Главная / Иностранные языки / Внеклассное мероприятие "Healh is above wealth"

Внеклассное мероприятие "Healh is above wealth"



Тема: “Health is above wealth”

Форма проведения: игра

Цели:

- воспитание бережного отношения к своему здоровью;

-пропаганда здорового образа жизни,

- развитие языковых, познавательных способностей,

ценностных ориентаций, чувств и эмоций, умений творчески

использовать усвоенный материал в новых ситуациях общения.

  .

Оборудование и оснащение:

  • брошюры о здоровом образе жизни, ноутбук, слайд-шоу, плакаты о режиме дня, рисунки с изображениями фруктов и овощей, коробка , шприц, термометр, фонендоскоп, яблоки- жетоны.

  • дидактический раздаточный материал: карточки-задания;


Ход игры


I. Организационный момент.

1. Вступительное слово учителя.

T: Good afternoon, everybody! I’m very glad to see you. How are you?

Today we’ll speak about our health. You’ll agree that our health is in our

own hands. Thousands years ago ancient Greeks said: The first wealth is

health. “Health is the best wealth”. There are a lot of other proverbs

about health. I think keeping health is very important for everyone.

Health is one of the urgent problems in the world. There is nothing more

important than health.

Health is above wealth” wise people say, because you cannot be good at

your studies or well if you don’t take care about your health.

Today you can show your knowledge about health too. We have two

teams. The names of our teams are “Vitamins” and “Chocolates”.

You get apples for right answer. Apple is symbol of health. I wish you

good luck.

I . Gamе “Finish right proverbs”

1.Health is……………. . keeps the doctor away

2. Wealth is……………. . the best wealth

3. Early to bed and………. early to rise, makes a man healthy,

wealthy and wise


4.Eat to live…………… but not to live to eat

5.An apple a day……… health


6.Don’t worry…………. not   be happy

           


II. Game “ Useful and unuseful food”.

For the first team: write as many words (food- products, plants) as you can

that are useful for our health (e.g. fruit, vegetables, fish, meat, poultry, nuts).

For the second team: write as many words as you can that are harmful or

unhealthy for us (e.g. chocolate, sugar, coffee, sweets, butter, etc.)


III. Game” Guess the Word”.

Слова: велосипед, растительное масло, доктор, йогурт, аптекарь, яблоко,

редиска, яйцо

Words: Bicycle, oil, doctor, yogurt, cake, apple, radish, egg.

Key: body care.


Слова: сливочное масло, яблоко, диета, здоровье, абрикос, бананы, лед,

чай

Words: Вutter, apple, diet, health, apricot, banana, ice, tea.

Key : a bad habit

Ученики должны перевести слова с русского на английский язык, а из

первых букв переведенных слов составить словосочетание, которое будет

являться первым ключом. Команда, которая первой составила и

правильно записала словосочетание, получает яблоко.


IV. Game “ Friendly Numbers”.

19 20 15 13 1 3 8 1 3 8 5 (stomachache) 8 15 19 16 9 20 1 12 (hospital)

4 5 14 20 9 19 20 (dentist) 8 5 1 18 20 (heart)

20 5 13 16 5 18 1 20 21 18 5 (temperature) 2 12 15 15 4 (blood)

Командам предлагается алфавит, буквы которого пронумерованы (а – 1, b – 2, и так далее), ведущий быстро поднимает карточки с цифрами, ученики

их записывают, а потом расшифровывают слова.


V. Game “Good habits and bad habits”. (Просмотр слайда)

Divide into two columns.

Eating whole meal bread, eating sweets, eating low fiber food, exercising,

physical inactivity, not keeping diet, drinking alcohol, smoking, drugs, a healthy

diet, sleeping 3 hours, getting up early, regular meals, having breakfast, playing

computer games a long time.



Good habits

Bad habits






VI. Game “We are for healthy life”. Draw the advertisement.

Two teams draw their work. It takes 7 minutes.


VII. Game for spectators. Questions about health.

1.Какое действие мы обычно совершаем утром, а китайцы вечером (зарядка)

2. На что нужно смотреть, покупая продукты в упаковке, чтобы не навредить своему здоровью (на дату изготовления и состав)

3. Почему человеку, живущему, в городе может стать плохо при выезде на природу? (Избыток кислорода)

4. Какую пищу нужно обязательно употреблять , чтобы сохранит здоровый желудок? Почему? ( Жидкую, она лучше усваивается)

5. Почему человеку, который хочет похудеть, рекомендуется есть маленькой ложечкой? ( насыщение происходит постепенно так как за такой промежуток времени пищи поступает намного меньше)

6. Могут ли люди употребляющие пиво стать алкоголиками? Почему? (Могут, так как в пиве содержится достаточное количество алкоголя, который накапливается в организме)

7. Зачем древние моряки брали с собой в плавание квашенную капусту или клюкву? ( Витамин «С» от цинги).

8. Залог здоровья это? (чистота).

9. Что разрушает здоровье? (низкая физическая активность).

10. Kакие опасные «подарки» от солнца мы можем получить? (ожоги).

11. Что такое фитотерапия? (лечение травами)

12. Что за лекарство, которое слушают? (музыка).

13. Что никогда не лень делать? (дышать).

14. Первый признак травмы? ( боль)

VIII. Game “Brain storming “. Competitions for captains.

Answer the questions by theme «Health” and “Keep fit”

  1. Name an organ in the mouth used for tasting, swallowing or speaking.

  2. What food is bad for your teeth?

  3. What Kazakh proverb about health do you know?

  4. What is the colour of blood?

  5. Where do you go when you have a toothache?

  6. Where can you buy medicine?

  7. What winter sports do you know?

  8. Is strong coffee useful for your health?

  9. How many times a day should you clean teeth?

  10. What summer sports do you know?

  11. What dairy products do you know?

  12. What is dangerous for health?

  13. How long must you sleep every day?

  14. What food has all vitamins for small children?

  15. What is the translation of word “drug”?

  16. What do you do before eating?

IX. Game «Match right information for each vitamin A, B, C, D, E»


Vitamin A in carrot, fish oil, eggs

A to protect eyesight, increase resistance to

infection.


Vitamin B in liver (печень), eggs, yeast (дрожжи)

B to strengthen(укреплять) nervous system.

сooking destroys vitamin B, take it daily.


Vitamin C in cherry, orange, lemon, fruit, vegetables

(сucеmber, red beet)

C increase resistance to infection. It helps to

recover (выздоравливать) after illness, take it daily


Vitamin D in milk, eggs, fish, yeast (дрожжи)

D to help the body in formation of bones and

strong teeth.


Vitamin E in soya, fruit (pomegranate, banana, grapes, pear,

apple, orange).

E to improve (улучшать) poor blood circulation,

in treatment (лечение) of thrombosis, varicose

veins

X. Game” What is in this box?” Guess quickly!

  1. It is very important for doctor because he listens to heart of patient.

  2. When you are ill the doctor can give tablets and injections with big and small sewing needles.

  3. When you have hot. You take it, put it for 5 minutes and then look at it.If it is very high you call the doctor.

XI. Game for all. Draw pyramid of healthy life.

I give you papers. Every team must make pyramid of healthy life.

Then we look at pyramids, compare and choose the best.


Описание: pyramid-mediterranean (423x473, 35Kb)

Описание: Пирамида питания, разработанная диетологами....


XII. Conclusion.

Now it’s time to finish our game.

I am very glad to have such clever pupils. You were so active today. You know a lot of things about health. But only the members of one team are the winners today.

Let’s congratulate them all together. Clap your hands, please.

Thank you for the game. Thank you for attention!

Внеклассное мероприятие "Healh is above wealth"
  • Иностранные языки
Описание:

 

Данная разработка внеклассного мероприятия "Health is above wealth "  по английскому языку посвящена здоровому образу жизни.  Целями данного мероприятия являются воспитание бережного отношения к своему здоровью, пропаганда здорового образа жизни, развитие языковых, познавательных способностей, ценностных ориентаций, чувств и эмоций, умений  творчески  использовать усвоенный   материал  в новых ситуациях общения.

 

Мероприятие составлено в форме игры, интересные и познавательные игры способствуют вовлечению в активную работу не только учащихся, но и зрителей. 

Автор Тулегенова Сандугаш Искаковна
Дата добавления 15.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Другое
Просмотров 461
Номер материала 7191
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓