Инфоурок Физика КонспектыУрок-конспект "Стэриле де агрегаре"(8 класс)

Урок-конспект "Стэриле де агрегаре"(8 класс)

Скачать материал

                                            Класа 8

Тема:  Стэриле  де  агрегаре  а  субстанцей

Типул: де ынтэрире а материалулуй предат

Скопул лекцией:

де ынвэцэмынт:  а репета , женерализа ши систематиза материалул предат;

-а перфекциона деприндериле де калкул, проблемелор кантитативе ши калитативе;

де дезволтаре: а дезволта посибилитэциле комуникативе, а куноштинцелор причеперилор, деприндерилор ши гындиря ложикэ;

- а форма ла елевь деприндеря де а евиденция принчипалул дин материалул дат

де едукаре: а едука капачитатяде а ведя физика дин журул сэу;

-а едука култура ворбирий орале ши  ын скрис , култура лукрулуй ын груп.

Утилаже : компьютер, пахаре, пипете, спирт, апэ, фише ку проблеме.

Планул лекцией:

1.     Момент организаторик.

2.     Ынчепут мотивационал.

3.     Лукрул ын группе.

4.     Момент де рекреацие.

5.     Рефлексие.

Момент организаторик.

Мерсул лекцией.

Бунэ зиуа елевь! Астэзь ла лекцие ной вом репета ши вом ынтэри куноштинцеле кэпэтате ла тема”Стэриле де агрегаре а субстанцей”

Ынчепут мотивационал. (Арэтэм ла елевь стэриле де агрегаре а субстанцей,

демонстраря ла компьютер).

Ынтребэрь пентру елевь:

1. Дин че констэ субстанца.

2. Че фел де енержие се нумеште енержие интернэ а корпулуй?

3. Де ла че депинде енержия интернэ а корпулуй?

4. Кум се поате де скимбат енержия интернэ?

5. Ын че стэрь де агрегаре се поате афла субстанца?

6. Че деосебеск о старее де  агрегаре де алта?

7. Че прочес се нумеште топире? Кристализаре?

8. Че прочес се нумеште евапораре? Конденсаре?

9. Кум се скимбэ енержия интернэ ла тречеря динтр-о старе ын алта?

10. Де че четэцений че трэеск ла полул норд ын зи де жер, ышь унг фаца ку грэсиме?(витеза евапорэрий грэсимий есте микэ ,деачея фаца ну ынгяцэ репеде)

11. Че требуе сэ фачець ка прочесул евапорэрий сэ се петрякэ май репеде?

12. Де че вара оамений се стэруе сэ цинэ унтул ын апэ?(деачея , кэ се евапора апа апой унтул).

Лукрул ын групп.

Акум о сэ лукрэм  ын групп.Фиекаре групэ примеште ынсэрчинаре, о ындеплинеште,фаче конклузие ши лэмуреште.

Ынсэрчинэриле сынт дате ла сфыршитул конспектулуй.

Фачем конклузий: витеза евапорэрий депинде де фелул ликидулуй, де супрафацэ, де температурэ ши вынт.

Момент де рекреацие . Жимнастикэ пентру окь (привим ла ун пункт ындепэртат, апой ла унул апропият, фачем астфел де кытева орь).

Лукрул ку фишеле.

1.     Ын  локул пунктелор пунець мэримиле физиче.

2.     Униць прин линий валориле мэримилор физичек у денумиря.

3.     Резолваць проблема.

4.     Резолваць проблемеле графиче.

Ла сфыршитул лекцией ле  дау елевилор анкете пе каре елевий о ындеплинеск.

 

 

                                    Анализа лекцией

Фамилия  Нумеле_______________________________________________

Ынсэрчинаря 1  (лукрул ку фишеле)________(нотаря пынэ ла 3 балурь)

Ынсэрчинаря 2 (резолваря проблемелор)____( нотаря пынэ ла 3 балурь)

Ынсэрчинаря 3 (ынсэрчинаря експерименталэ)_____________________

(пынэ ла 4 балурь)

Мие мь-а плэкут ла  лекцие          Да     Ну  (сублинияць)

Мие мь-а плэкут чел май мулт : експериментеле , проблемеле , тестеле

(сублинияць)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  1 групэ

1 Пе о фоае де хыртие ку ажуторул  пипетей  пунець  кыте о пикэтурэ де апэ ши спирт.Че о сэ обсерваць? Фачець конклузие.

2 Пе 2 хыртий  ку ажуторул пипетей пунем кыте о пикэтурэ де спирт.Уна о пунем де о парте,яр  а 2 пунець-о ын позицие вертикалэ .Че о сэ обсерваць? Фачець конклузие.

 

 

 

 

                                                    2 групэ

1 Ку   ажуторул пипетей пунець кыте о пикэтурэ де апэ ши спирт пе о хыртие ши пе палмэ .Че о сэ обсерваць? Фачець конклузие.

2 Пе 2 хыртий  ку ажуторул пипетей пунем кыте о пикэтурэ де спирт.Уна о пунем де о парте,яр  а 2 пунець-о ын позицие вертикалэ .Че о сэ обсерваць? Фачець конклузие.

 

 

 

 

 

                                                  3 групэ

1 Ку   ажуторул пипетей пунець кыте о пикэтурэ де  спирт пе 2 хыртий.Уна о пунець ла о парте, яр пе алта  фачець вынт. Че о сэ обсерваць пе  амбеле хыртий? Фачець конклузие.

2 Пе 2 хыртий  ку ажуторул пипетей пунем кыте о пикэтурэ де спирт.Уна о пунем де о парте,яр  а 2 пунець-о ын позицие вертикалэ .Че о сэ обсерваць? Фачець конклузие.

 

 

 

                                              Фиша 1

1.Ын лок де пункте пунець мэримя физикэ:

1.     Q=…*m*(t2-t1) –кантитатя де кэлдурэ нечесарэ пентру ынкэлзиря корпулуй сау рэчиря луй ;

2.     Q=q*…. –кантитатя де кэлдурэ че се елименэ ла ардеря комбустибилулуй ;

3.     Q=…*m – кантитатя де кэлдурэ нечесарэ пентру топире;

     4.Q=L*… - кантитатя де кэлдурэ нечесарэ пентру  а трансформа ликидул де орьче масэ ын вапорь .

 

                                                 Фиша 2

Униць  ку ажуторул линиилор мэримиле физиче ку денумиря лор кореспунзэтоаре:



http://lib2.podelise.ru/tw_files2/urls_609/10/d-9962/9962_html_3a710192.jpg


кантитатя де кэлдурэ


маса


кантитатя спечификэ де топире


енержия


умедитатя релативэ  а аерулуй


кантитатя спечификэ де  ардере


кантитатя спечификэ де вапоризаре


капачитатя термикэ


температура

 

 

 

 

 

 

                                                 Фиша 3

 Репетаря мэримилор ши формулелор физиче де базэ


Прочесул физик


Мэримя физикэ


Кум се нотязэ


Ын че се

 мэсоарэ


Кантитатя  де кэлдурэ


 


 


 

Ынкэлзиря (рэчиря)


 


 


 

Топиря (кристализаря)


 


 


 


Вапоризаря

(конденсаря)


 


 


 


Ардеря

 комбустибилулуй


 


 


 




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А) Резолвэм проблеме- табеле: ( ноте «3», «4», «5») 
Пе  нота«3»:

Субстанца

m, кг

L, Дж/кг

Q, Дж

спирт

2

0,9*106

?


А) 0,9 Мж;  Б) 1,8 Мж; В) 0,2 Мж.

 


Пе  нота«4»:

Субстанца

m, кг

Q, Дж

t, oC

апа

?

168 кж

20


А) 3кг;     Б) 2кг;    В) 1кг.

 

 

Пе  нота«5»:

Субстанца

m, кг

^ C, ж/кг*град

t2, oC

t1, oC

Q, ж

?

100г

?

35

15

260



А) 140 ж/кг*град, плумбул; Б) 250ж/кг*град, аржинт; В)130 ж/кг*град, аур.


 

Пе  нота«3»:

Субстанца

m, кг

L, Дж/кг

Q, Дж

апа

2,5

2,3 Мж/кг

?


А)0,575 Мж;    Б) 57,5 Мж;   В) 5,75 Мж.


Пе  нота«4»

Субстанца

m, кг

λ, ж/кг

Q, ж

T, o де топире

оцелул

2,5 т

?

?

?


Q: А) 210 Мж;   Б)420 Мж;    В)125 Мж.


 

Пе  нота «5»

Субстанца

m, кг

^ C, ж/кг*град

t, град

Q, ж

апа

?

?

100

9,24 ж


А)21;   Б) 22;    В)23.


 

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Урок-конспект "Стэриле де агрегаре"(8 класс)"

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 2 месяца

Таргетолог

Получите профессию

Бухгалтер

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Краткое описание документа:

Мерсул лекцией.Бунэ зиуа елевь! Астэзь ла лекцие ной вом репета ши вом ынтэри куноштинцеле кэпэтате ла тема”Стэриле де агрегаре а субстанцей”Ынчепут мотивационал. (Арэтэм ла елевь стэриле де агрегаре а субстанцей,демонстраря ла компьютер).Ынтребэрь пентру елевь:1. Дин че констэ субстанца.2. Че фел де енержие се нумеште енержие интернэ а корпулуй?

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 665 129 материалов в базе

Скачать материал

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 19.06.2020 95
    • DOCX 31.8 кбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Доровко Анастасия Игоревна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Доровко Анастасия Игоревна
    Доровко Анастасия Игоревна
    • На сайте: 3 года и 4 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 84473
    • Всего материалов: 245

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Фитнес-тренер

Фитнес-тренер

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Педагогическая деятельность по проектированию и реализации образовательного процесса в общеобразовательных организациях (предмет "Физика")

Учитель физики

300 ч. — 1200 ч.

от 7900 руб. от 3650 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 35 человек из 22 регионов
  • Этот курс уже прошли 39 человек

Курс профессиональной переподготовки

Физика: теория и методика преподавания в образовательной организации

Учитель физики

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3650 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 539 человек из 70 регионов
  • Этот курс уже прошли 2 136 человек

Курс повышения квалификации

Актуальные вопросы преподавания физики в школе в условиях реализации ФГОС

72 ч.

2200 руб. 1100 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 209 человек из 62 регионов
  • Этот курс уже прошли 1 003 человека

Мини-курс

Психологические основы профессиональной деятельности педагога-психолога

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Преодоление внутренних барьеров: убеждения, зависимости, и самооценка

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 184 человека из 48 регионов
  • Этот курс уже прошли 40 человек

Мини-курс

Нейропсихология в школе: путь к успеху и благополучию детей

6 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 78 человек из 32 регионов
  • Этот курс уже прошли 57 человек