Главная / Иностранные языки / Урок по английскому языку по теме "Кем стать?"

Урок по английскому языку по теме "Кем стать?"

Название документа Качества профессий.ppt

Clever Talented Responsible Kind Funny Creative Serious Brave Athletic Noisy...
REMEMBER! Clever - умный Talented- талантливый Responsible - ответственный Ki...
1 из 2

Описание презентации по отдельным слайдам:

№ слайда 1 Clever Talented Responsible Kind Funny Creative Serious Brave Athletic Noisy So
Описание слайда:

Clever Talented Responsible Kind Funny Creative Serious Brave Athletic Noisy Sociable Polite Friendly Independent Curious Quiet

№ слайда 2 REMEMBER! Clever - умный Talented- талантливый Responsible - ответственный Kind
Описание слайда:

REMEMBER! Clever - умный Talented- талантливый Responsible - ответственный Kind - добрый Funny- смешной Creative- творческий Serious - серьезный Brave - смелый Athletic - спортивный Noisy - шумный Sociable - общительный Polite - вежливый Friendly- дружелюбный Independent - независимый Curious - любопытный Quiet- тихий

Название документа Профессии.ppt

ФОНЕТИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА [s] – sportsman, stupid, dentist; [v] – clever, vet, lo...
The positive traits of character kind friendly 	 brave quiet	 creative 	 soci...
JOBS/OCCUPATIONS A person who gives us the books we need. A LIBRARIAN
JOBS/OCCUPATIONS When you have problems with your teeth you must see him / he...
JOBS/OCCUPATIONS A woman who helps the doctor to cure sick people in the hosp...
JOBS/OCCUPATIONS A person who is dressed in a dark suit and a white shirt in ...
JOBS/OCCUPATIONS A person who is crazy about computers and writes his own pr...
JOBS/OCCUPATIONS A person who helps sick animals. A VET
JOBS/OCCUPATIONS A woman who is at home the whole day cleaning the house, coo...
A DIALOGUE - Hello! (Hello!) - What is your name? (My name is…) - How old are...
1 из 10

Описание презентации по отдельным слайдам:

№ слайда 1 ФОНЕТИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА [s] – sportsman, stupid, dentist; [v] – clever, vet, lovin
Описание слайда:

ФОНЕТИЧЕСКАЯ ЗАРЯДКА [s] – sportsman, stupid, dentist; [v] – clever, vet, loving; [p] – player, postman, pupil; [r] – rude, driver, librarian; [m] – modern, impolite, computer programmer; [z] – close, pleasant, businessman; [k] – curious, creative, caring; [ai] – writer, guide, driver.

№ слайда 2 The positive traits of character kind friendly 	 brave quiet	 creative 	 sociabl
Описание слайда:

The positive traits of character kind friendly brave quiet creative sociable polite obedient athletic intelligent curious

№ слайда 3 JOBS/OCCUPATIONS A person who gives us the books we need. A LIBRARIAN
Описание слайда:

JOBS/OCCUPATIONS A person who gives us the books we need. A LIBRARIAN

№ слайда 4 JOBS/OCCUPATIONS When you have problems with your teeth you must see him / her.
Описание слайда:

JOBS/OCCUPATIONS When you have problems with your teeth you must see him / her. A DENTIST

№ слайда 5 JOBS/OCCUPATIONS A woman who helps the doctor to cure sick people in the hospita
Описание слайда:

JOBS/OCCUPATIONS A woman who helps the doctor to cure sick people in the hospital. A NURSE

№ слайда 6 JOBS/OCCUPATIONS A person who is dressed in a dark suit and a white shirt in any
Описание слайда:

JOBS/OCCUPATIONS A person who is dressed in a dark suit and a white shirt in any office. AN OFFICE WORKER

№ слайда 7 JOBS/OCCUPATIONS A person who is crazy about computers and writes his own progr
Описание слайда:

JOBS/OCCUPATIONS A person who is crazy about computers and writes his own programmes. A COMPUTER PROGRAMMER

№ слайда 8 JOBS/OCCUPATIONS A person who helps sick animals. A VET
Описание слайда:

JOBS/OCCUPATIONS A person who helps sick animals. A VET

№ слайда 9 JOBS/OCCUPATIONS A woman who is at home the whole day cleaning the house, cookin
Описание слайда:

JOBS/OCCUPATIONS A woman who is at home the whole day cleaning the house, cooking and looking after children. A HOUSEWIFE

№ слайда 10 A DIALOGUE - Hello! (Hello!) - What is your name? (My name is…) - How old are yo
Описание слайда:

A DIALOGUE - Hello! (Hello!) - What is your name? (My name is…) - How old are you? (I am ten.) - Have you got any brothers or sisters? (Yes, I have./No, I haven't.) - What do your parents do? (My mother is a… My father is a…) - What are you going to be? (I am going to be a…) - Thanks a lot! Bye. (Bye.)

Название документа Урок в 5 кл..doc

Открытый урок в 5 А классе


Тип урока: урок повторения и закрепления знаний.

Тема: What are you going to be? Кем ты хочешь быть?

  1. Организационный момент

T.: Good morning!

PP.: Good morning, good morning,

Good morning to you!

Good morning, good morning,

I’m glad to see you!

T.: I’m very glad to see you too. Sit down, children, and let’s begin our lesson. My name is Zinaida Stepanovna and today we shall work together.

1. Постановка цели урока.

Now I want you to watch some video and guess what our Topic is for today.

Просмотр видеоролика «Career day» - 3 min. (найдите в Интернете, он много весит, не помещается в папку - http://www.thebazillions.com/career-day/)

Записать цель урока на доске!

2. Фонетическая зарядка.

Работа с презентацией «Professions» - Listen and repeat the words – 2 мин.

3. Речевая зарядка. (У. дает разноцветные жетоны за ответ)

Answer my question, please! You may say YES or NOT.

  • Is your father a driver/ doctor/ teacher/businessman/office worker?

  • Is your mother a seller/housewife/artist/farmer/musician?

Good job, children, thank you!

  1. Основная часть

  1. Аудирование ( стих «Кем ты хочешь стать?»)

Now let’s listen to a poem and say – What are you going to be?

Коммуникативная задача: You should answer the question: What are you going to be? ( ответы 2-3 учеников)

2. Динамическая пауза. Stand up, please! Let’s relax, sing and do some sport exercises. (“ Zippy” video)

3. Ролевая играДиалоги. Well, and now we have a guest. She is a correspondent of our school newspaper. She would like to ask you about your profession. Answer her questions, please. ( ролевая игра 3-4 чел. Doctor, policeman, artist, teacher, model)

4. Активизация лексики по теме. Работа со слайдом «Качества профессии». ( cлайд 1)

Now P. read the words, repeat them all together and translate into Russian. ( дети получают жетоны за правильный перевод)

Well done!

5. Групповая работа. Now I want you to work in groups. I’ll give you two professions and you should describe them. (на доскекачества и пример: A good doctor should be kind, responsible and clever.)

Ill give you 5 minutes. Выступление групп учащихся у доски.

III. Заключительный этап.


1. Рефлексия. Well, dear ladies and gentleman, are you happy today? Are you glad to achieve our aims? ( дети прикрепляют разноцветные смайлики к доске, где написана цель урока).

2. Выставление оценок. And now show me, please, your colour counters! (по числу заработанных за урок фишек выставляется оценка).

3. Итог урока: I’m very pleased to work with you today! You are very clever children, Thank you! The lesson is over – Good bye!

Название документа корреспондент.doc

Correspondent:


  • Hello!

  • What is your name?

  • Who are you?

  • Do you like your profession?

  • What is your hobby?

  • Have you a dog/ a cat?

  • Thank you, good bye!








Урок по английскому языку по теме "Кем стать?"
  • Иностранные языки
Описание:

   Урок английского языка в 5 классе по теме "Кем стать?" в соответствии с требованиями ФГОС. Архив содержит все компоненты, необходимые для проведения урока - презентацию по теме "Профессии", слайды, описывающие качества профессий, подробный конспект урока, видеоролик на английском языке "Career Day". 

  Учащиеся повторят названия профессий, узнают новые слова, научатся описывать качества некоторых профессий, используя материалы урока, получат огромное удовольствие от просмотра веселого видеоролика.

 Урок разработан к учебнику "Enjoy English" Биболетовой М.З. для 5-6 классов, но может быть использован для всех обучающих курсов при изучении темы "Профессии". В ходе учебного занятия учащиеся вовлекаются в ролевую игру, выбирают себе какую-нибудь профессию и описывают ее. В конце урока предусмотрена рефлексия, где дети могут оценить, чему они научились и выразить свое отношение к уроку.

Автор Алексеева Зинаида Степановна
Дата добавления 01.02.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Другое
Просмотров 476
Номер материала 55402
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓