Главная / Иностранные языки / Урок по английскому языку на тему "Правила и инструкции" (6 класс)

Урок по английскому языку на тему "Правила и инструкции" (6 класс)

Класс :

Предмет: Английский язык

Тема: Правила и инструкции (модуль 8)

Учебник «Английск иий в фокусе» для 6 класса (“Spotlight”), авторы Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2009

Тема урока: Контрольная работа по модулю 8

Цели урока:

-развивать умение самостоятельной работы на уроке;

- контроль усвоения лексико-грамматического материала модуля №8

Оборудование: компьютер, разноуровневые компьютерные тесты, карта достижений.

Ход урока

Проект урока английского языка по теме: «Правила и инструкции» в 6 классе.


Этап урока


Время


Деятельность учителя

Деятельность учащихся




1.

Организаци

онный момент

Целеполага

ние

2 мину

ты

Знакомит с темой урока и целью


Ставят себе цель ответить на вопросы, выполнить упражнения, достичь той отметки, которую желают получить за урок


2.

Компьютерные тесты

40 минут

Помогает включиться в работу на компьютере, объясняет, если возникнут вопросы по процедуре выполнения теста


Выполняют компьютерные тесты. Отмечают свои достижения на карте

3

Рефлексия

2 мину

ты


Подводит итог, анализирует таблицу

Сравнивают результат таблицы с предполагаемым результатом


4

Индивидуаль

ное домашнее задание

1 мину

та



Желающие записывают задание










I. Организационный момент. Целеполагание.

Teacher: Hello, dear friends! I am glad to welcome you at our lesson. How are you? I am glad you are fine. Today we are going to check our knowledge and do the Test on module 2. It is in 3 variants:

If you want to get a «3», do 5 tests

If you want to get a «4», do 7 tests

If you want to get a «5», do 9 tests

And you will appreciate your results yourselves. Only when you finish a task and have no mistakes you can go on to the next task. You can do the tasks in any order.

2. Компьютерные тесты

Task 1. Match activities and the places where you can do them.

1. Gym 4. Department store 7. Aquarium

2. Fast-food restaurant 5. Theatre 8. Zoo

3. Library 6. Gallery 9. Cinema


  1. See fish

  2. Buy things

  3. See works of art

  4. Watch a film

  5. See animals

  6. Read

  7. Have a snack

  8. See a play




Task 2 Choose the right variant.


1.restaurant 4. palace 7. park 10. cottage

2. zoo 5. pool 8. store 11.sports

3. gallery 6. library 9. tent

1. They live in a ............... in the country

2. There are lots of works of art in the ...........

3. This is a really big department ............... .They sell everything here!

4. My sister wants to see the animals at the ...............

5. I’m hungry. Can we go to a fast food .............?

6. The Queen lives in a big ............... .

7. They are staying in a small ............... at the campsite.

8. Timothy is keeping fit at the ............. centre

9. I’m taking this book back to the ...............

10. Why don’t we go swimming in the swimming ...............?


Task 3. Choose the correct item.


Bruce lives in a large block of ........ .

1. flats

2. hotels

3. tents


They are staying in a fantastic ........ while they’re on holiday.

1. hotel

2. palace

3. tent


Are you ........? I totally disagree.

1. strange

2. serious

3. brilliant


There are too many ........ about what we can and can’t do.

1. timetables

2. grounds

3. rules


We pay the ........ for our house every month.

1. rent

2. price

3. ticket


He’s going to the International Summer ........ in August.

1. School

2. Flat

3. House


Task 4. Which is right?


1. You can ... at the cinema.


1. have a picnic

2. watch a film


You can .... at the gym.


1. exercise

2. relax


You can ... at the library


1. find a book

2. take pictures


You can ... at the aquarium.


1. see fish

2. watch football


You can ... at the theatre.


1. swim

2. see a play


Task 5 Choose the best variant.


You ... pay your rent. That’s the rule.

1 must

2. can't

3. mustn't


You ...... eat in the classroom. It’s forbidden.

1. must

2. mustn't

3. can't


You ... have any pets in this house. It’s not allowed

1. must

2. can't

3. can


You ..... go to the doctor. You look very ill.

1. must

2. mustn't

3. can't


You .... go to school. That’s the law.

1. must

2. can't

3. mustn't


Task 6 Choose the right item


Students ... wear a school uniform every day, but on Friday they ... be dressed as they wish.

1.must

2.mustn’t

3.can

4.can’t.


2. Students ... be late for the lesson.

1.must

2.mustn’t

3.can

4.can’t..


3. Students ... ask for help and have extra-classes.

1.must

2.mustn’t

3.can

4.can’t.

Students ... talk at the lesson.

1.must

2.mustn’t

3.can

4.can’t..


Students ...ask a question only with their hand raised.

1.must

2.mustn’t

3.can

4.can’t


Task 7

What is the …..river in the world?

the biggest

bigger

biggest


2. He is a little … than me.

tall

tallest

taller


3. My doll is the …..of all.

more beautiful

beautiful

most beautiful


4. It is the …..church in my city.

the oldest

older

oldest


5. She is one of …..tennis players in the world.

good

better

the best


6. Your work isn’t very good. I know you can do …

bad

worse

better


7. Russia is ……. country in the world.

big

the biggest

bigger

8. My home task is a bit boring sometimes. I’d like to do something…..

interesting

more interesting

the most interesting


9. The weather is too hot in this city. I’d like to live somewhere ….

hotter

colder

warmer


Task 8 Write the correct form of the adjective in brackets


1.This is Sarah Jones and her brother, Mike. Sarah is (short)

than Mike, but he is (young) than her

2. He is the (young) student in his class.

3. They are both intelligent, but Sarah is (intelligent) than Mike.

4. In fact, Sarah is (intelligent) girl in their school.

5. Sometimes they argue, but Sarah thinks Mike is ( good) brother in the world.


Task 9 Put words in correct order to make sentences.


1. to/go/school./has/Tracy/to

2. the/has/do/He/washing up./to

3. early./wake/They/to/have/up

4. a/have/wear/to/don’t/uniform./We

5. your/You/make/needn’t/bed.

6. the/have/doesn’t/flat./to/She/clean


3. Рефлексия.

You have done much hard work at the lesson and have learnt many new things. Let’s look at the register and analyze our achievements: .. pupils have done 9 tests, .. pupils- 7-8 tests and … students have done only5 tests. So you see that still there is much to be done

4. Индивидуальное домашнее задание.

Those pupils who are not satisfied with results can take paper variants and complete them at home.



Губайдуллина Эльвира Альбертовна, учитель МАОУ "Лицей  121" Советского района г. Казани

gubay-75@mail.ru







Урок по английскому языку на тему "Правила и инструкции" (6 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Класс :

Предмет:  Английский язык

Тема: Правила и инструкции (модуль 8)

Учебник «Английск иий в фокусе» для 6 класса  (“Spotlight”), авторы  Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс. “Просвещение”, 2009

Тема урока: Контрольная работа по модулю 8

Цели урока:

-развивать умение самостоятельной работы на уроке;

- контроль усвоения лексико-грамматического  материала модуля №8

 

Оборудование: компьютер, разноуровневые компьютерные тесты, карта достижений.

Автор Губайдуллина Эльвира Альбертовна
Дата добавления 18.11.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 1677
Номер материала 3086
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓