Тема урока: «Еда»
(“Food”)
Цели урока: систематизировать и обобщить у учащихся знаний лексического и
грамматического материала по теме: «Food».
Тип урока: урок развивающего контроля.
Задачи
урока:
Образовательные:
·
Совершенствование навыков монологической и диалогической речи с
использованием известных речевых образцов.
·
Активизировать у учащихся лексику по теме “Food”.
·
Проверка грамматических знаний учащихся.
Развивающие:
·
Развитие фонетического слуха учащихся.
·
Развитие оперативной памяти и концентрации внимания.
·
Развитие творческого воображения и фантазии у школьников.
Воспитательные:
·
Формирование устойчивого интереса к дальнейшему изучению
английского языка и уважительного отношения к культуре другого народа у младших
школьников.
·
Формирование коммуникативной компетенции учащихся.
Оснащение урока:
карточки для записи слов, раздаточные материалы, презентация.
Оборудование:
электронная доска, компьютер.
Ход
урока:
I.
Организационный момент.
Teacher: Hello, pupils!
How are you?
Pupils: Hello, teacher!
We are fine, thank you. And how are you, teacher?
T: I’m fine, thank you. I
hope you have a good mood and ready to begin our lesson, aren’t you?
P: Yes, teacher.
T: Very good. Let’s begin
our lesson with warm-up. Stand up, please!
I want to jump,
I want to run,
I want to clap my hands,
It’s fun!
T: Excellent, children. Thank you, sit down, please.We
had the theme “Food” and you know a lot of words and expressions on this topic.
Today we have to repeat all of them. You all should work hardly, be active and
friendly, listen to each other and me very attentively. I wish you good luck!
II.
Проверка домашнего задания.
T: Dear pupils, you had
to repeat all words and expressions on the theme “Food”. I prepared a very
interesting task for you. Listen to me very attentively, please. I am giving fourteen
cards each team now. Everyone has four cards. Your task is to write four words
or expressions. Our theme is “Food”. Everyone write the word, name it and put
it on the center of the table. You mustn’t repeat the words of each other. And
you have only three minutes. Do you understand the task?
P: Yes, teacher.
T: O’K, let’s begin.
(В течении трёх минут в каждой команде
ученики пишут слова в свои карточки, называют это слова и кладут в центр стола.
Слова не должны повторяться.)
T: Time is over, my dears. Each team has sheets on the
table. Now you have to sort your words, give the name of your classification
and write on this sheets. Then each team has to write one sentence with this
words.You have seven minutes.
( В каждой команде ученики классифицируют
написанные командой слова и каждой классификации дают названия. Всё это
делается на листе, который учитель должен приготовить заранее. Потом каждая
команда составляет одно предложение с любыми словами, которые они написали. Всё
это делается в течении семи минут.)
T: Areyouready,
pupils?
And
now present your works each other. Theteam numberfourbegin,
please.
(Команды по очереди представляют свою
работу другим командам.Они показывают лист, называют классификации, читают
слова в каждой классификации и предложение, которое составили командой.)
T: Thank you very much, pupils. I am pleased. You are
clever boys and girls! I see you repeated the theme at home.
III.
Развитие навыков чтения.
T:
And now children, open the page 74 of your books. Find ex.9.We are reading the
text.
(Ученики по очереди читают и переводят
текст.)
T: My dears, think a little and give the title to this
text. Each team has to say their owntitle. Youhaveonlyoneminute.
(В течении одной минуты команды
придумывают название тексту.)
T: Good, pupils. And now you have a very entertaining
work on this story. You can see three sentences on the blackboard. One of them
isn’t true. Look attentively and think in the group. Which team decided that
the first sentence isn’t true stand up please.
( В таком порядке показываются три раза по
три предложения. Команды встают, если думают, что утверждение ошибочное. Если
они не правы, команда сама хлопает себе. Если правы, все хлопают этой команде.)
Утверждения (показываются на эл.доске):
1) Brother
Rabbit had four carrots.
2) His
friend was Brother Fox.
3) Brother
Rabbit ate two carrots.
1) Brother
Rabbit gave two carrots to Brother Goat.
2) Brother
Goat was not at home.
3) Brother
Goat didn’t want to eat carrots.
1) Brother
Goat ate only one carrot.
2) Brother
Rabbit and Brother Goat were very good friends.
3) Brother
Goat put the carrot on the chair.
T: Do you like this work, pupils?
P: Yes, we like. It was interesting.
T: I’m happy. You did it perfectly. You all understand
the text.
IV.
Физкультминутка.
T: Pupils, it is time to have a rest. This task will
be useful to remember the words on the theme “Food”. If I name hot food you
sit. If I name drinks you stand up. If I name sweets you squat. If I name
vegetables you jump. If I name fruit you step.
(Если учитель называет горячие блюда, то ученики
сидят на месте. Если напитки – встают с места. Если сладости – приседают. Если
овощи – прыгают на месте. Если фрукты – шагают
на месте.
Показать
на
эл.доске.)
T: coffee, soup, apple, orange, porridge, carrot,
potato with meat, juice, tea with lemon, banana, milk, meatballs, water, candy,
grapes, black coffee, pudding, orange juice, cookie, spaghetti with meat,
potato, onion. Thanks a lot, pupils. You all remember the words. I’m satisfied.
V.
Развитие грамматических навыков.
T: Children, find ex.8 on the page 74, please. Pretend
you are making soup (salad, tea etc.). But you haven’t all the food you need.
You have to make sentences. The table can help you.
Let’s begin.
(Один ученик составляет предложение по
данной таблице, другой переводит это предложение. Итак по очереди составляют 11
предложении.)
T: Excellent, pupils. All sentences are right. Well
done.
VI.
Заключительный этап.
T: I’m proud of you my dears. I’m sure you are
satisfied by our lesson. Do you like it?
P: Yes, we do.
T: I’m happy. I see you all understand the theme “Food”.
You are clever boys and girls. Today all tasks were done perfectly. You were
very active and attentive. Have you any questions?
P: No\Yes
T: Good. Now I am giving you marks.
(Учитель ставит ученикам оценки.)
T: Our lesson is over.
It
is time to give you homework. Open the page number 75 ex.11. At home you have
to write six sentences (see ex.8). The second task is to learn to write the
words – ex.12. Do you understand your homework? (На
эл.доске)
P: Yes, teacher.
T: Excellent. Thank you very much for our lesson. Good
luck to you! Buy!
P: Thank you, teacher. Buy!
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.