Главная / Иностранные языки / Урок – путешествие: «The world’s most famous building»

Урок – путешествие: «The world’s most famous building»

Урокпутешествие: «The world’s most famous building»

Тип урока: повторение и закрепление новых знаний с использованием информационно-коммуникативных технологий.



Цель урока: создать условия для формирования следующих компетенций:

- информационной : способность к самостоятельному отбору необходимых знаний из большого информационного потока;

- учебно-познавательной: умение варьировать изученный материал в зависимости от цели его использования;

- коммуникативной: умение использовать лексический и грамматический материал в рамках темы, умение работать в парах.

- социокультурной: развивать интеллектуальные и творческие способности учащихся в процессе изучения языка и культуры.

- личностного определения: способность отстаивать свою позицию, формировать свои личные взгляды на заданную проблему.



Задачи урока:

- развивать навыки монологической речи, активизировать ранее изученную лексику по теме «Путешествие» в устной речи.

- развивать учебные умения : умения обобщать, выделять главное, анализировать, сопоставлять, развивать у учащихся самостоятельность мышления через использование презентации для интерактивной доски.

- развивать интеллектуальные способности учащихся.

Оснащение урока: интерактивная доска, раздаточный материал.









Teaching point

Pupil’s activity

I

Warm up

  1. greeting

Good morning, boys and girls. I’m glad to see you. How are you today? Now I see you are ready to start working.

Let’s start our lesson.


Fine














II

Motivation

Now look at the screen and name the theme of our lesson today.

And what do you think , what we are going to do during the lesson?

( Video)



OK. The theme of our lesson is…

So, the aim of our lesson is to get as much information as possible about sightseeings , you’ll see the most famous buildings and attractive places of the world. Now we are going travelling. We are summing up our knowledge on the topic “Travelling”




I think, we are going to speak about travelling.

.about interesting places.

I think, we are going to travel.



The world’s most famous building.

III

Speaking

By the way, what is the meaning of the word “travelling”



Do you like travelling?









So you see that many men –many minds. And what do you think ? Why do people travel?

Now let’s try to answer the question.

Here you can see some sentences. They are not complete. You should complete them with phrases given in the table. Work in pairs. Cards№1


Travelling is moving from one place to another.



Yes, I do. I like travelling because it is interesting and funny.

I like travelling, because I can see different interesting places.


IV

Presentation



Let’s continue.

  1. Please, close your eyes. Sit comfortable. Imagine that you are in London. There are beautiful buildings, colorful flowers in the street, kind people. And suddenly you want to be in this city. Open your eyes and look at screen.

You know these sights. What can you tell us about….

(слайд)

Tower Bridge

St Paul’s Cathedra

Big Ben

Westminster Abbey



  1. Before planning travelling we must know as much information as possible. We’ll start our presentation.

Listen to students attentively and complete the chart.

Cards№2

























Students tell











Rasul- the London’s eye

Arina- the Eiffel Tower

Veranika-the Empire State Building

Dinara- Baiterek


V

Conclusion



And now I want you to answer the question of our topic. But it will be in unusual way too. You have a smile. If you want to say that it is the famous building- stick the happy smile here.

Let’s do it one by one.

Well we see that the famous building is……


VI Reflection

It’s time to finish our lesson. And now I’d like to know your impressions of our lesson.


VII Home task

Write 8 sentences. What places do you want to visit?



Thank you for the lesson, you were good today. Your marks for the lesson are the following….


Card №1 Complete the sentences













When people travel they like to

see world wonders

go shopping

meet new people

make new friends

go sightseeing

learn traditions of other countries

to improve knowledge of foreign language

to understand other people better

see new places

see the beauty of the world

relax and to learn something new

broaden our outlook





CARD №2 Complete the chart.

London’s Eye

The facts

the Eiffel Tower

The facts

Opened


Opened


country


country


city


city


height


height


capsules


architect


Visitors a year


Visitors a year




CARD №2 Complete the chart.

Empire State Building

The facts

Baiterek

The facts

Opened


Opened


country


country


city


city


height


Height


numbers of floors


Architect


Visitors a year


Visitors a year




Урок – путешествие: «The world’s most famous building»
  • Иностранные языки
Описание:

Урокпутешествие: «The world’s  most  famous  building»

Тип урока:  повторение и закрепление новых знаний с использованием  информационно-коммуникативных технологий.

 

Цель урока:  создать условия для формирования следующих компетенций:

 -  информационной : способность к самостоятельному отбору необходимых     знаний из большого информационного потока;

  - учебно-познавательной:  умение варьировать изученный материал в зависимости от цели его использования;

 -  коммуникативной: умение использовать лексический и грамматический материал в рамках темы, умение работать в парах.

 - социокультурной:  развивать интеллектуальные и творческие способности учащихся в процессе изучения языка и культуры.

 - личностного определения: способность отстаивать свою позицию, формировать свои личные взгляды на заданную проблему

Автор Ахметова Роза Кудабаевна
Дата добавления 22.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 375
Номер материала 9867
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓




Похожие материалы