Главная / Иностранные языки / Урок английского языка "Journeys. Transport"

Урок английского языка "Journeys. Transport"

Date


Theme: Journeys. Travelling by flying boat.


Form: 8B № 20

Objectives:


1. Тo practice exam-type tasks, to review phonetics, spelling, grammar, vocabulary, proverbs, numerals, country study; 

2. Тo develop students' attention, memory and logics. 

3. To enrich the pupil’s scope.


Methods and technologies: elements of the collaboration, project technology

Technical and visual aids-computer for showing presentation, cards with exercises, textbooks

Vocabulary:

Cabin

Deck

Flare

landing


Grammar: Present Perfect versus Present Perfect Continuous.

Lesson plan

I

Organization-moment


Good morning, boys and girls! I am glad to see you. How are you?

T.-What date is it today? St.-……………..

T.-What day is it today? St.-……………

T.-Who is absent today? St.-……………….

Checking up the home task: What was your home task?


II




Warming up

Double-deckerbushorsemotorcyclehelicoptertrain planeboatshipcoachspaceshipbicyclehot-air ballooncarunderground Find as many words as you can

III






Practice vocabulary and reading


Ex. 1 p. 38 Scanning reading

Ex. 3 p. 38 Read the introduction, scan it and find out the answers for the questions

Ex. 5 p. 39 Find the descriptions of the words in the text – cabins, tea, armchairs, flares.

IV








Practice grammar

  1. hello_html_m295c6c43.gifhello_html_m3d1385cb.gifFrontal work – consolidation of theoretical material T St St.

  2. Ex. 1 p. 40 Underline the better form of the Present Perfect in each case.

Key: 1. Have used/have they been using

2. have been travelling/ have travelled

3. have known/have been meeting

4. have done/ have been doing

5. has never come/has been coming

6. have been writing/have written

7. has lived/has been staying

V




Conclusion


Reflection: Game “Word - step”


Homework

Ex.3 p. 40

lexicals


Урок английского языка "Journeys. Transport"
  • Иностранные языки
Описание:

Данный урок продолжает серию уроков в модуле "Going places" по УМК Move Ahead 3.

В нашей школе на изучение английского языка отводится 2 часа в неделю, поэтому учителю приходится сжимать предлагаемый на 5 часов в неделю объемный материал - лексику, грамматику. В этом уроке сочетается закрепление навыков чтения, работы с текстом, грамматических навыков с игровой формой актуализации лексики. 

В качестве рефлексии или творческого домашнего задания можно предложить учащимся составить чайнворд на тему "Транспорт" или "Going places, travelling"

Автор Калита Галина Михайловна
Дата добавления 17.11.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 1452
Номер материала 1602
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓