Главная / Иностранные языки / урок английского языка по теме " Настоящие времена"

урок английского языка по теме " Настоящие времена"


Конспект урока английского языка в 5 классе « Настоящие времена »

Урок английского языка в 5 классе

Тема: «Настоящие времена»

Цели: создание условий для развития умений правильного образования времени PresentContinuous; контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous; обеспечение условий для воспитания чувства коллективизма, взаимопомощи.

Задачи: повторение образования и употребления грамматических времен PresentSimple, PresentContinuous; их контрастирование; выполнение  упражнений в тетради, развитие умения работать в парах.

Оборудование:

1.     Учебник «EnjoyEnglish », авторы М.З.Биболетова, О. А. Денисенко, Н.Н. Трубанева.

2.     Доска 3.     Раздаточный материал 4. Ноутбук. 5.  Проектор.

Ходурока.

1. Организационныймомент.

Teacher: Good morning, children! I am glad to see you! Turn to your shoulder partner and greet him.

2. Речеваязарядка.

Teacher: What season is it now? Is the sun shining? What colour is the sky? Is it windy?  Is it cold today? What date is it today?  What day of the week is it today? What is your timetable for today? What is your favorite lesson? Why?

3.  Структура Take Off- Touch  Down. Listen to me. If my sentence is about you, you should stand up.

1.     My favourite lesson is PE.

2.     My birthday is in autumn.

3.     I am looking at the teacher.

4.     I join football club.

5.     I can swim.

6. I usually get up at 7 o’clock.

4.  Фонетическая зарядка.  Listenandrepeat. (аудиозапись Ex.48 p.66)

Teacher: We repeated the verbs with ing ending. When do we use these verbs? You are right. In Present Continious. Today we will talk about Present Tenses.

5. Повторение образования видовременных форм английского глагола в настоящем времени(см. презентацию) слайды 1-6

6.   Проверка домашнего задания. ( зачитываютcя ответы на вопросы)

1.     Is John doing his homework?- No, he isn’t

2.     Is Dad working in the garden?-Yes, he is

3.     Is Nancy playing the violin?- No, she isn’t

4.     Is Sparky sleeping?-No, it isn’t

5.     Is Grandma knitting?-Yes, she is

6.     Is Grandpa watching a football match?- Yes, heis

7.  Выполнение грамматических упражнений  на PresentProgressive

MixPairShare.(Учащиеся передвигаются под музыку. Как только музыка прекращается, учащиеся, подняв руку находят себе пару, приветствуя друг друга). Наэкранпроецируется  картинка.

a) Teacher: What are they doing? (на экран проецируются картинки) Структура RallyRobin(Учащиеся говорят поочередно)

Student1: Karlson is flying.       Student 2      The ducks areeating. Etc.

б) (снова включается музыка, учащиеся двигаются, как только музыка прекращается, учащиеся находят себе другую пару.)

Структура TimedPairShare(сначала ответ дает учащийся, который ниже ростом, затем его партнер) включается таймер(30 сек.)

Teacher:Put the verbs in brackets into the PresentProgressive or Present Simple(cм. Презентацию)

8. Put the verbs in brackets into the Present Progressive and the Present Simple(приложение1)

  • (help) She------------------ She--------------------

  • (play) HE----------------- HE -------------------

  • (cry) I ------------------- I ----------------------

  • (sleep) It ------------------ It ---------------------

  • (swim) We ---------------- We -------------------


  • (work) It ------------------ It ---------------------

  • (run) They ---------------- They -----------------

  • (cut) I -------------------- I ----------------------

  • (skate) Ann ---------------- Ann ------------------

  • (write) The boys ----------- The boys ------------


Учитель затем опрашивает учеников. Затем составляет новые команды из 4 человек


9. Выполнение грамматических упражнений  на контрастирование времен PresentSimple и PresentProgressive(приложения2)

Choose the right verb. Circle it.

1. Where is Ann? – She is in the kitchen. She …pizza for her friends.

a) Makes   b) is making   c) make

2. My brother usually … tennis in the afternoon.

a) Plays   b) is playing   c) play

3. Look! The children … Halloween costumes. They are funny, aren’t they?

a) Wears   b) are wearing   c) wear

4. In  the  evening  my grandfather … newspapers and magazines.

a) read   b) is reading   c) reads

5. During the trips they always … souvenirs for friends.

a) Buys   b) are buying   c) buy

6. Be quiet! My little sister …  .

a) Sleeps   b) is sleeping   c) sleep

1-b, 2-a, 3-b, 4-c, 5-c, 6-b

Correct each sentence:

  • They are usually wearing coats in winter

  • She is wear a beautiful dress now.

  • She usually wear gloves in winter.

  • Do you wearing a red shirt now?

  • What are you usually doing on Sunday?

  • What do you do now?

  • The weather is bad today, is it?

  • They are in the box, aren’t there?

10. Структура  MixFreezeGroup.(Учащиеся движутся под музыку. Музыка прекращается. Учитель задает вопрос, ответом на который является числительное.  Ученики должны собраться в группу с таким числом учащихся – каким является ответ на вопрос.

Teacher: 1.   How many months are there in winter? (3)

2.     How many eyes do you have? (2)

3.     How many letters are there in the word “read”? (4)

4.     How often do you have English? (3)

5.     What form are you in? (5)

6. How many legs does the dog have? (4)

10. Revision.

Teacher: Structure Rally Robin. Children , let’s look again at the screen and answer the questions using the structure Rally Robin. Starts the one who has a lot of buttons. The teacher asks the students.

11.   Итогиурока. Домашнеезадание.

Teacher: Thank you for your work at the lesson. (приложения 3)

12. Заключение. Teacher: The lesson is over. Thank you for your work and attention!   Goodluck!

























Приложения 1


  • (help) She------------------ She--------------------

  • (play) HE----------------- HE -------------------

  • (cry) I ------------------- I ----------------------

  • (sleep) It ------------------ It ---------------------

  • (swim) We ---------------- We -------------------

  • (work) It ------------------ It ---------------------

  • (run) They ---------------- They -----------------

  • (cut) I -------------------- I ----------------------

  • (skate) Ann ---------------- Ann ------------------

  • (write) The boys ----------- The boys ------------


  • (help) She------------------ She--------------------

  • (play) HE----------------- HE -------------------

  • (cry) I ------------------- I ----------------------

  • (sleep) It ------------------ It ---------------------

  • (swim) We ---------------- We -------------------

  • (work) It ------------------ It ---------------------

  • (run) They ---------------- They -----------------

  • (cut) I -------------------- I ----------------------

  • (skate) Ann ---------------- Ann ------------------

  • (write) The boys ----------- The boys ------------


  • (help) She------------------ She--------------------

  • (play) HE----------------- HE -------------------

  • (cry) I ------------------- I ----------------------

  • (sleep) It ------------------ It ---------------------

  • (swim) We ---------------- We -------------------

  • (work) It ------------------ It ---------------------

  • (run) They ---------------- They -----------------

  • (cut) I -------------------- I ----------------------

  • (skate) Ann ---------------- Ann ------------------

  • (write) The boys ----------- The boys ------------


  • (help) She------------------ She--------------------

  • (play) HE----------------- HE -------------------

  • (cry) I ------------------- I ----------------------

  • (sleep) It ------------------ It ---------------------

  • (swim) We ---------------- We -------------------

  • (work) It ------------------ It ---------------------

  • (run) They ---------------- They -----------------

  • (cut) I -------------------- I ----------------------

  • (skate) Ann ---------------- Ann ------------------

  • (write) The boys ----------- The boys ------------



  • (help) She------------------ She--------------------

  • (play) HE----------------- HE -------------------

  • (cry) I ------------------- I ----------------------

  • (sleep) It ------------------ It ---------------------

  • (swim) We ---------------- We -------------------

  • (work) It ------------------ It ---------------------

  • (run) They ---------------- They -----------------

  • (cut) I -------------------- I ----------------------

  • (skate) Ann ---------------- Ann ------------------

  • (write) The boys ----------- The boys ------------







Приложения3



Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw



Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw


Write sentences, use thеsе words

  • A letter

  • A football match

  • The film

  • A doll

  • Her dress

  • Juice



  • Cut

  • Drink

  • Read

  • Swim

  • Look

  • Draw








Приложения2

Выполнение грамматических упражнений  на контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous.

Choose the right verb. Circle it.

1. Where is Ann? – She is in the kitchen. She …pizza for her friends.

a) Makes   b) is making   c) make

2. My brother usually … tennis in the afternoon.

a) Plays   b) is playing   c) play

3. Look! The children … Halloween costumes. They are funny, aren’t they?

a) Wears   b) are wearing   c) wear

4. In  the  evening  my grandfather … newspapers and magazines.

a) read   b) is reading   c) reads

5. During the trips they always … souvenirs for friends.

a) Buys   b) are buying   c) buy

6. Be quiet! My little sister …  .

a) Sleeps   b) is sleeping   c) sleep

Correct each sentence:

  • They are usually wearing coats in winter

  • She is wear a beautiful dress now.

  • She usually wear gloves in winter.

  • Do you wearing a red shirt now?

  • What are you usually doing on Sunday?

  • What do you do now?

  • The weather is bad today, is it?

  • They are in the box, aren’t there?



Выполнение грамматических упражнений  на контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous.

Choose the right verb. Circle it.

1. Where is Ann? – She is in the kitchen. She …pizza for her friends.

a) Makes   b) is making   c) make

2. My brother usually … tennis in the afternoon.

a) Plays   b) is playing   c) play

3. Look! The children … Halloween costumes. They are funny, aren’t they?

a) Wears   b) are wearing   c) wear

4. In  the  evening  my grandfather … newspapers and magazines.

a) read   b) is reading   c) reads

5. During the trips they always … souvenirs for friends.

a) Buys   b) are buying   c) buy

6. Be quiet! My little sister …  .

a) Sleeps   b) is sleeping   c) sleep

Correct each sentence:

  • They are usually wearing coats in winter

  • She is wear a beautiful dress now.

  • She usually wear gloves in winter.

  • Do you wearing a red shirt now?

  • What are you usually doing on Sunday?

  • What do you do now?

  • The weather is bad today, is it?

  • They are in the box, aren’t there?

урок английского языка по теме " Настоящие времена"
  • Иностранные языки
Описание:

 

урок для учащихся 5-х классов по теме "настоящие времена". Урок изучения нового материала, введение видовременных форм английского глагола в настоящем времени.

Урок разработан с использованием сингапурской методики. В разработке содержатся упражнения для закрепления новой темы.

Оборудование:

 

1.     Учебник «EnjoyEnglish », авторы М.З.Биболетова, О. А. Денисенко, Н.Н. Трубанева.

 

2.     Доска 3.     Раздаточный материал 4. Ноутбук. 5.  Проектор.

Цели: создание условий для развития умений правильного образования времени PresentContinuous; контрастирование времен PresentSimple и PresentContinuous; обеспечение условий для воспитания чувства коллективизма, взаимопомощи.

Задачи: повторение образования и употребления грамматических времен PresentSimple, PresentContinuous; их контрастирование; выполнение  упражнений в тетради, развитие умения работать в парах.

 

Автор Маклакова елена Владиславовна
Дата добавления 09.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 518
Номер материала 6803
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓