Главная / Иностранные языки / Урок по английскому языку для 10 класса "The United States of America"

Урок по английскому языку для 10 класса "The United States of America"


Содержание

  1. Пояснительная записка________________________________________3

  2. Структура урока______________________________________________5

  3. Ход урока___________________________________________________6

  4. Литература_________________________________________________14

  5. Приложение 1_______________________________________________15


























Пояснительная записка


Тип урока: комбинированный

Проведенный урок входит в раздел «Соединенные Штаты Америки» и является седьмым по счету.

Цель урока:

  • Совершенствовать речевые умения и языковые навыки учащихся.

  • Расширять кругозор учащихся, их представление об истории, географическом положении, политической системе Соединенных Штатов Америки.

Задачи урока:

Обучающие:

  • обучение диалогической и монологической речи на основе тематической лексики; формирование лингвострановедческой компетенции;

  • развивать навыки аудирования, расширяя кругозор студентов, давая им информацию о стране изучаемого языка;

  • продолжать формирование умения различать и правильно употреблять английские времена;

  • продолжать формирование умения читать, работать во времени (одновременно начинать и заканчивать работу), вырабатывать темп учебной работы;

  • совершенствование этических норм общения и развитие эстетического восприятия действительности;

Развивающая:

Развитие коммуникативных навыков;

Совершенствование навыков связной речи.

Воспитательная:

Формировать у учащихся интерес и уважение к культуре и народу страны изучаемого языка;


Оборудование:

  • Мультимедийная установка (проектор, экран);

  • Компьютер;

  • Лазерная указка;

  • Презентация;

  • Географическая карта;

  • Видеозапись.



Методы:

  1. Словесные

  • Объяснение

  • Беседа

  1. Наглядные

  • Демонстрация презентации, видео

  1. Практические

  • Работа с карточками














Тема: «Travelling to the United States of America»


Структура урока


  1. Организационный момент. (2 мин.)

2. Фонетическая зарядка. (3 мин)

3. Речевая зарядка(5 мин.)

  1. Проверка домашнего задания. (6 мин)

  2. Введение нового материала. (9 мин.)

  3. Тренировка навыков говорения с опорой на план. (5 мин)

  4. Выполнение теста.(5 мин.)

  5. Тренировка навыков устной речи на о основе прочитанного текста. (5 мин)

  6. Итоги урока. (3 мин)

  7. Объяснение домашнего задания. (2 мин)
















Ход урока:

    1. Организационный момент:

-Good morning, boys and girls! (Good morning!)

-I'm glad to see you! (We are glad to see you too.)

-What date is it today?(Today is the 24 of November)

- What is day of the week? (Today is Thursday)

-How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

-I'm fine, thank you.

-Who is absent today? (Misha is absent.)

-Why is he absent? (He is ill.)


2. Фонетическая зарядка:

-Ok, thank you. Now look at the blackboard. You see a tongue-twister. First of all I will read it. (написано на доске).

She stops at the shops where I shop,

And if she shops at the shops where I shop,

I won t stop at the shop where she shops.

-What sound is repeated here? (The sound [ ])

-Yes. Let s read this tongue-twister in turn! (Читают по цепочке).

3. Речевая разминка:

Today we are going to summarize the information about the USA. You will have a chance to demonstrate your deep knowledge about this country. We are going to speak about its geographical position, its people and political structure, about famous American presidents and about the history of the country.

На доске написаны слова - речевой материал урока.

Now, let s read the words on the blackboard. Эти слова вам помогут при переводе домашнего текста и вы должны будете их выучить.

(Most powerful, highly-developed country, North American continent, total area, continental part, the population, capital, major cities, symbol, the USA, the Pacific Ocean, the Atlantic Ocean, Mexico in the South, Canada in the North, the United States of America, the five Great Lakes,

the Mississippi, the Gulf of Mexico, the Cordilleras, the Rocky Mountains, the Appalachian Mountains, the Great Plains, the Central Lowland, the Mississippi Valley)

Put down these words on your copybooks and let s remember our words which are connected with « The USA»

Let s read these words (Дети читают после учителя хором и индивидуально). С этими словами мы будем часто встречаться, поэтому вы должны их знать.

  1. Проверка домашнего задания.

-And now let s check your hometask. You should make the exercise on your copybooks. In each sentence there is one mistake, you must find and correct it.

-Are you ready? Who wants to go to the blackboard?

(Учитель вызывает к доске студента для проверки домашнего задания, в то время как некоторые из студентов получают карточки с индивидуальным грамматическим заданием). При проверке упражнения обучающийся объясняет каждое предложение и исправляет грамматическую ошибку.

Exercise.

  1. Did you played tennis?

  2. They is clever.

  3. He play football every day.

  4. She will phones me tomorrow.

  5. Did she watched the film?

  6. When she is coming?

  7. Did they went there?

-Ok, Tanya, thank you very much, sit down, please.

5. Введение нового материала.

-And now Masha will show the informative video about the USA and after the watching you should answer the questions. Let s see! (Ребята смотрят видео о географическом положении США, о площади, чем омывается эта страна и т.д. )

После просмотра ребята отвечают на вопросы учителя:

1. Where is the USA situated?

a) in the northern part of Asia
b) in the middle part of North America
c) in the middle part of South America

2. What is the total area of the country?

a) about 245. 000 km?
b) about 9. 363. 200 km?
c) about 17. 100. 000 km?

3.What is the capital of the state?

a) New York
b) Washington
c) Boston

4. What is the population of the United States of America?

a) about 286 million people
b) about 60 million people
c) about 145 million people

5. What countries on land does the USA border on?

a) Canada and Russia
b) Canada and Brazil
c) Canada and Mexico

6 How many states is the country made up of?

a) 52
b) 51
c) 50

7. Which is the biggest state of the USA?

a)

b)

c)

Alaska

California

Texas

Ребята отвечают на вопросы. После этого учитель показывает обучающимся презентацию о США и по каждому слайду задает ребятам вопрос, т.е. тренирует навыки диалогической речи.

Слайд №2

  • Where is the USA situated?

  • What is it washed by?

  • What is the typical weather of the country?

  • What is the population of the country?

  • What are the mighty rivers of the USA do you know?

Слайд №3,4

  • What are the most famous places to enjoy the beauty and the power of the wild nature?

Слайд №5

  • What attracts people to the Grand Canyon?

Слайд 6,7

  • How do you understand the phrase “The USA is a big melting pot?”

Слайд №8

6.Тренировка навыков говорения с опорой на план.

- Now let’s check your knowledge about the US government and about the US Constitution. First of all, answer my question, please:

Why can the US government be compared with a tree?

Слайд№9

- Now, let’s speak about the US Congress.

Look at the screen, please, and answer the questions.

Слайд №10

  • What does the word “congress” mean?

  • What does the Congress do?

  • Where does it meet?

  • What are its two parts?

  • What do you remember about the Senate and senators?

  • What do you remember about the House of Representatives and congressmen?

- Use the questions on the screen as a plan to speak about the US Congress, please.

Слайд №11

- The next branch of the US government is the president and his helpers.

Look at the screen and answer the questions?

  • What does the President do?

  • Who helps the President?

  • Who can become the President?

  • How long can one be the President?

  • When do people vote for their President

- Now, get ready to speak about the President and his helpers. Use questions as a plan, please.

Слайд № 12

- The last branch of the US government is the Supreme Court.

Equal justice under law” says the inscription on the building of the Supreme Court.

Now look at the screen once again and answer the questions.

  • What does the Supreme Court do?

  • How many judges are there in the Supreme Court?

  • How long do the judges work in the Court?

-What can you say about the Court add as more details as you can.

Слайд № 14

- The Constitution is the highest law in the USA which describes the powers of the national government and the powers of the state governments.

Speak about it using the given outline on the screen.

7. Выполнение теста

- I think that you are tired a little, so let’s have a break and play a Quiz game.

Attention to the blackboard, choose the right answer. Be attentive and good luck!

Учащимся можно предложить выполнить тест самостоятельно, а затем проверить его вместе.

Слайд № 15

8.Тренировка навыков устной речи на основе прочитанного текста

- We are going to speak about the American Presidents. They have always been the most important people in the USA. Several lessons ago we read about the two greatest American presidents George Washington and Abraham Lincoln. You have learnt a lot of interesting facts about their lives.

What features of their characters helped them to become presidents?

Let’s remember their biography.

Учащимся можно предложить работать в группах.

Слайд № 16

Слайд № 17

9. Итоги урока

- Our lesson is coming to the end. Most of you worked very well.

Учитель выставляет оценки за работу на уроке и подводит итоги урока.

10. Объяснение домашнего задания

- At home you should read and translate the text and learn the words.

Thank you for the lesson, see you!

































Литература

  1. Поурочные разработки по английскому языку. О. В. Наговицына.- М.:ВАКО, 2005.

  2. Страны и континенты : тексты для устных ответов и письменных работ на английском языке. 5-11 кл. Авт.-сост. Н. Г. Брюсова, Н. А. Лебедева. – М., 2007.

  3. The USA – Its Geography and Growth. – N. Y., 2005.

  4. Е.В. Дзюина, Г.Г. Касимова. Поурочные разработки по английскому языку.




























Приложение 1


Exercise. (ключ)

1. Did you play tennis?

2. They are clever.

3. He plays football every day.

4. She will phone me tomorrow.

5. Did she watch the film?

6. When is she coming?

7. Did they go there?


Карточки с заданием


Составить все типы вопросов к следующим предложениям:

1. The train to Liverpool starts at 6 p.m.

2. They were flying over Canada at 6 p.m. yesterday.

3. The battle of Hastings took place in 1066.


15


Урок по английскому языку для 10 класса "The United States of America"
  • Иностранные языки
Описание:

Содержание

1.                Пояснительная записка________________________________________3

2.                Структура урока______________________________________________5

3.                Ход урока___________________________________________________6

4.                Литература_________________________________________________14

5.                Приложение 1_______________________________________________15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснительная записка

 

Тип урока: комбинированный

Проведенный урок входит в раздел «Соединенные Штаты Америки» и является седьмым по счету.

Цель урока:

  • Совершенствовать речевые умения и языковые навыки учащихся.
  • Расширять кругозор учащихся, их представление об истории, географическом положении, политической системе Соединенных Штатов Америки.

Задачи урока:

Обучающие:

  • обучение диалогической и монологической речи на основе тематической лексики; формирование лингвострановедческой компетенции;
  • развивать навыки аудирования, расширяя кругозор студентов, давая им информацию о стране изучаемого языка;
  • продолжать формирование умения различать и правильно употреблять английские времена;
  • продолжать формирование умения читать, работать во времени (одновременно начинать и заканчивать работу), вырабатывать темп учебной работы;
  • совершенствование этических норм общения и развитие эстетического восприятия действительности;

Развивающая:

    Развитие коммуникативных навыков;

    Совершенствование навыков связной речи.

Воспитательная:

   Формировать у учащихся интерес и уважение к культуре и народу страны      изучаемого языка;

 

Оборудование:

Ø  Мультимедийная установка (проектор, экран);

Ø  Компьютер;

Ø  Лазерная указка;

Ø  Презентация;

Ø  Географическая карта;

Ø  Видеозапись.

 

 

Методы:

1.  Словесные

Ø  Объяснение

Ø  Беседа

2.   Наглядные

Ø  Демонстрация презентации, видео

3.  Практические

Ø  Работа с карточками

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Travelling to the United States of America»

 

Структура урока

 

1.  Организационный момент. (2 мин.)

2. Фонетическая зарядка. (3 мин)

3. Речевая зарядка(5 мин.)

4.  Проверка домашнего задания. (6 мин)

5.  Введение нового материала. (9 мин.)

6.  Тренировка навыков говорения с опорой на план. (5 мин)

7.  Выполнение теста.(5 мин.)

8.  Тренировка навыков устной речи на о основе прочитанного текста. (5 мин)

9.  Итоги урока. (3 мин)

10.            Объяснение домашнего задания. (2 мин)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ход урока:

1.     Организационный момент:

-Good morning, boys and girls! (Good morning!)

-I'm glad to see you! (We are glad to see you too.)

-What date is it today?(Today is the 24 of November)

- What is  day of  the week? (Today is Thursday)

-How are you? (We are fine, thanks. And how are you?)

-I'm fine, thank you.

-Who is absent today? (Misha is absent.)

-Why is he absent? (He is ill.)

 

2. Фонетическая зарядка:

-Ok, thank you. Now look at the blackboard. You see a tongue-twister. First of all I will read it. (написано на доске).

She stops at the shops where I shop,

And if she shops at the shops where I shop,

I won t stop at the shop where she shops.

-What sound is repeated here? (The sound [ ])

-Yes. Let s read this tongue-twister in turn! (Читают по цепочке).

3. Речевая разминка:

Today we are going to summarize the information about the USA. You will have a chance to demonstrate your deep knowledge about this country. We are going to speak about its geographical position, its people and political structure, about famous American presidents and about the history of the country.

На доске написаны слова - речевой материал урока.

Now, let s read the words on the blackboard. Эти слова вам помогут при переводе домашнего текста и вы должны будете их выучить.

(Most powerful, highly-developed country, North American continent, total area, continental part, the population, capital, major cities, symbol, the USA, the Pacific Ocean, the Atlantic Ocean, Mexico in the South, Canada in the North, the United States of America, the five Great Lakes,

the Mississippi, the Gulf of Mexico, the Cordilleras, the Rocky Mountains, the Appalachian Mountains, the Great Plains, the Central Lowland, the Mississippi Valley)

Put down these words on your copybooks and let s remember our words which are connected with « The USA»

Let s read these words (Дети читают после учителя хором и индивидуально). С этими словами мы будем часто встречаться, поэтому вы должны их знать.

4.           Проверка домашнего задания.

-And now let s check your hometask. You should make the exercise on your copybooks. In each sentence there is one mistake, you must find and correct it.

-Are you ready? Who wants to go to the blackboard?

(Учитель вызывает к доске студента для проверки домашнего задания, в то время как некоторые из студентов получают карточки с индивидуальным грамматическим заданием). При проверке упражнения обучающийся объясняет каждое предложение и исправляет грамматическую ошибку.

Exercise.

1.     Did you played tennis?

2.     They is clever.

3.     He play football every day.

4.     She will phones me tomorrow.

5.     Did she watched the film?

6.     When she is coming?

7.     Did they went there?

-Ok, Tanya, thank you very much, sit down, please.

5. Введение нового материала.

-And now Masha will show the informative video about the USA and after the watching you should answer the questions. Let s see! (Ребята смотрят видео о географическом положении США, о площади, чем омывается эта страна и т.д. )

После просмотра ребята отвечают на вопросы учителя:

1. Where is the USA situated?

a) in the northern part of Asia
b) in the middle part of North America
c) in the middle part of South America

2. What is the total area of the country?

a) about 245. 000 km?
b) about 9. 363. 200 km?
c) about 17. 100. 000 km?

3.What is the capital of the state?

a) New York
b) Washington
c) Boston

4. What is the population of the United States of America?

a) about 286 million people
b) about 60 million people
c) about 145 million people

5. What countries on land does the USA border on?

a) Canada and Russia
b) Canada and Brazil
c) Canada and Mexico

6 How many states is the country made up of?

a) 52
b) 51
c) 50

7. Which is the biggest state of the USA?

a)

b)

c)

Alaska

California

Texas

Ребята отвечают на вопросы. После этого учитель показывает обучающимся презентацию о США и по каждому слайду задает ребятам вопрос, т.е. тренирует навыки диалогической речи.

Слайд №2

  • Where is the USA situated?
  • What is it washed by?
  • What is the typical weather of the country?
  • What is the population of the country?
  • What are the mighty rivers of the USA do you know?

Слайд №3,4

  • What are the most famous places to enjoy the beauty and the power of the wild nature?

Слайд №5

  • What attracts people to the Grand Canyon?

Слайд 6,7

  • How do you understand the phrase “The USA is a big melting pot?”

Слайд №8

 6.Тренировка навыков говорения с опорой на план.

- Now let’s check your knowledge about the US government and about the US Constitution. First of all, answer my question, please:

Why can the US government be compared with a tree?

Слайд№9

- Now, let’s speak about the US Congress.

Look at the screen, please, and answer the questions.

Слайд №10

  • What does the word “congress” mean?
  • What does the Congress do?
  • Where does it meet?
  • What are its two parts?
  • What do you remember about the Senate and senators?
  • What do you remember about the House of Representatives and congressmen?

- Use the questions on the screen as a plan to speak about the US Congress, please.

Слайд №11

- The next branch of the US government is the president and his helpers.

Look at the screen and answer the questions?

  • What does the President do?
  • Who helps the President?
  • Who can become the President?
  • How long can one be the President?
  • When do people vote for their President

- Now, get ready to speak about the President and his helpers. Use questions as a plan, please.

Слайд № 12

- The last branch of the US government is the Supreme Court.

“Equal justice under law” says the inscription on the building of the Supreme Court.

Now look at the screen once again and answer the questions.

  • What does the Supreme Court do?
  • How many judges are there in the Supreme Court?
  • How long do the judges work in the Court?

-What can you say about the Court add as more details as you can.

Слайд № 14

- The Constitution is the highest law in the USA which describes the powers of the national government and the powers of the state governments.

Speak about it using the given outline on the screen.

 7. Выполнение теста

- I think that you are tired a little, so let’s have a break and play a Quiz game.

Attention to the blackboard, choose the right answer. Be attentive and good luck!

Учащимся можно предложить выполнить тест самостоятельно, а затем проверить его вместе.

Слайд № 15

 8.Тренировка навыков устной речи на основе прочитанного текста

- We are going to speak about the American Presidents. They have always been the most important people in the USA. Several lessons ago we read about the two greatest American presidents George Washington and Abraham Lincoln. You have learnt a lot of interesting facts about their lives.

What features of their characters helped them to become presidents?

Let’s remember their biography.

Учащимся можно предложить работать в группах.

Слайд № 16

Слайд № 17

9. Итоги урока

- Our lesson is coming to the end. Most of you worked very well.

Учитель выставляет оценки за работу на уроке и подводит итоги урока.

10. Объяснение домашнего задания

- At home you should read and translate the text and learn the words.

Thank you for the lesson, see you!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Литература

1.     Поурочные разработки по английскому языку. О. В. Наговицына.- М.:ВАКО, 2005.

2.     Страны и континенты : тексты для устных ответов и письменных работ на английском языке. 5-11 кл. Авт.-сост. Н. Г. Брюсова, Н. А. Лебедева. – М., 2007.

3.     The USA – Its Geography and Growth. – N. Y., 2005.

4.     Е.В. Дзюина, Г.Г. Касимова. Поурочные разработки по английскому языку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Приложение 1

 

Exercise. (ключ)

1. Did you play tennis?

2. They are clever.

3. He plays football every day.

4. She will phone me tomorrow.

5. Did she watch the film?

6. When is she  coming?

7. Did they go there?

 

Карточки с заданием

 

Составить все типы вопросов к следующим предложениям:

№1. The train to Liverpool starts at 6 p.m.

№2. They were flying over Canada at 6 p.m. yesterday.

№3. The battle of Hastings took place in 1066.

 

Автор Быстрова Наталья Михайловна
Дата добавления 25.11.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 1332
Номер материала 5455
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓