: 1. Portugal,
2. Japan, 3. Spain, 4. Russia, 5. China, 6. Germany, 7. Hungary, 8. Greece, 9.Egypt, 10. Italy, 11. Australia, 12. Finland, 13. France, 14. India. Учащиеся заканчивают предложения, подбирая рифму - название страны)
Feed the
kitten and go to _________. (Britain)
Take your
chance and go to ______. (France)
Catch a
train and go to _______. (Spain)
Buy some
cheese and go to _______. (Greece).
Please read
the poem after me all together, one by one.
- What is
your favorite place in the world?
-What is
the name of your country?
- Do you
like your country?
-Which
English-speaking countries can you name?
-What is
the capital of your country?
What is the
capital of great Britain?
3. Введение в тему урока.
Учащимся
демонстрируется картинка с изображением земного шара и людей разных
национальностей
Teacher:
What are we going to speak about at our today’s lesson? What do you
think?
Children:
We’ll speak about countries, people of different nationalities who live on our
planet.
4. Совершенствование умений
диалогической речи. Знакомство с участниками финала
международного конкурса подростков. У каждого ученика на столе табличка с
изображением флага страны, названием страны и именем. Каждый из участников
рассказывается о себе сам, дети знакомятся друг с другом в парах или
тройках.
Teacher:
And now let’s imagine that you are the winners of the International teenagers’
competition. What is its name? («We live on the same planet»). All of you have
come from different countries but you can speak English. So, let’s say hello to
each other. Please don’t forget to say what your country is famous for.
And now
work in pairs. Imagine that you meet each other for the first time. Make up a
dialogue . Use the dialogue in ex 1 p/ 34 as a model.
Физкультминутка
5. Совершенствование умений аудирования.
Teacher:
Teenagers from different countries take part in our conference. Listen to the
participants and guess what countries they are from.
Учащиеся
выполняют упр. 9 на стр.36 учебника, прослушивая участников конференции,
определяют, из каких стран они приехали, аргументируют свои ответы.
6. Контроль употребления артикля с
географическими названиями . Тест (ответы учащиеся
заносят в таблицу, затем осуществляют взаимопроверку).
Name
and surname ____________________________________
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
-
|
-
|
the
|
-
|
-
|
-
|
the
|
-
|
the
|
-
|
Критерии
оценивания – на доске
mistakes
|
mark
|
0
|
5
|
1-2
|
4
|
3-5
|
3
|
6
and more
|
Sorry,
learn the rule!
|
Put in the if needed.
Travelling
around the world is fantastic. Sometimes I imagine myself climbing mountains in
(1)_____ Asia or in (2)_____America. I often dream of fishing in rivers of
(3)____ Russian
Federation, watching penguins in (4)_______Antarctica, or breaking through the
jungles in (5)____South America.
I also think of visiting (6) ________China, (7)______United States ofAmerica,
(8)______Spain and (9) _____Netherlands some time in future.
But you
know what? (10)_____Mishelyovka will always be the best place in the world.
Because all my family and my best friends live there!
7. Совершенствование лексических умений.
Teacher:
Say, please, in which countries you know people speak English. Show
these countries on the map.
8. Запись домашнего задания:
Teacher: At
home I want you to do exercise 20 on page 38 from your textbook.
9. Подведение итогов урока.
Teacher:
You were very active, smart and hard-working today. Thank you for the work. Your
marks are ……. (Каждый ученик получает оценку за тест, кроме того, поощряются
ученики, которые быстрее всех ответили на вопросы по тексту).I wish you good
luck! Good bye!
And now I
want to ask you to say your opinion about our lesson. Did you like it? What
did you like? What was the most interesting task for you?
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.