Урок в 8 классе “О проблемах экологии»
с применением сингапурских методов обучения
Рябова И.И. – учитель I кв. категории
Форма
урока: комбинированный урок
Цель
урока:
совершенствование
коммуникативной компетенции учащихся по теме «О проблемах экологии».
Задачи:
Образовательные
·
Применить на практике лексику по изученной теме.
·
Практиковать обсуждение проблемы по данной теме.
·
Практиковать употребление условных предложений в речи.
Развивающие
·
Развивать умение учащихся работать с информацией, а именно извлечь
информацию из услышанного или увиденного.
·
Формировать способность к языковой догадке, сравнению и
формулированию выводов.
Воспитательные
·
Прививать чувство уважения и бережного отношения к окружающей
среде.
·
Воспитывать у учащихся активную жизненную позицию.
Оборудование
к уроку
1.Технические
средства обучения:
компьютер,
мультимедийный проектор
2.Программное
обеспечение:
Microsoft
Power Point, Microsoft Word
3.Наглядные
пособия:
Презентация
“Environmental problems”
4.Дидактический
материал: карточки.
Ход
урока
I. Организационный
этап
Teacher: Good
morning boys and girls. I’m glad to see you. How are you?
Greet your “shoulder” partner, “face to face “ partner.
II.
Фонетическая зарядка.
Ex.
50 p.53
Listen
to a poem written by a British girl. Do you agree or disagree with the girl?
Why?
III. Употребление
условных предложений. (карточки)
Match
the parts of the sentences:
1. The
environment would be cleaner…
2. We
wouldn’t have ecological problems
3. The
air would be fresh and clean…
4. The
rivers and lakes would be full of fish…
5. We
would save animals….
6. Many
species of animals wouldn’t have disappeared …
7. Our
streets would be much cleaner …
8. We
wouldn’t live among litter and waste…
a). If
we didn’t drop litter.
b). If
people hadn’t polluted the planet.
c). If
people didn’t use so much chemicals.
d). If
we plant more new forests.
e). If
we took care of our planet.
f). If
we cut down fewer forests.
g). If
we didn’t pollute our rivers and lakes.
h). If
we were clever and careful.
IV.
Развитие коммуникативных навыков по теме. (Presentation “Environmental
Problems” )
1. Structure “A/R Guide”
Do you agree with the
following statements? Write before watching the presentation and after watching
the presentation,
before
|
statements
|
after
|
|
We live in a
wonderful and beautiful world.
|
|
|
Millions of
animals die every year.
|
|
|
The country air
is clean and fresh everywhere.
|
|
|
The forests are
disappearing all over the world.
|
|
|
The seas and
oceans are clean.
|
|
|
There are a lot
of fish in the rivers.
|
|
|
We must use
plastic bottles more.
|
|
2. Give
your associations over the film
Finish
the sentences:
1. We
live in …….
2. We should keep our planet …..
3. We should fight against ….
4. If we want to help animals we should ….
5. If we want to help fish we shouldn’t ….
6. Our environment is …..
7. We mustn’t drop …..
8. People mustn’t cut down ….
V. Развитие
навыков аудирования.
Ex. 58
p.55
1). Listen
to the dialogue and answer the following questions:
Who is
speaking?
What
are they talking about?
2). Are
the statements true or false?
Structure
“Find the Fib” (Applaud to your classmates if they are right)
VI. Рефлексия.
Structure “RAFT”
Make a poster warning
people about environmental problems.
Make a presentation of
your poster.
VII. Подведение
итогов урока.
You worked
very well at the lesson.
What is your
attitude to our lesson?
What have you
learnt at the lesson?
VIII.
Домашнее задание: упр.1, 2 с.33 р.т.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.