Инфоурок Другое Другие методич. материалыУрок крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС.

Урок крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС.

Скачать материал

Урок крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС

Тема: Словосочетание. Тип урока Урок открытия новых знаний.

Цели урока (образовательные): Знать определение словосочетаний, опознавать их в тексте и устной речи,  определять  принадлежность к тематическим группам, уметь употреблять в речи в соответствии с жизненной ситуацией. расширить словарный запас детей.

Универсальные учебные действия:

Регулятивные: Высказывать предположения на основе наблюдений. Формулировать тему, проблему урока. Искать пути её решения.  Соотносить цели и результаты своей деятельности. Определять степень успешности работы.

Познавательные: Выделять главное, свёртывать информацию до ключевых понятий. Искать пути решения проблемы, строить логически обоснованные рассуждения, группировать слова по самостоятельно выбранным основаниям. 

Коммуникативные УУД: планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками, соблюдать правила речевого поведения.

 Уметь высказывать и обосновывать свою точку зрения, слушать и слышать других, быть готовым корректировать свою точку зрения.

 

 

 

 

 

Дерс къысымы

(Этап урока)

Къысым макъсады

(Цель этапа)

Окъув малюматнынъ мундериджеси

(Содержание учебного материала)

ФОУД

Оджа фаалиети

( Деятельность учителя)

Талебелер арекети

( Деятельность обучающихся)

Инкишаф эттирильген Универсаль Окъув Арекетлери

(Формируемые УУД)

I.Окъув арекетине себеплештирюв (Мотивация к учебной деятельности.)

Янъы малюмат алувына меракъ догъурмакъ.

 

 

 

Селямлашув, Сыныфны дерске азырлыгъыны тешкерюв, дуйгъулы алнынъ яратувы, мувафакъиетлер тилей.

Оджанен селямлашув.

Дерске озь  азырлыгъыны бельгилейлер.

Дерске илишмеси.

Оджа ве сыныфдашларына урьмет этюви. Озь-озюнинъ дерске азырлыгъыны баалав. (Л)

II. Эв вазифесини тешкерюв.

Талебелерге охшав-кичильтюв ялгъамаларнынъ язылышы акъкъында бильгилерини янъылама.

Тешкерюв диктант:

( -чыкъ, -чик )

1 Джевиз( чик)

2.  араба (чыкъ)

3. Къалем  (чик)

4. Къыз (чыкъ)

5. Япракъ (чыкъ)

6.  Эв (чик)

7. Торгъай (чыкъ)

8. Мышыкъ (чыкъ)

9. Нефес (чик)

10. Балыкъ (чыкъ)

 

Фронталь,

чифт,

шахсий

 

 

Сёзлерни окъуй.

Арекет вастасы иле чалыша, охшав-кичильтюв ялгъамаларны язалар. Озьлерини  ве бир-бирини тешкерелер,  къарар боюнджа баа къоялар.

Талиль этюв, тенъиштирюв, умумийлештирюв, нетидже чыкъармакъ арекет вастасы иле чалышув(П). Янъышларны тапмакъ ве догъуртмакъ, бааламакъ (Р). Озюни  ве бир-бирини тешкерюв (К).

III. Ишиндеки къыйынлыкъ-лар,бильгилерини актуаль этюв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV.Меселе чезюв эсасында  янъы малюматны анълатув.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.Нутукъ инкишафны пекитюв

 

 

 

 

 

VI.Рефлексия

 

 

 

 

 

 

 

VII. Эв вазифеси

Янъы малюмат боюнджа керекли окъутув мундериджеси-ни ачыкъламакъ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Къыйынлыкълар ашувыны къайд  этмек.  (зафиксировать преодоление затруднения).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Агъзавий шекильде янъы мевзуны айтып берюв, озь бильгилерини янъыдан тюшюнип алмакъ.

 

 

 

Озь арекетининъ

нетиджесини баалав

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронталь,шахсий, чифт.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фронталь,шахсий, чифт.

1. Сиз тахтада Къара денъиз фотосюретини зиярет этесинъиз.

* Фотосюретте нени коресинъиз? Джевапларны дирекке язамыз. (1-й дирек: Къара денъиз, ялы, дагълар, сув, тереклер).

* Сиз не айта билесинъиз, денъиз, сувы ве чевре-четте олгъан табиаты насылдыр? Джевапларны тахтада язамыз. (2-джи дирек: тыныкъ сув, юксек чам, юдже  дагълар, ве иляхре.)

*  Дикъкъатнен бакъынъыз къайсы директе  денъиз, сув ве табиат акъкъында толуджа малюмат бериле? Бир сёз я да сёз бирикме иле язылгъан директе?  (Эльбетте толуджа бу сезлер 2-джи директе язылгъан).

Бу сёз бирикмелерни дефтерге кочюринъиз.

Энди дерснинъ мевзу ве макъсадыны бельгилейик.

 

2. Чифт бирлешмесинде иш тешкиль этиле.

Балалар, сёз бирикмелер акъкъында эр бир бильген малюматларны хатырланъыз ве джедвельнинъ бир сутуне язынъыз:

Мен биле эдим

Мен бильдим

Мен бильмек истейим

 

 

 

 

Талебелерге  тахтада  чифт бирлеш-месинде чалышмагъа ярдым эткен  суаллер язылгъан: 

1. Сёз бирикме не демек?

2. Сёз бирикмеси насыл сёзлерден ибарет?

3. Сёз бирикмелернинъ багъ васталары?

4.Баш сёз манасына коре сёз бирикмелернинъ насыл чешитлери олалар?

 

 

Талебелерге мевзугъа багълы  догъру тизильген метин даркъатыла.

Метин бойле ишаретлернен бельгилене:

«V» - бильген эдим

«+» - янъылыкъ

«-« - башкъаджа белледим

«?» - суаллерим бар

Мевзунен багълы метин:

1.Эки я да экиден зияде там маналы сёзлернинъ бирлешмесине сёз бирикмеси дерлер.Меселя:  юксек чам, юдже  дагълар.

2.Сёз бирикмесини тешкиль эткен сёзлер бири-биринен ялгъамалар, ярдымджы сёзлер я да интонация вастасынен багъланырлар. Меселя: далгъалы денъиз, дагъгъа бармакъ.

3.Сёз бирикме баш ве таби сёзден ибарет.

4. Баш сёзнинъ манасына коре сёз бирикмелери учь чешит олалар: исим,фииль  ве зарф.

5. Сёз бирикмесининъ чешити баш сёзнинъ чешитинде ола

 

1. Энди метинни  окъупп, не акъкъында окъугъанынъызны айтып корюнъиз .

 

 

№54- вазифени беджермек.

 

 

 

Къоюлгъан макъсадкъа  ириштинъизми? Насыл малюмат  сизинъ эсинъизде къалды?

 

 

 

 

 

 

Дерсте берильген малюматнs

текрарламакъ.

 

№48, №53 ишлерни беджермек.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Чифтке бирлешип озь языларыны музакере этелер.

Бир-эки бирлешме малюматларыны окъуйлар.

 

 

 

Окъув вазифе эсасы бильген я да бильмеген малюмат боюнджа къоюла.

 

 

 

 

 

 

 

 

Метин устюнде шахсий иш алып барув.

Метинни ишаретлернен бельгилей, янъы бир малюмат бильмек ичюн я да янъышлардан вазгечмек.

Сёзлер я да сёз бирикмелернен джедвельнинъ 2 сутуны толдура.

3 сутунге суаллерни язалар(эгер олса).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Назарий бильгилерини агъзавий шекильде айтып берелер.

 

 

 

 

 

Оджанынъ суаллерине джевап берелер.

 

 

 

 

 

 

Дёнеме  ишлер беджерилюви. (Р) Фикирлерни  козетюв эсасында сёйлеви. Дерснинъ мевзу ве меселесини ифаде этмек. (Р)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Талиль,Тенъишти-рюв,

умумийлештирме (П);

Маналы окъув (П);

Эсас ве экинджи дереджели малюматны тарифленюв. (П);

Моделирование (П);

Суаллер тизмек(К)

 Къыйын вазиетлерни мустакъиль чезюв.

 

 

 

 

 

 

 

 

Сербест  нутукъ  тюшюнджелерни  ве билюв  анъламларны къурмакъ бильмек. (П),

Бильги  тизилишини  беджерюви. (П)

Алгоритм  шеклинде ишини беджерюв. (П)

 

 

 

 

Арекет шартлар ве усул  рефлексиясы. (П);

Джерьяннынъ (процесс)  фаалиет  екюнини баалав. (П)

Озь фикирлерини толу ве етерли дереджеде ифаде этмек(К)

Чешит тюрлю тюшюнджелерни козь огюнде тутмакъ (К)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Урок крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС."

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 3 месяца

Бренд-менеджер

Получите профессию

Няня

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Краткое описание документа:

Урок крымскотатарского языка в 5 классе соответствии с ФГОС         Тема: Словосочетание. Тип урока Урок открытия новых знаний.               Цели урока (образовательные): Знать определение словосочетаний, опознавать их в тексте и устной речи,  определять  принадлежность к тематическим группам, уметь употреблять в речи в соответствии с жизненной ситуацией. расширить словарный запас детей.

Универсальные учебные действия:

Регулятивные: Высказывать предположения на основе наблюдений. Формулировать тему, проблему урока. Искать пути её решения.  Соотносить цели и результаты своей деятельности. Определять степень успешности работы.

Познавательные: Выделять главное, свёртывать информацию до ключевых понятий. Искать пути решения проблемы, строить логически обоснованные рассуждения, группировать слова по самостоятельно выбранным основаниям. 

Коммуникативные УУД: планировать учебное сотрудничество с учителем и сверстниками, соблюдать правила речевого поведения.

 Уметь высказывать и обосновывать свою точку зрения, слушать и слышать других, быть готовым корректировать свою точку зрения.

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 609 727 материалов в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 07.01.2015 443
    • DOCX 59 кбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Ашуров Нурий Назимович. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Ашуров Нурий Назимович
    Ашуров Нурий Назимович
    • На сайте: 8 лет и 8 месяцев
    • Подписчики: 2
    • Всего просмотров: 5245
    • Всего материалов: 7

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Копирайтер

Копирайтер

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс профессиональной переподготовки

Организация деятельности библиотекаря в профессиональном образовании

Библиотекарь

300/600 ч.

от 7900 руб. от 3950 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 279 человек из 66 регионов

Курс профессиональной переподготовки

Руководство электронной службой архивов, библиотек и информационно-библиотечных центров

Начальник отдела (заведующий отделом) архива

600 ч.

4920 руб. 2950 руб.
Подать заявку О курсе

Курс повышения квалификации

Специалист в области охраны труда

72/180 ч.

от 1750 руб. от 1050 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Электронный архив: нормативно-правовые требования и основы оцифровки

10 ч.

1180 руб. 590 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Дизайн-проектирование: практические и методологические аспекты

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Галерейный бизнес: медиа, PR и cотрудничество

6 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе