Главная / Иностранные языки / Внеклассное мероприятие по английскому языку по теме Космос

Внеклассное мероприятие по английскому языку по теме Космос

Методическая разработка урока ко Дню космонавтики

Учителей английского языка Кониной Н.В. и Разгоняевой Н.В.

ДЛЯ 6 КЛАССА

Цели: 

  • активировать речемыслительную деятельность учащихся, совершенствовать произносительные и лексические знания по разговорной теме "Life in Space -is it possible ? ", формировать грамматические навыки использования артиклей;

  • совершенствовать умение просмотрового и рефлексивного чтения, развивать умение говорения, формировать навыки работы в коллективе, воспитывать патриотические чувства.

Главная дидактическая цель: создать условия для выработки у школьников умений, чтения, говорения и письма, развития лексико-грамматических навыков, используя технологии РКМЧП , методику прогнозирования и проектирования, решения учебных проблем путем УУД, используя имеющиеся знания и языковую догадку, развития мотивации учения на уроке иностранного языка .

Образовательные задачи:

  • Развивать и совершенствовать имеющиеся у учащихся знания по теме путем УУД.

  • Актуализировать грамматические навыки употребления артиклей.

  • Совершенствовать речевые умения учащихся (смысловое чтение, аудирование , говорение и письмо) путем вовлечения каждого учащегося в активный познавательный процесс.

  • Создать ситуацию на уроке для целенаправленного развития логического мышления учащихся методами сравнения, обобщения и интуиции.

Развивающие задачи:

  • создать ситуации, имитирующие объективную необходимость высказывания в устной или способствовать формированию умения адекватного использования лексических единиц в устной речи, письменной форме;

  • способствовать развитию умения корректировать работу одноклассников и свою собственную, оценивать уровень своей работы.

Воспитательные задачи: способствовать воспитанию умения работать в коллективе, воспитание чувства патриотизма и стремления к познанию и развитию.

Коммуникативные задачи- актуализировать и совершенствовать имеющиеся  лексико-грамматические и речевые умения, формировать новые знания с целью осознанного использования их в устной речи, .

Тип урока - комбинированный.

ФОПД: фронтальная, парная, в группах сотрудничества.

Оборудование: электронная презентация, ноутбук, проектор, экран.

 

Ход урока

 

I. Организационный блок

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Начало урока. Brain Storm. Вводная беседа.

СЛАЙД 2(Конина Н.В.)

 

 

 

 

 









СЛАЙД 3




Учитель настраивает школьников на работу на иностранном языке.

Good morning, students!

I'm glad to see you, especially on such a fine day like today! Look at the screen and read the proverbs on it. Match them with their Russian equivalents. What do they have in common?



What topic shall we study today ?

What's the date today?

What holiday do we celebrate on the 12-th of April?

Включаются в беседу на английском языке.

Читают пословицы на английском и на русском. Соотносят их.

There is nothing new under the Sun./Ничто не ново под Луной.

A bird is seen by its flight./Видна птица по полету.

Pigs might fly if they had wings./Бывает,что и курица петухом поет.

The space.

Today is the 8-th of April.



We celebrate Cosmonautics Day.



 

 

Why do people celebrate Cosmonautics Day on the 12-th of April?

  The 12-th of April is the Day of Cosmonautics because on this day in 1961 Yuri Gagarin made the first flight into space.

СЛАЙД 4(Разгоняева Н.В.)

 

 





 



СЛАЙД 5(Конина Н.В.)

Обсуждение темы урока.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Определение целей урока.

(Разгоняева Н.В.)


























What do you know about the first cosmonaut?







Let’s watch a video about the first flight in space.



Look at the screen & read the topic of our lesson.





Why is there a question mark at the end of the sentence?

 

 

 

 



What are the aims of the lesson? What are we going to learn and  to do at the lesson today?

Today we shall also have a space flight. We have 4 crews : "Milky Way ","Blue Star ", "Comet "and "Asteroid". Each crew gets a travel sheet. You can make notes there about what it is possible/impossible about life in space.

The first man who flew into the space was our citizen Yuri Gagarin. It happened on the 12-th of April 1961. Yuri Gagarin became the first human in space, making a 108-minute orbital flight in his Vostok 1 spacecraft.

Просмотр видео о полёте первого человека в космос



Читают тему урока.

The topic of the lesson is:

Life in Space-is it possible?

Possible answers:

I think, it's because people don't know if there is life on other planets.

Because people are looking for life in space.

Because people have always dreamed about space flights.

Пытаются определить цели:

Review the words, speak about planets, read about planets and space flights, to find out new information, compare planets, to learn some new information about planets, to find out the answer to the question:

Is life possible in other planets?











(Ознакомление команд с путевыми листами).


II. Процессуальный блок

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Lexical Revision Activities.

(Конина Н.В.)

СЛАЙДЫ 6,7







СЛАЙДЫ  8 -14(Разгоняева Н.В.)

 

 

 (Конина Н.В.)















СЛАЙД 15



СЛАЙД 16



СЛАЙД 17(Разгоняева Н.В.)









СЛАЙД 18























СЛАЙД 19 (Конина Н.В.)/

Актуализация грамматических навыков. 

So, let’s start our trip to space.

You know that Gagarin flew in his Vostok 1 spaceship. .Watch a video and say what other space stations and cosmonauts you know .



Would you like to know how spacemen live in their spaceships?

Знакомство с космическим музеем.

To continue our space trip we need to review our space vocabulary.

Учитель настраивает школьников на работу:

Предлагает отработать произношение названий планет и новых слов по теме.

Let's train pronunciation of the names of the planets.

Look at map of our solar system and repeat after me some new words.

Do you know the poems about space? Can you recite them?(Попова Таня).







Now let's review some new words to make sure you remember the meaning of them.Read them and give the translation.

 

















Now it’s time to read the text about the famous cosmonauts. Read the text and put the missing articles.

Учитель предлагает школьникам проверить, как правильно они научились употреблять артикли. 





Смотрят видео о космической станции и космонавте Леонове.

The space stations is ….

The cosmonaut is ….



Смотрят презентацию о космическом музее.





Повторяют слова за учителем.

 









Mercury, Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto.



The universe, the galaxy, the planet …



Один из учеников читает стих про космос.

 Stars across the Universe.
Stars along the Galaxy.
My star is never far away,
My star is always near.

 Start - стартовать

Star - звезда

Rocket - ракета

Space - космос

Spaceman - космонавт

To fly into space – лететь в космос

Spaceship – космический корабль

Planet - планета

Scientist - учёный

Constructor - конструктор

 

Ученики выполняют упражнение. Putting --- man on --- moon became --- race between --- USA and --- Soviet Union during ---- 1960s.--- first man in space was --- Soviet cosmonaut ,Yuri Gagarin. --- first man on --- moon was --- American astronaut, Neil Armstrong, who stepped onto --- Surface of --- moon on July 20th, 1969.

Аудирование.

Видео о планетах, СЛАЙД20

 

 

СЛАЙДЫ 21-39







СЛАЙД 21





СЛАЙД 22



СЛАЙД 23



СЛАЙД24



СЛАЙД 25



СЛАЙД 26

СЛАЙДЫ с 28-37

СЛАЙД 38(Конина Н.В.)













































Физкультминутка.

СЛАЙД 39(Разгоняева Н.В.)



(Конина Н.В.)

Шифровка.

СЛАЙД 40











(Разгоняева Н.В.)

Do the Quiz to find out how much you know about the planets of the Solar  system.

 

 

Говорение.



Работа в группах сотрудничества

 

СЛАЙД 41

















СЛАЙДЫ 42,43,44,45(Конина Н.В.)

Учитель предлагает посмотреть видео и быть готовым ответить на вопросы теста.

Let`s watch a video about different planets in the Universe.

Listen attentively to the video and be ready to do a quiz about it.

Now let's do the quiz to find out what you have learnt about t the Solar system.

 

Ответы на вопросы и просмотр видео.



















Видео о Солнце. Слайд 33.Видео о комете. Слайд 34.Видео о космическом корабле. Слайд 38.









































Учитель предлагает спеть песню про Луну.

Lets have a rest. We are singing a song «I don’t want to live on the moon

We continue our trip. Let’ work in groups.

Учитель предлагает командам собрать мозайку - предложения про планеты Солнечной системы ,а другие команды ,услышав их, должны угадать их названия.



Now try to make up your own sentences about planets and space .

Учитель раздает карточки с заданием группам сотрудничества и просит учащихся выполнить задание по составлению совместного рассказа и выбрать лидера, готового представить рассказ перед классом.

Примеры заданий:

Read the facts and choose the correct word:

1.Mars is the fifth \ fourth planet from the sun. People believe there is life on the planet.

2.Saturn\ Neptune is much lighter than Earth.

3.The planet nearest the sun is very cold\hot at night.

4. After every 42\84 years the north pole of Uranus has light.

.

Другой вариант задания:

(Выполняют задания в музыкальном сопровождении).

 Let`s try to answer the questions, then be ready to tell your story to the class.

1. How many planets are there in our solar system?

2.The four planets closest to the sun are called inner planets. Name the 5 outer planets.

3.Name the planet which is closest to the sun.

4.The smallest planet is...

5.The ''red planet'' is another name for...

6.Which planet takes 365 days to go around (orbit)the sun?

7.Which planet is most famous for its rings?



8.Which planet is larger than all the other planets put together?

9. When was the first man’s flight to the space?

10. What country was the first to send a man to the space?

11. How is the first space rocket of the USSR called?

12. What’s her name? It’s a woman who was the first among the women to have flight to the space.

13. Who and when made the first going out to the open space? .

14. How long Yurii Gagarin has been in the space?

15. Name the cosmodrome ,the spacecraft started from.

16.What`s the first man`s name who had been in space?

At the end of our trip we`ll read a text about a new planet.

Школьники внимательно слушают и смотрят видео.







Отвечают по очереди на вопросы теста.

 Read the definitions and tell what is described in the picture.

 Reddish sky above .The vast canyon .The fourth planet .The huge volcano .Named for the god of war.

(MARS)

Small, covered in deep craters. Hot during the day .Cold at night. The fastest planet.(MERCURY )

 Most windy .Rings and moons. Takes 160 to go round the sun.( NEPTUNE)

The farthest planet .Strange orbit. Sometimes it is closer to the sun.( PLUTO )

Larger than Earth. Lighter than water. Has flatten poles. Float in a gigantic swimming pool.(SATURN)

The largest planet. Stormy. Spins fast.( JUPITER )

Spins at an angle .Pale blue-green cloudy atmosphere.15 moons and two rings.42 years of sunlight.42 years of darkness.(URANUS)


all space, including all the stars and planets: THE UNIVERSE


large balls of burning gas in space that can be seen at night as a point of light in the sky

STARS


the planet that we live on: EARTH


the large bright object in the sky that gives us light and heat, and around which the Earth moves THE SUN


an object in space like a bright ball with a long tail, that moves around the sun: A COMET


the curved path travelled by an object which is moving around another much larger object such as the Earth, the sun ORBIT


a machine that has been sent into space

A SATELLITE

the round object that you

can see shining in the sky at night THE MOON


Подпевают под музыку






Собирают мозайку-предложения и разгадывают загадки про названия планет.

1.The name of this planet is the name of the God of War.(Mars).

2.You can see it in the sky at night.(The Moon).

3.It is the bright object that gives us light and heat.(The Sun).

4.The planet where it is hot during the day and cold at night.(Mercury).



Работают в группах по 4 человека,  находят  правильные ответы на вопросы о планетах, составляют совместно рассказ.

Выбирают докладчика, который представляет их работу перед классом, при необходимости дополняя друг друга.

 









Mars is the fourth planet from the sun. People believe there is life on the planet.



Saturn is much lighter than Earth.



The planet nearest the sun is very cold at night.

After every 42 years the north pole of Uranus has light.

Подготовленный ответ:

  • There are 8 planets in our solar system.

  • The four planets closest to the sun are called inner planets. The 5 outer planets areJupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto.

  • Mercury is closest to the sun.

  • The smallest planet is Pluto.

  • The ''red planet'' is another name for Mars.

  • Earth takes 365 days to go around (orbit)the sun.

  • Saturn is most famous for its rings.



  •  Jupiter is larger than all the other planets put together.

The first man’s flight to the space was on the 12.04.1961

The USSR was the first to send a man to the space.



The first space rocket of the USSR is called Vostok.

V.Tereshkova was the first among the women to have flight to the space.

A. Leonov made the first going out to the open space.



Yurii Gagarin has been in the space 108 min.



The spacecraft started from Baikonur.

16. Y. Gagarin had been in space.




СЛАЙД 46 (Разгоняева Н.В.)

Резерв.

Some interesting facts. The new planet!

Here are cards. Complete the text with the right word and you get to know the information about the new planet.

Заполнить пропуски нужными словами и прочитать текст.


Читают текст и вставляют пропущенные слова.

In March 2004 people------1-----a new planet 10 billion kilometers from the Earth and named it Sedna. They found it by the Hubble _____2_____. Some people say Sedna is not really a planet. Anyway, the news _____3____ very exciting because the planet they____4____ beyond the planetary Solar System. Space now has become _______5______! Such countries as Russia, the USA and Japan are planning to send more money on it. Do you think space exploration so important?

1. a) invented

b) discovered

c) opened

2, a) microscope

b) periscope

c) telescope

3. a) is

b) are

c) will be

4. a) found

b) finds

c) will find

5. a) large

b) larger

c) the largest



 

III. Рефлективныйблок

Этапурока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Самооценка.(Конина Н.В.)

 СЛАЙДЫ 47-48
























Предлагает оценить свой уровень усвоения нового материала.

Предлагает ответить на вопросы:

Our trip is over.

What have you learned today?

Have we found the  answer to the main  question of the lesson?







What did you enjoy best?

Подытоживают свою работу на уроке.

 

 

We have learned about the planets of the solar system, about things necessary for life...

We have found the  answer to the main  question of the lesson.

Зачитывают свои путевые заметки.



I enjoyed  the quiz best of all...

I enjoyed making up a story in a group together with my friends.


hello_html_m66da6c12.png

Внеклассное мероприятие по английскому языку по теме Космос
  • Иностранные языки
Описание:

Методическая разработка урока ко Дню космонавтики

Учителей английского языка Кониной Н.В. и Разгоняевой Н.В.

ДЛЯ  6 КЛАССА


Цели: 

·         активировать речемыслительную деятельность учащихся, совершенствовать произносительные и лексические знания по разговорной теме "Life in Space -is it possible ? ", формировать грамматические навыки использования артиклей;

·         совершенствовать умение просмотрового и рефлексивного чтения, развивать умение говорения, формировать навыки работы в коллективе, воспитывать патриотические чувства.

Главная дидактическая цель: создать условия для выработки у школьников умений, чтения, говорения и письма, развития лексико-грамматических навыков, используя технологии РКМЧП , методику прогнозирования и проектирования, решения учебных проблем путем УУД, используя имеющиеся знания и языковую догадку, развития мотивации учения на уроке иностранного языка .

Образовательные задачи:

·         Развивать и совершенствовать имеющиеся у учащихся знания по теме путем УУД.

·         Актуализировать грамматические навыки употребления артиклей.

·         Совершенствовать речевые умения учащихся (смысловое чтение, аудирование , говорение и письмо) путем вовлечения каждого учащегося в активный познавательный процесс.

·         Создать ситуацию на уроке для целенаправленного развития логического мышления учащихся методами сравнения, обобщения и интуиции.

Развивающие задачи:

·         создать ситуации, имитирующие объективную необходимость высказывания в устной или способствовать формированию умения адекватного использования лексических единиц в устной речи, письменной форме;

·         способствовать развитию умения корректировать работу одноклассников и свою собственную, оценивать уровень своей работы.

Воспитательные задачи: способствовать воспитанию умения работать в коллективе, воспитание чувства патриотизма и стремления к познанию и развитию.

Коммуникативные задачи- актуализировать и совершенствовать имеющиеся  лексико-грамматические и речевые умения, формировать новые знания с целью осознанного использования их в устной речи, .

Тип урока - комбинированный.

ФОПД: фронтальная, парная, в группах сотрудничества.

Оборудование: электронная презентация, ноутбук, проектор, экран.

 

Ход урока

 

I. Организационный блок

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Начало урока. Brain Storm. Вводная беседа.

СЛАЙД 2(Конина Н.В.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 3

 

 

Учитель настраивает школьников на работу на иностранном языке.

Good morning, students!

I'm glad to see you, especially on such a fine day like today! Look at the screen and read the proverbs on it. Match them with their Russian equivalents. What do they have in common?

 

What topic shall we study today ?

What's the date today?

What holiday do we celebrate on the 12-th of April?

Включаются в беседу на английском языке.

Читают пословицы на английском и на русском. Соотносят их.

There is nothing new under the Sun./Ничто не ново под Луной.

A bird is seen by its flight./Видна птица по полету.

Pigs might fly if they had wings./Бывает,что и курица петухом поет.

The space.

Today is the 8-th of April.

 

We celebrate Cosmonautics Day.

 

 

 

Why do people celebrate Cosmonautics Day on the 12-th of April?

  The 12-th of April is the Day of Cosmonautics  because on this day in 1961 Yuri Gagarin made the first flight into space.

СЛАЙД 4(Разгоняева Н.В.)

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 5(Конина Н.В.)

Обсуждение темы урока.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Определение целей урока.

(Разгоняева Н.В.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

What do you know about  the first cosmonaut?

 

 

 

Let’s watch a video about the first flight in space.

 

Look at the screen & read  the topic of our lesson.

 

 

Why is there a question mark at the end of the sentence?

 

 

 

 

 

What are the aims of the lesson? What are we going to learn and  to do at the lesson today?

Today we shall also have a space flight. We have 4 crews : "Milky Way ","Blue Star ", "Comet "and  "Asteroid". Each crew gets a travel sheet. You can make notes there about what it is possible/impossible about life in space.

The first man who flew into the space was our citizen Yuri Gagarin. It happened on the 12-th of April 1961. Yuri Gagarin  became the first human in space, making a 108-minute orbital flight in his Vostok 1 spacecraft.

Просмотр видео о полёте первого человека в космос

 

Читают тему урока.

The topic of the lesson is:

Life in Space-is it possible?

Possible answers:

I think, it's because people don't know if there is life on other planets.

Because people are looking for life in space.

Because people have always dreamed about space flights.

Пытаются определить цели:

Review the words, speak about planets, read about planets and space flights, to find out new information, compare planets, to learn some new information about planets, to find out the answer to the question:

Is life possible in other planets?

 

 

 

 

 

(Ознакомление команд с путевыми листами).

 

II. Процессуальный блок

Этап урока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Lexical Revision Activities.

(Конина Н.В.)

СЛАЙДЫ  6,7

 

 

 

СЛАЙДЫ  8 -14(Разгоняева Н.В.)

 

 

 (Конина Н.В.)

 

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 15

 

СЛАЙД 16

 

СЛАЙД 17(Разгоняева Н.В.)

 

 

 

 

СЛАЙД 18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 19 (Конина Н.В.)/

Актуализация грамматических навыков. 

So, let’s start our trip to space.

You know that Gagarin flew in his Vostok 1 spaceship. .Watch a video and say what other space stations and cosmonauts you know .

 

Would you like to know how spacemen live in their spaceships?

Знакомство с космическим музеем.

To continue our space trip we need to review our space vocabulary.

Учитель настраивает школьников на работу:

Предлагает отработать произношение названий планет и новых слов по теме.

Let's train pronunciation of the names of the planets.

Look at map of our solar system and repeat after me some new words.

Do you know the poems about space? Can you recite them?(Попова Таня).

 

 

 

Now let's review some new words to make sure you remember the meaning of them.Read them and give the translation.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Now it’s time to read the text about the famous cosmonauts. Read the text and put the missing articles.

Учитель предлагает школьникам проверить, как правильно они научились употреблять артикли. 

 

 

Смотрят видео о космической станции и космонавте Леонове.

The space stations is ….

The cosmonaut is ….

 

Смотрят  презентацию о космическом музее.

 

 

Повторяют слова за учителем.

 

 

 

 

 

Mercury, Venus, Earth, Mars, Jupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto.

 

The universe, the galaxy, the planet …

 

Один из учеников читает стих про космос.

 Stars across the Universe.
Stars along the Galaxy.
My star is never far away,
My star is always near.

       Start - стартовать

 Star - звезда

 Rocket - ракета

 Space - космос

 Spaceman - космонавт

 To fly into space – лететь в космос

 Spaceship – космический корабль

 Planet - планета

 Scientist - учёный

 Constructor - конструктор

 

Ученики выполняют упражнение. Putting --- man on --- moon became --- race between --- USA and --- Soviet Union during ---- 1960s.--- first man in space was --- Soviet cosmonaut ,Yuri Gagarin. --- first man on --- moon was --- American astronaut, Neil Armstrong, who stepped onto --- Surface of --- moon on July 20th, 1969.

Аудирование.

Видео  о планетах, СЛАЙД20

 

 

СЛАЙДЫ  21-39

 

 

 

СЛАЙД 21

 

 

СЛАЙД 22

 

СЛАЙД 23

 

СЛАЙД24

 

СЛАЙД 25

 

СЛАЙД 26

СЛАЙДЫ с 28-37

СЛАЙД 38(Конина Н.В.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Физкультминутка.

СЛАЙД 39(Разгоняева Н.В.)

 

(Конина Н.В.)

Шифровка.

СЛАЙД 40

 

 

 

 

 

(Разгоняева Н.В.)

Do the Quiz to find out how much you know about the planets of the Solar  system.

 

 

Говорение.

 

Работа в группах сотрудничества

 

СЛАЙД 41

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЛАЙДЫ 42,43,44,45(Конина Н.В.)

Учитель предлагает посмотреть  видео и быть готовым ответить на вопросы теста.

Let`s watch a video about different planets in the Universe.

Listen attentively to the video and be ready to do a quiz about it.

Now let's do the quiz to find out what you have learnt about t the Solar system.

 

Ответы на вопросы и просмотр видео.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Видео о Солнце. Слайд 33.Видео о комете. Слайд 34.Видео о космическом корабле. Слайд 38.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель предлагает спеть песню про Луну.

Lets have a rest. We are singing a song «I don’t want to live on the moon

We continue our trip. Let’ work in groups.

Учитель предлагает командам собрать мозайку    - предложения про планеты Солнечной системы ,а другие команды ,услышав их, должны угадать их названия.

 

Now try to make up your own sentences about planets and space .

Учитель раздает карточки с заданием группам сотрудничества и просит учащихся выполнить задание по составлению совместного рассказа и выбрать лидера, готового представить рассказ перед классом.

Примеры заданий:

Read the facts and  choose the correct word:

1.Mars is the fifth \ fourth planet from the sun. People believe there is life on the planet.

2.Saturn\ Neptune is much lighter than Earth.

3.The planet nearest the sun is very cold\hot at night.

4. After every 42\84 years the north pole of Uranus has light.

.

Другой вариант задания:

(Выполняют задания в музыкальном сопровождении).

 Let`s  try to answer the questions, then be ready to tell your story to the class.

1. How many planets are there in our solar system?

2.The four planets closest to the sun are called inner planets. Name the 5 outer planets.

3.Name the planet which is closest to the sun.

4.The smallest planet is...

5.The ''red planet'' is another name for...

6.Which planet takes 365 days to go around (orbit)the sun?

7.Which planet is most famous for its rings?

 

8.Which planet is larger than all the other planets put together?

9. When was the first man’s flight to the space?

10. What country was the first to send a man to the space?

11. How is the first space rocket of the USSR called?

12. What’s her name? It’s a woman who was the first among the women to have flight to the space.

13. Who and when made the first going out to the open space? .

14. How long Yurii Gagarin  has been in the space?

15. Name the cosmodrome ,the spacecraft started from.

16.What`s the first man`s name who had been in space?

At the end of our trip we`ll read a text about a new planet.

Школьники внимательно слушают  и смотрят видео.

 

 

 

Отвечают по очереди на вопросы теста.

 Read the definitions and tell what is described in the picture.

 Reddish sky above .The vast canyon .The fourth planet .The huge volcano .Named for the god of war.

(MARS)

Small, covered in deep craters. Hot during the day .Cold at night. The fastest planet.(MERCURY )

 Most windy .Rings and moons. Takes 160 to go round the sun.( NEPTUNE)

  The farthest planet .Strange  orbit. Sometimes it is closer to the sun.( PLUTO )

  Larger than Earth.  Lighter than water.  Has flatten poles.  Float in a gigantic swimming pool.(SATURN)

 The largest planet. Stormy. Spins fast.( JUPITER )

Spins at an angle .Pale blue-green cloudy atmosphere.15 moons and two rings.42 years of sunlight.42 years of darkness.(URANUS)

 

all space, including all the stars and planets:  THE UNIVERSE

 

large balls of burning gas in space that can be seen at night as a point of light in the sky

STARS

 

the       planet that we live on: EARTH

 

 the large bright object in the sky that gives us light and heat, and around which the Earth moves THE SUN

 

an object in space like a bright ball with a long tail, that moves around the sun: A COMET

 

the curved path travelled by an object which is moving around another much larger object such as the Earth, the sun ORBIT

 

a machine that has been sent into space

A SATELLITE

 

the round object that you

can see shining in the sky at night THE MOON

 

Подпевают под музыку

 

 

 

 

Собирают мозайку-предложения и разгадывают загадки про названия планет.

1.The name of this planet is the name of the God of War.(Mars).

2.You can see it in the sky at night.(The Moon).

3.It is the bright object that gives us light and heat.(The Sun).

4.The planet where it is hot during the day and cold at night.(Mercury).

 

Работают в группах по 4 человека,  находят  правильные ответы на вопросы о планетах, составляют совместно рассказ.

Выбирают докладчика, который представляет их работу перед классом, при необходимости дополняя друг друга.

 

 

 

 

 

Mars is the fourth planet from the sun. People believe there is life on the planet.

 

Saturn is much lighter than Earth.

 

The planet nearest the sun is very cold at night.

After every 42 years the north pole of Uranus has light.

Подготовленный ответ:

      There are 8 planets in our solar system.

      The four planets closest to the sun are called inner planets. The 5 outer planets areJupiter, Saturn, Uranus, Neptune, Pluto.

       Mercury is closest to the sun.

      The smallest planet is Pluto.

      The ''red planet'' is another name for Mars.

      Earth takes 365 days to go around (orbit)the sun.

      Saturn is most famous for its rings.

 

       Jupiter is larger than all the other planets put together.

The first man’s flight to the space was on the 12.04.1961

The USSR  was the first to send a man to the space.

 

 The first space rocket of the USSR is called Vostok.

 V.Tereshkova was the first among the women to have flight to the space.

 A. Leonov made the first going out to the open space.

 

 Yurii Gagarin  has been in the space 108 min.

 

The spacecraft started from  Baikonur.

16. Y. Gagarin had been in space.

 

 

СЛАЙД 46 (Разгоняева Н.В.)

Резерв.

Some interesting facts. The new planet!

Here are cards. Complete the text with the right word and you get to know the information about the new planet.

Заполнить пропуски нужными словами и прочитать текст.

 

Читают текст и вставляют пропущенные слова.

In March 2004 people------1-----a new planet 10 billion kilometers from the Earth and  named it Sedna. They found  it by the Hubble _____2_____. Some people say Sedna is not really a planet. Anyway, the news _____3____ very exciting because the planet they____4____ beyond the planetary Solar System. Space now has become _______5______! Such countries as Russia, the USA and Japan are planning to send more money on it. Do you think space exploration so important?

1. a) invented

b) discovered

c) opened

2, a) microscope

b) periscope

c) telescope

3. a) is

b) are

c) will be

4. a) found

b) finds

c) will find

5. a) large

b) larger

c) the largest

 

 

III. Рефлективныйблок

Этапурока

Деятельность учителя

Деятельность учеников

Самооценка.(Конина Н.В.)

 СЛАЙДЫ 47-48

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Предлагает оценить свой уровень усвоения нового материала.

Предлагает ответить на вопросы:

Our trip is over.

What have you learned today?

Have we found the  answer to the main  question of the lesson?

 

 

 

What did you enjoy best?

Подытоживают свою работу на уроке.

 

 

We have learned about the planets of the solar system, about things necessary for life...

We have found the  answer to the main  question of the lesson.

Зачитывают свои путевые заметки.

 

I enjoyed  the quiz best of all...

I enjoyed making up a story in a group together with my friends.

 

 

Автор Конина Наталия Владимировна,Разгоняева Наталья Владиславовна
Дата добавления 11.04.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Презентации
Просмотров 1055
Номер материала 59544
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓