Главная / Иностранные языки / Урок английского языка в 6 классе по теме "Внешность"

Урок английского языка в 6 классе по теме "Внешность"

Урок английского языка по теме “Appearance” 
Цели урока: 
практические: закрепить знания учащихся по теме “Appearance” в ходе обобщающего повторения по данной теме в рамках отдельных ситуаций в игровой ситуативной форме; составить рассказ на основе плана; тренировка учащихся в умении вести общение на английском языке в предлагаемых речевых ситуациях. 
развивающие: развивать речевые способности, способность логически излагать, развивать умения сравнивать, анализировать, воображать; 
воспитательные: учить учащихся толерантно относиться к внешности человека, воспитывать чувство коллективизма, сотрудничества


Задачи урока: 
-Активизация грамматических и лексических навыков по теме. 
-Актуализация навыков вопросно-ответной работы. 
-Развитие навыков говорения. 
-Тренировка техники чтения вслух и про себя. 


Оборудование: муз. центр, компьютер, презентация, карточки с заданиями, картинки с изображениями людей, СD, учебник “ Happy English.ru” для 6 класса К.И.Кауфман, М.Кауфман.































Ход урока:

I.Оргмомент.


Good morning, boys and girls! Sit down, please! I’m glad to see you again. How are you today? Are you ready to start?

II.Подготовка учащихся к активной деятельности на основном этапе.

Постановка цели урока совместно с учащимися.



Look at the blackboard and read the text. (Слайд 2

This is the girl. She is seven. Her hair is blonde and curly. Her face is round. Her eyes are dark. She is tall and slim.

-What is the text about? (about the girl and her appearance) What is topic of our lesson today? (Today we are going to talk about people’s appearance ) (Слайд 3)

What are we going to do today? (Предполагают учащиеся)

we are going to speak about appearance

we will revise the words

we will listen to the text

we will answer the questions

  • we are going to describe people’s appearance

III. Основной этап урока.

OK. Let’s start. You will work in two groups and have some interesting tasks. Your results write in your individual progress cards, please, and in the end of our lesson you’ll count them and get your mark.

As usual we begin our lesson with practice your phonetic. Look at the screen. Here you can see some words. Listen and repeat them after me. (Слайд 4)

[ai] –my, kind, ride, eye, nice

[iə] –hear, near, ear, dear

[ӕ]- sad, cap, hand, fat, bad

[e] – leg, get, left, neck, net, red

[aʊ] –now, how, mouth, south, crown.

Task 1. – Find the names of body’s parts in each line und underline them.

Look at the screen and check your answers. (самопроверка) (Слайд 5)

Count the right answers and put points in the first column in your cards , please.

Task 2. Let’s play the game. You must find parts of body. (диск)

(Марс, Максим, Юля, Игнат, Руслан, Святослав, Вика, 1 группа, 2 группа)


Task 3. Open your TB on p.166. Ex.6. Complete the table. Discuss it in your group. Now, please, go to blackboard the first group complete the first and the second column. and the second group find the words from the third and the fourth column. ( Учащиеся выходят к доске и распределяют слова по колонкам)

Let’s check your work. (Слайд 6) If you haven’t mistakes – 5 points. Put it in your card – task 2.


Task 4. Look at these people and answer the question: (Слайды 7-12)

-Is this man tall or short?

- Is this girl slim or fat?

- Is his face round or oval?

- Is her hair red or blonde?

- Are her eyes blue or dark?

- Is his nose big or small?

Well done! If you give 5 true answers put “5” in your card.( the third task)


Task 5. Ask questions to your classmates. You can use Ex. A on page 166 in the TB.(Слайд 13)

Play the dialogue. (individual task - Vika, Svyatoslav)

Are you tired? Let’s have a rest. “ Show me, please”


Task 6. It’s time to listen to the text and make the portraits. You’ll listen to the speaker and answer the question: What does Rob Macwizard look like? Make a picture of him. (Ex.3 p.167)

( выполняют задание в группах – из приготовленных заранее частей тела составляют портрет) Look at your pictures and read this text. ( обмен работами -взаимопроверка )


Teacher : How can we describe the appearance? (Слайд 14)

  • Name

  • Age

  • Height

  • Hair

  • Eyes

  • Nose

  • Face

Task 7. Describe one of your classmates. We have to guess who is it. I’ll give you 3 minutes, please prepare this task.

Task 8. Finish the sentences. Help, please, your classmates if they need your help.

1.My name is ….. 5. My eyes are ….

2.I am …. 6. My nose is …

3.I am …. 7. My face is …..

4.My hair is

You are great! Please, go to the blackboard and present information about yourselves. ( Учащиеся зачитывают информацию и прикрепляют файлы на доске в форме солнца, учитель в центре прикрепляет надпись «Наш класс»)

Look at this sun! We are very different! But you should be very friendly and tolerant to different people.

The lesson is over. Thank you very much for you work today. You are great!

IV. Your home task – A on p.169. Read the task, please. Is it clear? WB p.87 (Слайд 15)

V. Подведение итогов. Выставление оценок.

Look at your cards and let’s count your points.

VI. Рефлексия (слайд 16)

Now it will be interesting to know how you feel about our lesson. Was it exciting or boring? Did you like our lesson? What did you like? The lesson is over. You may be free.

Our lesson was ….

I liked / didn’t like our lesson.





















Приложение

Task 1. – Find and underline the names of parts of body in each line.

Найдите и подчеркните названия частей тела в каждой строчке.


Max 6


[ai] –my, kind, ride, eye, nice

[iə] –hear, near, ear, dear

[ӕ]- sad, cap, hand, fat, bad

[e] – leg, get, left, neck, net, red

[aʊ] –now, how, mouth, south, crown.


Task 2. Complete the table.

Max 5


(in groups)



Task 3. Look at these people and answer the question:


Max 6


-Is this man tall or short?

- Is this girl slim or fat?

- Is his face round or oval?

- Is her hair red or blonde?

- Are her eyes blue or dark?

- Is his nose big or small?

Max 3



Task 4. Ask questions to your classmates.





Max 5



Task 5. Listen to the text and make the portraits.

(in groups)



Task 6. Describe one of your classmates.




Max 5



27-30 баллов – «5» Итого:

30


20-26 баллов – «4»

15-19 баллов - «3»

Card 1.

You must meet your English pen friend at the airport. You have never seen him before. You don’t know how he looks like. Phone him and ask about his age, appearance, (hair, eyes, nose ..)clothes and some extra information.

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

______________________________________

______________________________________



Card 2.

You are going to Russia. Your pen friend phone you and ask some questions about your appearance. Be ready to answer them.


_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

_______________________________________

______________________________________

______________________________________












My name is ________

I am __________

I am ___________

My hair is __________

My eyes are _________

My nose is _________

My face is __________





______________________________________________________________________



Урок английского языка в 6 классе по теме "Внешность"
  • Иностранные языки
Описание:

Конспект урока английского языка в 6 классе по теме "Внешность" к УМК " Счастливый английский.ру" авторов Кауфман.К.И. Кауфман.М.Ю. включает подробный план данного урока и приложение,где прописаны задания для учащихся. Имеются задания для фонетической зарядки и самостоятельной работы учащихся.Может быть использован с презентацией на эту же тему.

Автор Абрамова Наталья Александровна
Дата добавления 18.08.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 2719
Номер материала MA-060421
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓