Сценарий
утренника на английском языке для 2 класса
«Веселое
путешествие»
Главные герои: Мэри Поппинс, Алиса,
Том Сойер, Санта Клаус
Оборудование: мешок с игрушками,
разноцветный зонтик, маски лягушонка, лисички, мышонка, обезьянки, на сцене
стоит стол с письмом, на стенде висит карта Британских островов.
Mary Poppins: Good morning,
dear children!
Alice: Good morning,
dear guests! We are glad to see you!
Mary Poppins:
Let me introduce myself. My name is Mary Poppins.
Alice: My name is Alice.
And what is your name?
(Алиса вместе с Мэри Поппинс подходят к
детям спрашивают их имена)
Children: My name is …
Mary Poppins:
Nice to meet you, dear children! Let's sing the song “What is your name?”
together!
What
is your name, what is your name?
Could
you tell me, please, what is your name?
My
name is Alix, my name is Alix,
You
won't forget it my dear friend!
How
old are you, how old are you?
Could
you tell me, please, how old are you?
I
am just seven, I am just seven,
And
are you older, my dear friend!
Alice: Excellent! Fine!
But where is our friend Tom Sawyer? Where is he? (разводят руками)
Mary Poppins
(видит на
столе
письмо):
What is this? My dear children, Alice. It is a letter from Tom Sawyer!
Alice: Let's read it!
Mary Poppins
(разворачивает письмо
и читает его вслух):
My dear friends!
I can't come to your party. I'm in London now. Come to
England!
Hope to see you soon,
Tom Sawyer
Alice
(подходит к карте Британских островов): Look at the map,
please!
England
is here. How can we get there?
Mary Poppins:
Oh, I know! I have a magic umbrella. Here it is!
(Приносит цветной зонтик, раскрывает его) Ребята, чтобы у зонтика появилась
волшебная сила , надо правильно назвать цвета. What colour is it?
(показывает
на цвета, дети их называют хором)
Children: It's red.
Mary Poppins:
That's right! And what colour is it?
Children: It's blue
(yellow, green, etc)
Alice: Thank you,
children! Well done! We are ready to our journey. Let's begin it! Close your
eyes. Sleep!
One,
two,three.
Fly,
Umbrella, fly!
(Мэри Поппинс
вращает
зонтик.
На
сцене появляются детки с буквами на рубашках. Они запутались и плачут)
Alice:
Children,
wake up,
please!
Мы остановились на острове Букв – Алфавит. Смотрите,
буквы
плачут.
Mary Poppins:
Why do you cry?
Letters: We are missing!
Злая
волшебница заколдовала нас. Мы никак не можем вспомнить, где какая буква стоит.
Mary Poppins:
Children! Let's help the letters! Name the ABC!
(Дети называют буквы по порядку и они
выстраиваются)
Alice: Thank you, dear
children! Let's continue our journey. Go to sleep.
(Мэри Поппинс вращает зонтик)
One,
two,three.
Fly,
Umbrella, fly!
Mary Poppins:
Wake up, children! Мы остановились на острове загадок.
Чтобы продолжить наш путь, надо отгадать несколько загадок. Be attentive,
please!
(Выходят на сцену дети с масками лягушонка,
лисички, мышонка и обезьянки . Они по очереди загадывают загадки)
I
am green.
I
can jump.
I
can swim.
I
cannot fly.
I
cannot walk.
I
live in water.
What
am I? (a frog)
|
I
am red.
I
live in the forest.
I
can walk, run and jump.
I
cannot fly.
I
cannot swim/
I
like hares.
What
am I? (a fox)
|
I
am grey.
I
can run.
I
cannot fly.
I
cannot swim.
I
live in the house.
What
am I? (a mouse)
|
I
am brown.
I
can walk, run, jump and climb.
I
cannot fly
I
live in Africa.
What
am I? (a monkey)
|
Mary Poppins:
Good for you! Let's continue our journey. Go to sleep. (Мэри вращает зонтик)
One,two,three.
Fly,
Umbrella, fly.
Alice: Wake up! Now we
are at the Zoo. Do you know a rhyme about the Zoo?
Children (все вместе): I like to go to the Zoo,
to
the Zoo, to the Zoo!
Come
with me to the Zoo,
to
the Zoo, to the Zoo!
Mary Poppins:
Where are the animals? Где же животные? Давайте их поищем!
Ах,
вот
они
где!
(достает мешок)
Children, let's play the game “the Magic Bag”. (Дети
достают по очереди из мешочка игрушки и описывают их)
Pupil 1: I have a lion.
My lion is yellow. My lion is good. My lion can walk, jump and run. Etc
Alice: Thank you,
children! Well done! We can continue our journey. Go to sleep!
(Мэри вращает
зонтик)
One,two,three.
Fly,
Umbrella, fly.
Alice:
Wake up, children! Мы прилетели на остров «Олимпийский». Чтобы продолжить
путешествие, займемся спортом. Let's play the game! Do
everything together!
Clap,clap,clap
your hands,
Clap
your hands together.
Stamp,
stamp, stamp your feet,
Stamp
your feet together.
Spin,spin,
spin around,
Spin
around together.
Fly,
fly,fly up high,
Fly
up high together.
Dance,dance,dance
a dance,
Dance
a dance together.
(Дети
поют песенку и сопровождают ее движениями)
Alice: Children, it's
time to finish our journey. Go to sleep!
(Мэри вращает
зонтик)
One,two,three.
Fly,
Umbrella, fly.
Alice: Wake up! We are
in England. And where is Tom Sawyer?
Tom Sawyer:
I am here! Good morning, children! Glad to see you!
Children: We are glad to
see you too!
Tom Sawyer:
Do you like to play? Let's play together! What can you see in the New Year
Tree?
Pupil 1: I can see … etc.
(дети играют в «Снежный ком»)
Tom Sawyer:
Thank you! Let's play another game “We aren't afraid of Santa Claus”. (Санта
Клаус пытается детей заморозить своим посохом, проводя им по ногам и над
головами детей)
Mary Poppins:
Thank you, Tom Sawyer! We are happy here! Let's sing a song “The more we are
together”. (вместе с детьми поют песню)
Alice: It's time go
home. Good Bye, Tom Sawyer! Children, go to sleep!
(Мэри вращает
зонтик)
One,two,three.
Fly,
Umbrella, fly.
Alice: Wake up! Our
journey is over. Do you like it? Good bye!
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.