Внеклассного мероприятия по английскому языку
«Do you know English?»
7- классах
Цель: Активизация
лексико-грамматических структур в речи учащихся, развитие
речевых умений;
Задачи: Стимулирование
желания учащихся общаться, высказывать свои мысли на английском языке.
Формирование потребности и способности к
сотрудничеству
Контроль сформированных навыков и умений
(говорить, писать, переводить)
Закрепление грамматического материала
Ход мероприятия:
Оргмомент. Приветствие ведущего.
Quiz-master:
Good morning, children and our guests! I’m very glad to see you here. Now we
shall organize a competition called “Do you know English?” Two teams
will take part in a game of the most quick-witted and the cleverest. It’s time
to introduce yourselves. Who is the captain of the 1st team?
P1:
I’m the captain of the 1st team. The name of
our team is “Englishmen”. Our motto is “Enjoy English!”
Quiz-master:
Who is the captain of the 2nd team?
P2:
I’m the captain of the 2nd team. The name of our team is
“Optimists”. Our motto is “Learn English!”.
Quiz-master:
Today all of you have a good chance to improve your English during the game.
Let’s introduce our jury. The members of our jury are …
Now
I’m going to teach you how to play this game. The game has 6 contests, they
are:
Well,
I wish you success. Be active, honest and helpful! Remember 5 steps to success:
a) Order.
b) Reserve.
c) Industry.
d) Cleanliness.
e) Justice.
2-Основной
этап.
1.
Quiz-master: And now we come to the 1st contest of the game.
1-Конкурс
(На листе картона 3 кармана с названиями времен английского глагола,Present
Simple, Present Continuous, Past Simple. И один карман с предложениями в этих
временах, соответственно. Для каждой команды отдельный лист. По очереди
участники команд выходят к доске и раскладывают предложения по карманам, кто
быстрее и правильней выполнит задание получает балл. Следит
за
конкурсом
Мистер
вопрос)
Team 1
1. I go to school every day.
2. They went to the swimming pool yesterday.
3. My mother is reading a newspaper now.
4. I often wash dishes.
5.They are talking now.
6.He went to the cinema yesterday.
Team 2
1. They usually drink juice.
2. I posted my letter yesterday.
3. He isn’t playing football now.
4. They are reading a book now.
5.She plays the guitar every day.
6.We didn’t play chess yesterday.
2-Конкурс
( Каждая команда получает набор карточек
с предложениями, в которых перепутаны слова местами)
Team 1
1. have/ for/ yesterday/
what/ breakfast /did / your / you?(What did you have for breakfast yesterday?)
2.his / books/ did /
put/yesterday / where / he? ( Where did he put his books yesterday?)
Team 2
1. summer / where/ last/ you / go / did? ( Where did
you go last summer?)
2.his / books/ did /
put/yesterday / where / he? ( Where did he put his books yesterday?)
3-Конкурс РЕБУС
Участникам предлагается разгадать 2 ребуса.
1)
T h e ’ + O I L + D E A R’+ 25-th letter of the
alphabet
1 3 2
( HOLIDAY)
2)’Ivan’+lemon +10+5th
alphabet letter (VALENTINE)
mo e=i
4-конкурс
Предлагается капитаном команды составить как можно больше слов
из букв предложенного слова. Капитаны команды имеет право 3 раза использовать
восклицательный знак вместо буквы, отсутствующей в главном слове. Победителем становится
участник, назвавший слово последним.
CONGRATULATIONS !
5-конкурс
«Исправь ошибку»
1.Ann and Mike is pupils.
2.We English are.
3.I have 5 book.
4.They is sisters.
5.What is your names?
( Пока команды работают с
заданием, проводит игру с болельщиками)
Конкурс 6
«Отгадай загадку».
1) I am red and I have a fine tail, I live in the
forest, I like meat. (a fox)
2) I am green I can swim. I cannot jump. I like meat
and fish. (a crocodile)
3) I can run. I can climb. I can catch (перевод)
a mouse. (a cat).
4) I live in the river. I am not fish. I am green.
What am I? (a frog).
Жюри подводит итоги!
Dear children!
I
see that you know about me many things? Thanks for your knowledge? I am very
glad to see your results
T: Thank you for the game!
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.