Главная / Иностранные языки / Разработка урока по английскому языку по теме "Healthy Food" (3 класс)

Разработка урока по английскому языку по теме "Healthy Food" (3 класс)

Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение

Башкирская гимназия-интернат г.Белебея

муниципального района Белебеевский район Республики Башкортостан















HEALTHY FOOD


разработка урока английского языка в 3 классе






















Учитель английского языка

Зайнуллина Ф.Ф.





Белебей, 2012

Тема: HEALTHY FOOD


Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме "Food and health".


Задачи урока:

Образовательные: развитие навыков говорения, аудирования, чтения, письма по теме "Food and health"; отработка произносительных навыков.

Развивающие: развитие мотивации к изучению иностранного языка, навыка языковой догадки, интеллекта, памяти, совершенствование внимания.

Воспитательные: cоздание условий для формирования ясных представлений школьника о здоровом питание; воспитание умений работать в парах, группах, самостоятельно.

Оснащение: компьютер, проектор, интерактивная доска, компьютерная программа для 3 класса, презентация, видео по теме урока.


План урока:

  1. Организационный этап

  2. Нацеливание

  3. Фонетическая разминка

  4. Речевая разминка

  5. Проверка домашнего задания (развитие навыков диалогической речи)

  6. Физминутка

  7. Совершенствование навыков чтения вслух

  8. Развитие навыков аудирования с опорой на наглядность

  9. Проектная работа в подгруппах

  10. Подведение итогов

  11. Оценивание

  12. Объяснение домашнего задания на дом


Ход урока.

  1. Организационный этап.

Приветствие:

Учитель: Good morning, children.

Дети: Good morning to you,

Good morning to you!

We are all in our places

With sunshining faces.

Good morning to you,

Good morning to you!

I am glad to see you.

Учитель: We have some guests today. Let`s say “good morning” to our guests.

Дети: Good morning. We are glad to see you.

  1. Нацеливание.

Teacher: listen to the poem look at the picture and guess the topic of our lesson. (Слайды на презентации)

Some of us like brown bread,

Some of us like white,

Some of us eat a lot of meat,

Some don’t think it’s right.


Some of us like apples,

Some drink juice at night,

Some of us eat many sweets,

Some don’t think it’s right.

Look at the screen and put the missing letters.


What is the topic of our lesson?


Teacher: Today we shall speak about your favourite and healthy food.

Let’s begin our lesson.


  1. Фонетическая разминка

Let’s practice the English sounds. Look at the screen and repeat after me.

На доске:

[b] [΄bΛtə] [bred] [΄brekfəst]

[i:] [mi:t] [t∫i:z] [pli:z] [ti:]

[e] [΄brekfəst], [΄redi];

[æ] [΄sænwidз] [ðæt]


  • повторение звука за учителем

  • чтение желающих

  • чтение хором по строчке


And let’s read the poem “Breakfast”

Breakfast

Get up, little Freddy.

Breakfast is ready;

Butter and cheese,

All that you please.


Milk and bread

For little Fred.

Tea and jam

For brother Sam.


T: Listen to the poem.

T: Listen and read after me.

T: Let’s read together.

T: Who wants to read?

T: You are sad and you read this poem.

T: You are happy and you read this poem.

T: Can you read it without some words?

T: Try to learn it by heart. Who can tell the poem?

Работа со словами на доске:

Учитель: Now look at the screen. Can you name these pictures?

Milk, sandwich, tea, ham, porridge, orange, soup, butter, bread, jam, fish, cheese, corn, coffee, honey, carrot, banana, juice, egg, nut, potato, tomato, apple, sweet, cake, cabbage.


  1. Речевая разминка.

T: Answer to my questions:

Who likes milk? (A cat likes milk)

Who likes honey? (A bear likes honey)

Who likes ham? (A dog likes ham)

Who likes carrots? (A rabbit likes carrots)

Who likes cheese? (A mouse likes cheese)

Who likes bananas? (A monkey likes bananas)

Who likes fish? (A cat likes bananas)/ Who else? (A fox likes fish)

Think a little. Well done!

Who likes juice? (I like juice)

Who likes butter? (I like butter)

Who likes sweets? (I like sweets)

Who likes cake? (I like cake)

Who likes bread? (I like bread)


  1. Let’s listen to the dialogue. And put the sentences in the right order.

Компьютерная программа к 3 классу, Unit 2, lesson 19.

-прослушать диалог;

-расставить фразы в правильном порядке.


  1. Проверка домашнего задания.

Your homework was to make up dialogues. The situation is:

You are at home.

Your friend comes to you.

He or she is hungry.


Инсценирование диалогов учащимися (2-3 пары).


  1. Физминутка.


Lets have a rest.

Do you like fruit” Разминка-танец маленьких утят под музыку.


  1. Совершенствование навыков чтения вслух.


We have got a letter from one animal. Read the riddle and guess his name.

He is big and strong. He is nice and fat. He is funny, He lives in the forest. He likes to eat honey. (Who is he?)

He is Winnie – the – Pooh.


This is his letter:


I like to eat cakes, sweets, honey!

I am very fat! Help me, please!


What does Winnie – the – Pooh like to eat?

Образец: I think, Winnie likes ...

What do you think he eats too much.

  • I think he eats sweets, honey too much.


T: He likes to eat sweets, cakes, honey. And now he is ill and fat. Let’s help him and give advice.


Children:

Dear Winnie – the – Pooh!

Eat …

Don’t eat …

Don’t drink …

You must …

You must not …


T: Look at the screen. Watch video and answer to the question “What must we do to be healthy?”


T: Thank you? My dear friends. Answer to my questions:

What is your favourite food?

What do you like to eat?

What do you like to drink?

Do you like milk? Do you like ice – cream? etc.

Open your exercise - books, please. Make a list of six things (My favorite food is …).


Then write the words on your list in two columns: healthy and unhealthy food

T: Is your favorite food healthy?



Let’s sing a song “I like healthy food”.

I like vegetables, I like juice,

I like bananas, I like fruits.

I eat good things every day.

T: I hope you will eat only good things every day.

- Now, you know what food is healthy and unhealthy for you. I have a special task for you. Your homework is: make and draw healthy menus for breakfast, lunch and dinner.

T: Thank you for your work! Today, as usual, you were active and worked well.

Who is the best pupil? - I am! I give excellent marks to …. . good - to ….., etc.


The lesson is over. Good bye!






































Разработка урока по английскому языку по теме "Healthy Food" (3 класс)
  • Иностранные языки
Описание:

Данная разработка урока составлена на основе УМК Биболетова М.З. для 3 класса по теме "Healthy Food". При разработке урока учтены программные требования, предъявляемые к учащимся начальной школы, изучающих иностранный язык со 2 классе, а также принцип комплексности, который предполагает взаимосвязанное обучение всем видам речевой деятельности: отобранный речевый материал усваивается и в чтении, и в аудировании, и в говорении, и в письме. Кроме того, учтены психологические и учебные особенности учащихся 3 класса: смена видов деятельности и форм работы, использование песен, игровых моментов. Цель урока: обобщить и систематизировать знания учащихся по теме "Food and Health". Дидактический материал направлен на привлечение внимания учащегося, поддержание познавательного интереса, активизацию его мышления. На уроке применена презентация, обучающая компьютерная программа "Enjoy Listening and playing", видеоролики. Видеоролики позволяют провести физминутку в занимательной форме, обсуждение по теме урока и ответить на вопрос "Что мы должны делать, чтобы быть здоровыми?"

Автор Зайнуллина Фания Фатиховна
Дата добавления 02.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 964
Номер материала 6277
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓