Главная / Иностранные языки / Жизнь молодёжи (8 класс)

Жизнь молодёжи (8 класс)

hello_html_m5f15bf24.gifhello_html_m51077413.gifhello_html_m2bee6715.gifhello_html_6da3b26.gifhello_html_m205527e9.gifhello_html_m26d884b1.gif8 класс Тема урока: Молодёжь и политика

Цель: Формировать навыки работы с текстом

Задачи: 1Формировать умение работать в группе

2.Развивать умение поддерживать диалог по теме.

3. Воспитывать интерес к животным

Тип урока: структурный

Методы: диалог, работа в группе

Материальное обеспечение: грам.таблица ,интерактивная доскa

Ход урока.

І.Org. moment.

А) Greeting.

T. Good afternoon children!

C. Good afternoon teacher we are glad to see you!

T. I’m glad to see you too. Sit down please! B) Speaking with duty.

T. Who is on duty today? Is anybody absent?

II. Checking up the home task.

(the aim is to check up pupils knowledge and remembrance on the previous materials )

T. What was your homework? - Make up the text about the Statue of Liberty

  1. Речевая зарядка.

  1. Where is New York situated?

  2. How many boroughs does the city have?

  3. What is the city famous?

  4. What do you know about its population?

  5. What famous museums are situated there?

  6. What do you know about Broadway?

  7. Have you seen any musicals?

  8. What can you say about Brooklyn Bridge?

III. Presentation.

Presentation of theme and aims of the lesson «The youth and the politic».

to seem [tu: si:m] - казаться, представляться

until [ʌn'til] - (до тех пор) пока (не)

to lose [tu: lu:z] - лишаться, терять, утрачивать

to win [tu: win] - победить, выиграть

to notice [tu: nəutis]- замечать, обращать внимание

crowd [kraud] - толпа, скопление людей

to stare [tu: stɛə] - пристально глядеть, вглядываться

face [feis] - лицо, физиономия

sad [sæd] - грустный, печальный

glass [gla:s] - стакан, бокал

museum [mju:'zim] - музей

Our youth is mostly similar to the youth abroad in many aspects of life. Numerous youth organizations have been formed since the Second World War, uniting young people from all classes and sections of the population. In the USA exists a Young Republican Federation, Young Christian Association, some religious organizations for Jewish youth. Youth organization Green peace deals with the most urgent ecological problems of today's world. It protests against nuclear weapon test, sea and soil pollution, etc.Sport clubs are characteristic youth organizations in the US and UK. They unite people, who are interested in baseball, football, basketball, golf, etc. You can attend any club: from theater clubs to bird-watching clubs. Bird-watching clubs are very popular, especially in Great Britain.And at the age of 14 children have regular part-time job to earn some pocket money. Some young people work in their church organizations. They help elderly people or work in hospital.There are even some groups, where young people help released prisoners to start their life anew. Youth and youth movement over decades have become important factors in the life of both countries.

IV.Follow up

Ex 1 retell the text



Youth life

Ex2 complete the diagram











IY. Wrap– up.

Y. Giving homework Ex 5

ҮІ. The ending of the lesson.T. The lesson is over. You are free. Good bye!







Жизнь молодёжи (8 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Данная разработка составлена для учащихся 8 классов на тему "Жизнь молодёжи"

8  класс                                             Тема урока: Молодёжь и политика

Цель:  Формировать навыки работы с текстом

Задачи:      1Формировать умение работать в группе

                    2.Развивать умение поддерживать диалог по теме.

                    3. Воспитывать интерес к животным

Тип урока: структурный

Методы: диалог,  работа в группе

Материальное обеспечение: грам.таблица ,интерактивная доскa

Ход урока.

 І.Org. moment.

А) Greeting.

T. Good  afternoon children!

C. Good afternoon  teacher we are glad to see you!

T. I’m glad to see you too. Sit down please! B) Speaking with duty.

T. Who is on duty today? Is anybody absent?

II. Checking up the home task. 

 (the aim is to check up pupils knowledge and remembrance on the previous materials )

Автор Белая Ольга Михайловна
Дата добавления 03.02.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Планирования
Просмотров 374
Номер материала 55504
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓