- Учебник: «Химия. Базовый уровень», Габриелян О.С.
- Тема: § 1. Предмет органической химии
- 04.10.2020
- 618
- 3
Рабочие листы
к вашим урокам
Скачать
8 сыныф Мевзу: «Темиз мадделер ве къарышмалар» .
Дерсининъ макъсаты: мадделер ве къарышмаларыны бильгилерини теренлеттирмек , оларны фаркъ этиек ве тасвирлемек.
Алетлер: сув , шекер, бор , стаканлар.
Дерсининъ кетишаты:
1. Тешкирюв вакъыты.
2. Эв вазифени тешкирюв: джисимлер, мадделер , химия фени, химия элементлери – не олгъанынъы айтып беринъиз.
3. Мешгъулиет: джесимлерини айрынъыз:
стакан, кислород, кунесюв( ртуть) , анахтар, сув, буз, демир, мых, керамет, киречь, гипс.
4. 6-ы окъуджи харитасыларнен чалыша.
5. Янъы мевзу.( тезислер) Бугунь биз темиз мадделерини ве къарышмларыны айырламагъа огренеджемиз.Мадделер неден теркип олалар? ( Молекулалардан.)
6. Сувнен теджрибе: фильджангъа сув къоюнъыз ве бираз вакъыттан сонъ не коресиз? Сувнынъ севиеси ахлаша. Даа бираз вакъыт кечсе фильджанда сув къалмаз. Бундан себеп булутлар тешкиль ола ве ягъмур ягъа.Сувнынъ молекуллары эр ерде бир тюрлю олалар.Лякин сувнынъ хусусиетлери ( состав примесей0 тюрлю ола биле.Энъ темиз ягъмур сувудыр, къайнатыш дереджеси , бузламакъ дереджеси даима бир дир , 40С ибарет ,( плотность ) сыкълыкъ =1кг/л.
7. Теджрибе:.Бир стаканда туз иритемиз, экинджисине бор къоямыз.Бу къарышмаламалар неден фаркълары бар.?
А)Раствор- бу системада бир маддени молекулалары экинджи маддени молекулалары арасында къарышип тура.
Б) Взвесь – бу системаларда сувнынъ молекулалары буюк дериджеликлернинъ къарыша.
Мисаль : Сют – къарышма ола (ягънен сув къарышкъан)
8. Нетидже чыкъарамыз. Бугунъ сиз не бильдинъиз?
Меселе 1. Къуюдан су алгъанынызда топракъ да ичине тюштю.Насыл этип сувны темизледжесиз ? ( сливание жидкости с осадка называется декантация).
9. Эв вазифеси : 5-джи параграфны окъумакъ, мешгъулиетни беджермек.
Оджа : Чалбаш А.Р.
__дерс __________200__с
8 сыныф Мевзу « Мадделер .Темиз мадделер ве къарышмалар.»
Дерсининъ макъсаты:
мадделер ве къарышмаларырны хусусиетлерини текрарлав , талебелерге мадделернинъ , материаллар деген анълатмаларынынъ текрарлав , къарышмаларнынъ айырыши ве химия экспериментлерметодикасыны бильмек.
Дерснинъ чешити: комбинаторик .
Ишнинъ шекили : субет , корсетюв, икяе, группаларда иш истинат схемаларнен чалышув.
Донатмалар : фильтр, сюзгюч, дистиллятор, бор, сув, ягъ,химия савутлары
Дерснинъ кетишаты: 1. Тешкилий къысым.
2. Эв ишини тешкирюви.
3. Фронталь субетлешюв.
1.Химия фени не огрене?
2.Физикавий джисим неге айтыла?
3.Химия маддеси не дир?
4.Физикавий джисимлерни ве химия мадделерни мисаль этип кетиринъиз.
( мых – демир,чыракъ- парафин, отургъыч- целлюлоза. Ваза- джам)
5.Мадделер насыл къысымлардан олалар( атом, молекула. Ионлар)
6. табиатшинаслыкъ курсындан текрарланъыз: насыл этип мадделер бири- биринден айырыла.( химия ве физика хусусиетлеринден)
7. Къайсы агрегат ибаретинде мадделер олалар?( газ алында, ишинген алда, къатты алда)
Янъы мевзу .
1. Истинат ( опорные) бильгилерни актуаль ишлемеси.
2. Физикий ве химиявий мадделерини хусусиетлерининъ мисаллерни айтынъыз.
Мадделерни хусусиетлери – бу алметлер , мадделернинъ бири-бирине ошамасы ве айрышы корьсетелер.
Физикавий Химиявий
Агрегат ибаретинден тюсю, лезети , химиявий къошмаларны ве башкъа мадделернен
къокъусы, сыджакъ ве электрик къарышылыкъкълы тесир
кечириши , сувда иритмеси , этмеси
къайнатма температурасы
« Зынджырчыкъны» айтып беринъиз
мадделер ---материал----физикавий джесим( талебелер дефтеринде язалар ве бир-экиси айтып берелер)
СУБЕТ3. Темиз мадделерини табиатта мумкюнми расткетирмеге? ( алмаз , графит, къая буллюри).Табиатта чокъсы мадделер къарышмалар расткелелер.
4. Темиз мадделери къарышмалардан не фаркъы бар?
5. Темиз мадделер даимий хусусиетлерини ве даимий теркипли олмалы.Къарышмаларны теркиби тюлю ола: айры мадделерини хусусиетлери саклана .
Хусусиетте олгьан мадделерни аыйрмакъ мумкюн.
Мисаль: темиз алтын- йымшакъ металл, Алтынны къайнагъы – бу алтын ве башкъа металларынен къарышмасы. Олар къавий ола ве шеклини( форма) сакълай . Лякин алтын бу къарышмалаларда сильте муитинде ( щелечи) ве экшиликрде иримий .
КЪАРЫШМАЛАР
Бир тюрлю чешит тюрлю
Мадделеринининъ мумкюн Мадделерини айырмагъа мумкюн дегиль( сув ве шекер)
Айырмагъа мумкюн ( сув ве топракъ)
Дефтерлеринде озюнъиз язынъыз ( талебелер бир эки мисаллерни язалар ве айталар ).
3. Къарышмаларны мумкюн айырмагъа.
Корьсетме ( демонстрационный опыт)
СубетБу къарышмаларны насыл айырмакъ мумкюн
1. Бор ве сув 1. Тыныкъ( отстаивать) турып темизлине. Фильтирлемек( корьсетме)
2. Ягъ ве сув 2. Декантация ве къайнатув.
4 Группаларда чалышув.
Меселе: « Мадделерни болюнъиз» . (планны чезмек керек)( 4 дакъкъа)
( Балаларыны 4 талебелелер группаларгъа болемиз.)
1 группа туз+ сув+ бор.
2 группа ягъ+ сув+туз
3 группа демир + сув+ топракъ
4 группа топракъ + сув+ спирт
Эр группадан бирер талебе меселени чезювини айтып бере.
4 Дерсининъ нетиджеси
Бугунь биз не бильдик?
Истинат схеманы толдурув.
Химия мадделер Къарышмалар
Теркибинден
Даимиетли( постоянные)
Денъишмели( непостоянные)
Хусусиетлеринден
даимийли
Теркибиинден багълалы олмалы
Болювине коре
Физикавий болюнмей
Физикавий усулларнен больмек мумкюн
6. Эв вазифеси
…. параграф окъумакъ с. меселелерни чезюв
Иджадий иш.
1) Къарышманынъы болювини планыны чезинъиз : туз+ демир талаши+ сув+ тахта талаши (опилки)
2) Озюнъиз бильген мадделернден къарышманы тизинъиз ве оны болювини планыны чезинъиз.
8 сыныф
… дерс
Мевзу Элементлерининъ валентность шекилинде бинар (эки атом) къошмаларны тертип этюв
Макъсат: продолжить формировать умения на основе знаний валентности , составлять формулы бинарных соединений и по формулам определять валентность атомов химических элементов ; обобщить и углубить знания о химической формуле , составе простых и сложных веществ . подгоовка к тематическому оцениванию.
Дерснинъ чешити: бильгилерни теренлемек ве умумийлиштермек
Ишнинъ шекили: фронталь субет , истинат схемадан чалышув , мустакъиль иш , лаборатор иши.
Донатмалар : Химиявий элеменлерининъ периодик системасы.
Дерснинъ кетишаты:
1. Тешкильэтюв
2. Эв ишини тешкерюв.( талебелер еринден айталар.)
3. Бильгилерни пекитюв .
1 вазифе .Тахтада мадделерининъ формулалары язылгъан .Балалар бирер-бирер чыкъып валентностьни язалар
Оджанен берабер тешкеремиз
2.Группаларгъа къошуламыз .
Вазифе. Периодик системадан валентностке коре 3 атом тапамыз
1 группа – 1 Эр бир группадан 1 талебеге сез бериле
2 группа- 2
3 группа – 3
4 группа – 4
4. Бильгилерни систематик этюви .
1. Формулаларны чезюв ичюн къайсы къаиделерининъ бильмек керек .
( сумма единиц валентности атомов одного элемента равно сумме единиц валентности атома другого элемента в бинарном соединении)
2. Группаларгъа мевзу : формулаларны чезюв.
1 группа
2 группа
3 группа
4 группа
Мевзулар тахтада языла ве тешкериле.
5 .ОЮН « Хач- сыфыр»( крестики – нолики)
ютукъ елу ( выигрышный путь) 1 валентлик металлар
3- валентлик металлар
6.Экспресс – контроль( тест)
Вариант 1 , 2.
Джевапларны «анахтарларнен» тешкеремиз
1 вариант
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Д
И
М
е
н
д
е
л
е
е
в
2 вариант
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
М
В
Л
о
м
о
н
о
с
о
в
7. Эв вазифеси _____ с. къаиделерини текрарлав , меселерини чезюв
6 626 081 материал в базе
Настоящий материал опубликован пользователем Чалбаш Асие Рустемовна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт
Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.
Удалить материалВаша скидка на курсы
40%Курс профессиональной переподготовки
500/1000 ч.
Курс повышения квалификации
72 ч. — 180 ч.
Курс профессиональной переподготовки
300 ч. — 1200 ч.
Мини-курс
6 ч.
Мини-курс
4 ч.
Мини-курс
3 ч.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.