Рабочие листы
к вашим урокам
Скачать
The Theme
of the lesson
Customs and traditions. Традициииобычаи.
The aim of the lesson
To widen students’ knowledge about Kazakh traditions and customs, to feel confident in speaking, to search and learn necessary materials on theme on their own way, to master them to respect and keep traditions and customs, to give their opinions, to be active in group working, to enlarge their knowledge, to use ICT in learning , to learn think critically, to develop their speaking , reading, writing abilities, to assessment themselves
Result
Ø Wide their knowledge about Kazakh traditions and customs;
Ø Feel confident in speaking;
Ø Search and learn necessary materials on theme on their own way;
Ø Respect and keep traditions and customs;
Ø Give their opinions;
Ø Be active in group working ;
Ø Enlarge their knowledge;
Ø Use ICT in learning;
Ø Learn think critically;
Ø Develop their speaking , reading, writing abilities;
Ø Self-assessment
Stages
The teacher’s activity
The pupils’ activity
Assessment
Resources
Organization moment:
( 2 min)
1. Greeting with group
2. Students on duty
3. Dividing into 3 groups
Kazakh food: food made of milk, food made of meat, food made of flour
Kazakh costumes: national head wears, national food wears, national costumes.
Kazakh games: horse games, holiday games, every day games
Physiological training
There are 4 pupils in each group
Words
· .Beshbarmak, kuyrdak
· . bauyrsak,
· kazy, karta
zhal, zhaya
· kymyz , kurt
· .Saukele Takia
· Kebis
· Shapan
Camisole
Kimeshek
Ishik
· Audaryspak
· Kyz kuu
· Baiga
· Tenge alu
· Kokpar
Evocation
( 3 min)
Show video
· Why should people keep their traditions?
· Is it important to keep them?
Yes, we should respect and keep our traditions and customs for the next generation, because traditions tell and show us the life of our nation. Each nation is rich in traditions, it’s important to know own traditions it means to be patriots of the motherland.
Traffic-light
Activeboard
Realization of meaning
( 15 min)
( 15 min)
· Самый важный праздник вашей страны?
· Хотел бы ты чтобы праздники были каждый день?
· Есть ли у вас праздники, которые отмечаются только в вашей местности?
· Какие праздники ты бы хотел придумать?
· Какие подарки ты любишь получать? А дарить?
· Что самое главное в подарке?
The 1st group read the text: “Wedding ceremony” and complete the sentences
The 2nd group read the text “Horse games” and say are the sentences True or False?
3-я группа готовит постер по тексту "Национальные костюмы"
Warm-up
Игра "Капитан"
1-я группа готовит презентацию свадебного обряда казахов "Беташар".
The 2nd group acting out the Kazakh tradition “Besikke Salu”
The 3rd group complete the table Britain’s tradition and Kazakhstan’s tradition
Leader-assessment
Tree claps
Leader-assessment
Tree claps
Leader-assessment
Tree claps
Leader-assessment
Tree clap
Leader-assessment
Tree clap
Leader-assessment
Tree clap
Activeboard
Text
Text
Stickers, scissors and coloured papers
Stickers, scissors and coloured papers
Reflection
( 10 min)
5 lines of poem
1. Tradition
2. Interesting, important
3. Using, spending, keeping
4. Tradition is important for people
5. Tradition – custom
Leader-assessment
Two stars & one wish
Home-task
Эссе "Традиции и их роль в современном мире"
Оформление поздравительной открытки на английском языке.
6 656 307 материалов в базе
Настоящий материал опубликован пользователем Кожакметова Анаргул Сапаркызы. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Удалить материалВаша скидка на курсы
40%Курс профессиональной переподготовки
500/1000 ч.
Курс профессиональной переподготовки
500/1000 ч.
Курс профессиональной переподготовки
300/600 ч.
Курс профессиональной переподготовки
300 ч. — 1200 ч.
Мини-курс
6 ч.
Мини-курс
5 ч.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.