Главная / Иностранные языки / Разработка урока английского языка "Enjoying My House"

Разработка урока английского языка "Enjoying My House"

Тема урока: Enjoying My House


hello_html_11090369.pnghello_html_11090369.pnghello_html_11090369.pngЦели и задачи:


1. Повторение и активизация лексического материала по данной теме, практика в восприятии речи на слух с опорой на наглядность и выполнение определенных заданий во время аудирования;

2. Закрепление употребления оборотов речи there is- there are.

3. Воспитание культуры общения на иностранном языке в устной и письменной речи, уважительное отношение к окружающим, положительного отношения к общечеловеческим ценностям;

4.Развитие речевых навыков, творческих способностей, фантазии детей, внимания школьников, способности к социальному взаимодействию, радости познания и любознательности;

Тип урока: урок- обобщение (урок-игра)

Наглядность: картинки с изображениями Ру, паука в паутинке, дупла в дереве, Хоббита, картинки с изображениями двух комнат, письмо, мягкая игрушка Пятачок.

Ход урока:


I.Оргмомент


Учитель: Hello, boys and girls. I am glad to see you. Say “hello” to each other and sit down. Today we are to talk about Hobbit, his friends, their houses and remember the rule about there is- there are.


II. Речевая разминка


Учитель: Look at the picture. This is Hobbit. I think you have already known a lot about this fairy-tale character. I want to see what you know about him.

1. Is Hobbit an animal or a man?

2. What is his name?

3. What does Hobbit like to do?

4. Can he read English books?

5. What kind of character is Hobbit?

6. Does Hobbit have many friends?

7. Is Hobbit hospitable?

8. Do you like Hobbit?

9. Where does he live?

I see you remember where Hobbit lives.

10. Does Hobbit have a big house?

11. Does Hobbit have many rooms in his house?



III.Работа с лексикой


1. Учитель: Now look at the picture. I see a spider in the corner of his pantry. It can’t finish the net. (Do you understand me?)

Help him to finish the net using the words on the topic “ My House”


2. Учитель: I see you know a lot of words on this topic. Now help me, please. Cross the odd word in each line: (слова написаны на доске)

Home, hall, living-room, meat

Floor, run, wall, door

Kitchen, pantry, bedroom, postman

Dinner, window, shelf, armchair


IV. Повторение грамматики


Учитель: Hobbit has many friends. Roo is one of them. Roo is very curious and he doesn’t know the rule about there is- there are. Tell him the rule.

1. But first we begin with phonetics.

-Smile-Улыбнулись:

-Пропылесосили «потолочки»: r r r

- linking r

1.В каких случаях мы используем обороты речи there is- there are.

2.Для какого числа используется there is?

3.Для какого числа используется there are?

4.Как определить, что нужно употреблять is или are, если за оборотом речи следует несколько существительных?


2. Учитель: Let’s do Ex.5p.18.

Open your workbooks. Complete the sentences using is or are.

3. Now open your books, p.57 Ex.26.

Look at the picture for a minute. Close the book. What is there in the shop?


Физкультминутка

Let’s do some morning exercises.

Hands on the head,

Hands on the hips!

Hands on the table,

Hands on the shoulders,

Hands up and down,

And you sit down.

V. Работа над чтением.

Piglet is Hobbit’s friend too. Let’s check up your homework and read the text about Piglet’s house.

Let’s revise some English sounds.

-Подняли язычки на альвеолы

n n n

l l l

d d d

t t t

Listen to my reading first. (Ex. 24 p.56).

Be attentive. Somebody will continue.


Физкультминутка

Roo wants to play with you. Let’s play Whispering game.

-fireplace

-candle

-bedroom


VI.Совершенствование навыков аудирования


Учитель: It’s time to check up Hobbit’s letter- box. Oh, there is a letter in the letter- box. I want to read this letter to you. It is from Malvina. Be attentive. After my reading you are to answer my question: ( на доске изображение двух комнат)

Which of these 2 rooms is Malvina’s room?

Choose the 1 –st or the 2-nd one.


Dear Hobbit.

I am your old friend. My house is small. There is a living-room and a bedroom in my house. There is a beautiful carpet in my living-room. There is a big mirror on the wall. There is a window in my room. There are 3 flowers in my room. There is a brown clock on the wall.


Let’s have a rest.(физминутка)


This is a window.

This is a door.

This is a ceiling.

This is a floor.


VII. Проверка домашнего задания

Hobbit is very hospitable. What about you?

Учитель: Let’s check up your homework. You’ve prepared the description of your flat. Tell me about your house.


Now you are to guess the proverb. This proverb is on our subject. Write down the proverb using the code.

110 11,618 32 110 742,958

Y-10 o-6 s-2 t-9

m-1 e-8 c-7 l-5

h-11 i-3 a-4


Let’s remember what you can do at home.

Stand up! You do my commands after the word “please” (физкультминутка)


Wash the floor

Make your bed, please

Sweep the floor

Water flowers, please

Clean the flat, please

Watch TV

Listen to music, please

Have breakfast

Have dinner, please


VIII. Little Roo wants to play.

Find 5 words, match the parts of the cards. Read the word. What does it mean?

Hou room

TV pet

Cand se

Car le

Bed set


IX. Let’s play your favourite game “Guess the word”(слова пишу ручкой в воздухе)

-clock

-picture

-TV


X. Let’s play “Snowball”


XI. Now I want you to make up the words.

Eirf, cckol, acpert, eouhs, widonw, ofsa.


XII. Подведение итогов урока

Your marks are Excellent today. The lesson is over. Good-bye.



Разработка урока английского языка "Enjoying My House"
  • Иностранные языки
Описание:

Разработка учебного занятия для 4 класса составлена по учебнику М. З. Биболетовой,О.А.Денисенко, Н. В. Добрыниной, Н. Н. Трубаневой «Английский с удовольствием»/ «Enjoy English 2».Издательство "Титул", 2006 г.

Цели и задачи:

 

1. Повторение и активизация лексического материала по данной теме, практика в восприятии речи на слух с опорой на наглядность и выполнение определенных заданий во время аудирования;

2. Закрепление  употребления оборотов речи thereis- thereare.

3. Воспитание культуры общения на иностранном языке в устной и письменной речи, уважительное отношение к окружающим, положительного отношения к общечеловеческим ценностям;

4.Развитие речевых навыков, творческих способностей, фантазии детей, внимания школьников, способности к социальному взаимодействию, радости познания и любознательности;

            Тип урока: урок- обобщение (урок-игра)

 

Автор Скибинская Ольга Борисовна
Дата добавления 22.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 421
Номер материала 9817
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓