Главная / Иностранные языки / Урок английского языка "Планета Земля - это опасное место?"

Урок английского языка "Планета Земля - это опасное место?"

Название документа Презентация.pptx

Is the Earth a dangerous place?
Holes in the ozone Greenhouse Animal abuse Garbage Radiation Water Acid rains...
I. Pre- listening 1. Watch, listen and tick the problems mentioned in the son...
II. While- listening 2. Match the beginning and the end of each verse. Then l...
The beginning of the verse The end of the verse 1. What about sunrise, What a...
Hey, what about yesterday (What about us) What about the (seas, trees) (What ...
It's our planet's womb (What about us) What about (flowers,animals) (What ab...
(Burnt, littered) despite our pleas (What about us) What about the holy land ...
III. Post - listening Working in groups Draw a warning sign to one of the pro...
1 из 9

Описание презентации по отдельным слайдам:

№ слайда 1 Is the Earth a dangerous place?
Описание слайда:

Is the Earth a dangerous place?

№ слайда 2 Holes in the ozone Greenhouse Animal abuse Garbage Radiation Water Acid rains Bu
Описание слайда:

Holes in the ozone Greenhouse Animal abuse Garbage Radiation Water Acid rains Burning and cutting Soil pollutions Air

№ слайда 3 I. Pre- listening 1. Watch, listen and tick the problems mentioned in the song.
Описание слайда:

I. Pre- listening 1. Watch, listen and tick the problems mentioned in the song. air pollution water pollution soil pollution garbage holes in the ozone layer greenhouse effect acid rains burning and cutting down the trees animal abuse radiation wars  

№ слайда 4 II. While- listening 2. Match the beginning and the end of each verse. Then list
Описание слайда:

II. While- listening 2. Match the beginning and the end of each verse. Then listen to the song and check your answers.

№ слайда 5 The beginning of the verse The end of the verse 1. What about sunrise, What abou
Описание слайда:

The beginning of the verse The end of the verse 1. What about sunrise, What about rain, A.Did you ever stop to notice This crying Earth these weeping (плачущие) shores? 2. What about killing fields Is there time B.What about all the peace That you pledge (клясться) your only son.... 3. Did you ever stop to notice All the blood we've shed before? C.What about all the dreams That you said were yours and mine? 4. What have we done to the world Look what we've done D.What about all the things That you said we were to gain(приобретать)? 5. What about flowering fields Is there a time E.Now I don't know where we are Although I know we've drifted far (далеко зашли). 6. Did you ever stop to notice All the children dead from war? F.What about all the things That you said were yours and mine? 7. I used to dream I used to glance beyond the stars

№ слайда 6 Hey, what about yesterday (What about us) What about the (seas, trees) (What abo
Описание слайда:

Hey, what about yesterday (What about us) What about the (seas, trees) (What about us) The heavens are falling down (What about us) I can't even (breathe, bathe) (What about us) What about the bleeding Earth (What about us) Can't we feel its wounds (What about us) What about (picture's, nature's) worth (ooo,ooo)

№ слайда 7 It's our planet's womb (What about us) What about (flowers,animals) (What about
Описание слайда:

It's our planet's womb (What about us) What about (flowers,animals) (What about it) We've turned kingdoms to dust (What about us) What about elephants (What about us) Have we (lost,got) their trust (What about us) What about crying whales (What about us) We're ravaging the seas (What about us) What about forest trails (ooo, ooo)

№ слайда 8 (Burnt, littered) despite our pleas (What about us) What about the holy land (Wh
Описание слайда:

(Burnt, littered) despite our pleas (What about us) What about the holy land (What about it) Torn apart by creed (What about us) What about the common man (What about us) Can't we set him free (What about us) What about children (starving,dying) (What about us) Can't you hear them cry (What about us) Where did we go (wrong, long) (ooo, ooo)

№ слайда 9 III. Post - listening Working in groups Draw a warning sign to one of the proble
Описание слайда:

III. Post - listening Working in groups Draw a warning sign to one of the problems and give explanation to it. Students present their signs to class and giving comments on them

Название документа Урок английского языка.docx

hello_html_37608f96.gifhello_html_385b5f70.gifhello_html_5ca66ef4.gifhello_html_m4199cd15.gifhello_html_m5aeebf1f.gifhello_html_m639275fa.gifhello_html_3780ed0d.gifhello_html_7cddeb31.gifhello_html_4bc25874.gifhello_html_2f62f777.gifhello_html_m392d2f92.gifУрок английского языка по теме "Is the Earth a dangerous place?"

( Планета Земля - это опасное место?)

Федорова Татьяна Викторовна, учитель английского языка, МБОУ г.Иркутска СОШ №16

Целью обучения иностранному языку в основной школе является владение учащимися способностью осуществлять непосредственное общение с носителями изучаемого языка в наиболее распространённых ситуациях повседневного общения. Аудирование позволяет научить учащихся внимательно вслушиваться в звучащую речь, сформировать умение предвосхищать смысловое содержание высказывания и, таким образом, воспитать культуру слушания не только на иностранном, но и на родном языке. И конечно же, аудирование может представлять собой отдельный вид коммуникативной деятельности со своим мотивом, отражающим потребности человека или характер его деятельности. В такой роли оно выступает, например, при просмотре фильма, телепередачи, прослушивании радиопередачи и т.п. Важнейшим регулятором при выборе любого вида искусства становится возраст школьников. В старших классах музыка является одним из любимых видов искусства. Группа любителей музыки в этом возрасте составляет большую половину учащихся. Использование музыки на уроках английского языка весьма актуально по ряду причин. Во-первых, учащиеся сразу приобщаются к культуре страны изучаемого языка. Во-вторых, при работе с этим своеобразным лингвострановедческим материалом создаётся хорошая предпосылка для всестороннего развития личности учащегося, так как специально подобранные песни стимулируют образное мышление и формируют хороший вкус. При этом в отличие от учебных текстов, музыка в качестве страноведческого материала оказывают воздействие на эмоции человека и его общехудожественную память. Вводимый на музыкальной основе языковой материал не воспринимается как учебный, он запоминается непроизвольно.

Цель: развитие иноязычной коммуникативной компетенции учащихся, развитие навыков аудирования.

Задачи :

Образовательные: формирование навыка аудирования с целью извлечения специальной и детальной информации через прослушивание песни М.Джексона "Earth Song"

Воспитательные: способствовать воспитанию бережного отношения к окружающей природе; создать условия, обеспечивающие формирование у учеников навыков самоконтроля; способствовать овладению необходимыми навыками самостоятельной учебной деятельности, сплочению коллектива и более полному раскрытию творческих способностей каждого.

Развивающие: развивать у учащихся языковую догадку, память, внимание; развивать интерес к изучению английского языка; способствовать развитию умений и навыков устной речи на основе услышанного текста;
развивать языковую догадку при переводе некоторых незнакомых слов.

Ожидаемый результат: предполагается, что к окончанию урока учащиеся, работая в группе, придумают свой знак, обозначающий угрозу нашей планете, и расскажут о нем.

Оборудование: видеозапись песни М. Джексона "Earth song", печатный материал (текст песни, задания к нему).

Данный урок предназначен для учащихся 9 класса.


Ход урока:


I. Организационный момент 

Listen, please (звуки природы: вода, море, ветер, птицы, звери)
What do you hear?

We hear the sounds of forest, sea, birds, wind, animals. Do you like to be in the forest? Yes, we do. Do you like to listen to birds singing? Do you like to watch animals?

As you see, the forest is a habitat for animals. It’s their home. And our home is our planet. But nowadays it has a lot of problems and people understand how important it is to solve the environmental problems that endangered peoples and animals lives.

What are we going to discuss today?

II. Pre- listening

What ecological problems do you know? ( на слайде планета Земля и стрелы с названиями экологических проблем, которые называют дети).


I suggest you watch a few episodes of the video clip(without sound). Ask the student what they think the song is about. What song is it and who is the singer?



1. Watch, listen and tick the problems are mentioned in the song.

  • air pollution

  • water pollution

  • soil pollution

  • garbage

  • holes in the ozone layer

  • greenhouse effect

  • acid rains

  • burning and cutting down the trees

  • animal abuse

  • radiation

  • wars

What problems are mentioned in the song? (дети называют)

III. While listening

Do the task.

Match the beginning and the end of each verse.

The beginning of the verse

The end of the verse

1. What about sunrise,

What about rain,

A. Did you ever stop to notice

This crying Earth these weeping (плачущие) shores?

2. What about killing fields

Is there time

B. What about all the peace

That you pledge (клясться) your only son....

3. Did you ever stop to notice

All the blood we've shed before?

C. What about all the dreams

That you said were yours and mine?

4. What have we done to the world

Look what we've done

D. What about all the things

That you said we were to gain(приобретать)?

5. What about flowering fields

Is there a time

E. Now I don't know where we are

Although I know we've drifted far (далеко зашли).

6. Did you ever stop to notice

All the children dead from war?

F. What about all the things

That you said were yours and mine?

7. I used to dream

I used to glance beyond the stars





Listen and watch the first part of the song. Check your answers.

Read the second part of the song. You can use the dictionaries to find the meaning of any words or expressions you don't know.

Students listen and circle the correct words individually.


Hey, what about yesterday
(What about us)
What about the (seas, trees)
(What about us)
The heavens are falling down
(What about us)
I can't even (breathe, bathe)
(What about us)
What about the bleeding Earth
(What about us)
Can't we feel its wounds
(What about us)
What about (picture's, nature's) worth

(ooo,ooo)
It's our planet's womb
(What about us)
What about (flowers, animals)
(What about it)
We've turned kingdoms to dust
(What about us)
What about elephants
(What about us)
Have we (lost, got) their trust
(What about us)
What about crying whales
(What about us)
We're ravaging the seas
(What about us)
What about forest trails
(ooo, ooo)

(Burnt, littered) despite our pleas
(What about us)
What about the holy land
(What about it)
Torn apart by creed
(What about us)
What about the common man
(What about us)
Can't we set him free
(What about us)
What about children (starving, dying)
(What about us)
Can't you hear them cry
(What about us)
Where did we go (wrong, long)
(ooo, ooo)

Someone tell me why
(What about us)
What about babies
(What about it)
What about the days
(What about us)
What about all their joy
(What about us)
What about the man
(What about us)
What about the crying man
(What about us)
What about Abraham
(What was us)
What about death again
(ooo, ooo)
Do we give a damn

III этап Post - listening

Play the song and encourage students to join in.

Working in groups

Read the lyrics, draw a warning sign to one of the problems and give explanation on them.

IV. Home task - write an essay about any ecological problem


V. Рефлексия

got acquainted with.....


found out....

During today's lesson I have

learnt.....

remembered....









Литература:

1. Главное управление общего и профессионального образования Иркутской области "Проектная деятельность учителей английского языка Иркутской области - неотъемлемое звено в системе непрерывного повышения квалификации (часть третья), Иркутск, 2005

2.Соколова Л.А. Рефлексивный компонент деятельности как необходимое условие развития учителя и учащихся. // Иностр. языки в школе. – 2005.-№1.- с. 19-26





Название документа текст песни.docx

Earth Song

Written and Composed by Michael Jackson
What about sunrise
What about rain
What about all the things
That you said we were to gain
What about killing fields
Is there a time
What about all the things
That you said was yours and mine
Did you ever stop to notice
All the blood we've shed before
Did you ever stop to notice
The crying Earth the weeping shores?

Aaaaaaaaaah Aaaaaaaaaah

What have we done to the world
Look what we've done
What about all the peace
That you pledge your only son
What about flowering fields
Is there a time
What about all the dreams
That you said was yours and mine
Did you ever stop to notice
All the children dead from war
Did you ever stop to notice
The crying Earth the weeping shores
Aaaaaaaaaaah Aaaaaaaaaaah

I used to dream
I used to glance beyond the stars
Now I don't know where we are
Although I know we've drifted far
Aaaaaaaaaaah Aaaaaaaaaaaah
Aaaaaaaaaaah Aaaaaaaaaaaah

Hey, what about yesterday
(What about us)
What about the seas
(What about us)
The heavens are falling down
(What about us)
I can't even breathe
(What about us)
What about the bleeding Earth
(What about us)
Can't we feel its wounds
(What about us)
What about nature's worth
(ooo,ooo)
It's our planet's wom
(What about us)
What about animals
(What about it)
We've turned kingdoms to dust
(What about us)
What about elephants
(What about us)
Have we lost their trust
(What about us)
What about crying whales
(What about us)
We're ravaging the seas
(What about us)
What about forest trails
(ooo, ooo)
Burnt despite our pleas
(What about us)
What about the holy land
(What about it)
Torn apart by creed
(What about us)
What about the common man
(What about us)
Can't we set him free
(What about us)
What about children dying
(What about us)
Can't you hear them cry
(What about us)
Where did we go wrong
(ooo, ooo)
Someone tell me why
(What about us)
What about babies
(What about it)
What about the days
(What about us)
What about all their joy
(What about us)
What about the man
(What about us)
What about the crying man
(What about us)
What about Abraham
(What was us)
What about death again
(ooo, ooo)
Do we give a damn
Aaaaaaaaaaaaah Aaaaaaaaaaaa






Урок английского языка "Планета Земля - это опасное место?"
  • Иностранные языки
Описание:

 

        Целью обучения иностранному языку в основной школе является владение учащимися способностью осуществлять непосредственное общение с носителями изучаемого языка в наиболее распространённых ситуациях повседневного общения.Аудирование  позволяет научить учащихся внимательно вслушиваться в звучащую речь, сформировать умение предвосхищать смысловое содержание высказывания и, таким образом, воспитать культуру слушания не только на иностранном, но и на родном языке. И конечно же, аудирование может представлять собой отдельный вид коммуникативной деятельности со своим мотивом, отражающим потребности человека или характер его деятельности. В такой роли оно выступает, например, при просмотре фильма, телепередачи, прослушивании радиопередачи и т.п. Важнейшим регулятором при выборе любого вида искусства становится возраст школьников. В старших классах музыка является одним из любимых видов искусства. Группа любителей музыки в этом возрасте составляет большую половину учащихся. Использование музыки на уроках английского языка весьма актуально по ряду причин. Во-первых, учащиеся сразу приобщаются к культуре страны изучаемого языка. Во-вторых, при работе с этим своеобразным лингвострановедческим материалом создаётся хорошая предпосылка для всестороннего развития личности учащегося, так как специально подобранные песни стимулируют образное мышление и формируют хороший вкус. При этом в отличие от учебных текстов, музыка в качестве страноведческого материала оказывают воздействие на эмоции человека и его общехудожественную память. Вводимый на музыкальной основе языковой материал не воспринимается как учебный, он запоминается непроизвольно.
 

Автор Федорова Татьяна Викторовна
Дата добавления 20.02.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 549
Номер материала 56801
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓