Главная / Иностранные языки / Урок английского языка по развитию навыков критического мышления «Marcel and the Shakespeare Letters» (6 класс)

Урок английского языка по развитию навыков критического мышления «Marcel and the Shakespeare Letters» (6 класс)

Муниципальное бюджетное образовательное учреждение

Лицей № 165 имени 65-летия «ГАЗ»







Урок английского языка

в 6 классе по теме: «Marcel and the Shakespeare Letters»

в рамках участия в региональной экспериментальной площадке

«Развитие навыков КМ

на основе материалов издательства Longman»





















Выполнила:

учитель английского языка

I квалификационной категории

Анисимова Наталия Валерьевна



Ход урока


Этап урока



Деятельность учителя


Предполагаемые действия учащихся

1. Начальный этап

Подготовка учащихся к речевой деятельности
на английском я
зыке.

1. Оргмомент (приветствие).







2. Речевая зарядка.


мозговая атака











3. Постановка задач на урок.






Стадия вызова.

(Парная мозговая атака)

П. Основной этап

1. Формирование НКМ

на основе художественного текста.

Стадия вызова.









Перепутанные логические цепи – кубик.













Стадия осмысления.

Чтение с извлечением запрашиваемой информации (групповое подведение итогов).










Стадия размышления.




Парная hello_html_42d1e3c9.gifГрупповая мозговая атака


«Толстые» и «тонкие» вопросы.

Техника проведения дискуссии.









III. Заключительный этап.

1. Подведение итогов.


2. Сообщение домашнего задания.




3. Выставление оценок.


Т - Cl.: Неllо.

Т: It's а pleasure to see you аll.
T: How are you?

Т - Cl.: Fine, thank you. Sit down, please.

Excuse me… oh! I’ve just got a letter from our secretary.

Let’s see what it is! Wow! It is a book!

Слайд 1. Look at the cover! What can you see?

(Учитель выводит на слайд обложку книги без названия книги и автора.)


What do we need an inkpot and a feather for?


What else can you see?

What is it doing?

Right you are.

What can you see outside? Why?

Where is the mouse sitting?


Слайд 2. Look at the cover! What’s the title?

Who’s the author?

(Учитель выводит на слайд обложку книги, где видно название книги и автора.)

- Have you ever heard about Stephen Rabley?

Today we’ll read a story by this modern English writer.

- Well, try to guess what the story is about. Discuss it in pairs. A couple of minutes.

- Let’s listen to you.


- Who will be the main character of the story? What do you know about him? What is he?

- Well, I ordered this book because in our SBs there is an extract from it. Let’s find out if you were right or wrong. Read one by one.

- Find the answers for the following questions (Слайд 3.) in pairs. (ex.3) What kind of story is it?

- Well, you’ll be detectives with Marcel today. What will the mice investigate?

- Well, Let’s see what happened in the story. In groups, try to put the events in the correct order. (На 3 кубиках (по количеству групп) предложения из текста, которые нужно расположить по порядку) Number in your exercise books.

- a) Somebody has some letters.

- b) The two friends sit and talk.

- c) He’s going to give them to the British museum in London.

- d) He’s going to be famous.

- e) Somebody steals them.

- f) The mice will catch a thief.

(Учитель фиксирует ответы групп на доске)

- Good! Let’s see if you are right or wrong. Listen and read. In groups, put the events in the correct order.

- Let’s check.

- You are good at guessing the order of the story. Fine.

- One more thing! Who is going to give the letters to the British museum in London?


Where are the letters now?” – asked Marcel. What do you think? Well… Close your books.

- Fine, I want you to know some other facts about this unusual story. (ex. 5). Look at the picture (слайд 4):

- What can you see?

- Where is the woman?

- What is she doing? Why???

- Listen. Tick true or cross false (слайд 5).

- Let’s check it. Great!

But I’ve got a question - Why did the woman choose this night to steal the letters???

Oh, young detectives! You’ve forgotten about the date! It’s the 5th of November! It’s a special night!!! Guy Fawkes Night!!! Please, watch the video about it. (видео 1)

- Did you guess why she decided to steal the letters this night? What was the loud bang?

Why did the woman steal the letters? (слайд 6)

Discuss the questions in pairs. 2 minutes.

- Perfect, guys.

- Good detectives you are! But what will happen next? -Well, you have 10 min-s to discuss in groups.

Then each group tells us your version.

- Checking.


Now, let’s choose the best ending. Everyone, write the number of the group – 1, 2 or 3.

Учитель раздает учащимся листочки, затем собирает их и оглашает результаты тайного голосования.



Today you’ve tried to help the mice, you’re real detectives!


Well, at home write the end of the story (Слайд 7 h/w is SB p. 63 ex.8: write the end of the story).

Then, in a lesson I’ll give you this book and you’ll see what the real end of this interesting detective story is!

Комментарий по ошибкам, допущенных в ответах учащихся, с целью избежания их в домашней работе.

Т.: Today yоu worked very well. Yоu were active
and hard working
. The lesson is over. Thank yоu for the lesson.

Т.: Goodbye.



Pupils: Неllо.

Р.: It’s а pleasure to see you, too.
Р.: Fine, thank you. How are you?





A portrait of W. Shakespeare, an inkpot with a feather.



To write letters.


A mouse

It’s reading a letter.


Bonfire/firework. It’s the 5th of November.

On the appointment desk calendar.


Marcel and the Shakespeare Letters.

Stephen Rabley.


No, never before.





To our mind, this story is about…


Marcel.

Maybe he is a…





a detective story.



I think, ...








Gr1, Gr2, Gr3: In our opinion…






1b 2 a 3d 4c 5e 6f


Professor Barton.


In the Professor’s flat.




A woman…




1V 2X 3V 4X 5X 6V




Yeah…




……..

……..









Учащийся ставит номер группы, которая, по его мнению, предложила наиболее интересное окончание рассказа.








Записыват д/з., которое является логическим продолжением урока.








Thank you for the lesson.

Goodbye.


Discuss how the story will end


1) Will Henry and Marcel go through the wall?

2) Will the mice catch the thief? Why?

3) What will the woman do? Suppose (предположите) what will happen if the woman has a partner?

4) Who will get the letters at last?

5) Will Professor Barton be famous? Could he steal the letters? Why?


First,……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



Discuss how the story will end


1) Will Henry and Marcel go through the wall?

2) Will the mice catch the thief? Why?

3) What will the woman do? Suppose (предположите) what will happen if the woman has a partner?

4) Who will get the letters at last?

5) Will Professor Barton be famous? Could he steal the letters? Why?


First,……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Урок английского языка по развитию навыков критического мышления «Marcel and the Shakespeare Letters» (6 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Данная методическая разработка урока английского для 6 класса нацелена на развитие навыков критического мышления, что является очень важным на современном этапе развития человеческой цивилизации, которая требует качественно новых ориентаций в языковом образовании. Изучение иностранного языка сегодня нацелено на развитие гармоничной личности готовой к контактам с представителями иной культуры, готовой к межкультурной коммуникации на высоком уровне.

На первый план выходит задача интеллектуального развития, и, прежде всего таких его компонентов, как интеллектуальная восприимчивость, то есть способность к усвоению новой информации, и интеллектуальная подвижность, критичность мышления, являющиеся в современном обществе существенным условием успешной адаптации человека к изменяющимся жизненным обстоятельствам.

По средствам английского языка в этом уроке представлена поэтапная работа над столь важным видом речевой деятельности как чтение с применением технологии развития критического мышления.

Автор Анисимова Наталия Валерьевна
Дата добавления 01.04.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 474
Номер материала 59031
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓