Главная / Иностранные языки / Разработка учебного занятия по теме: My college

Разработка учебного занятия по теме: My college

My college

Цель урока: Формировать навыки и умения построения монолога на основе прочитанного текста, используя новую и раннее изученную лексику.


Задачи:

Учебный аспект:

1. Овладение всеми видами речевой деятельности: аудированием, говорением, чтением и письмом:

а) развитие навыков диалогической и монологической речи.

б) развитие навыков письма при выполнении письменных заданий и умения составлять клостери как план-основу для пересказа.

в) развитие механизмов чтения с устным переводом.

г) развитие механизмов аудирования с целью полного понимания текста.

2. Формирование коммуникативных компетенций в говорении.

3. Активизация раннее изученной лексики и введение новой по теме: Мой колледж. Хайбуллинский район.

4. Практиковать речевые умения на основе прочитанного текста.


Развивающий аспект:

1. Развитие мыслительных навыков: обобщение и систематизация.

2. Развитие креативности, самостоятельности, навыков работы в паре и группе.

3. Развитие памяти и внимания.

4. Развитие способности догадываться о значении лексических единиц по контексту.


Воспитательный аспект:

1. Формирование потребности и способности к сотрудничеству, взаимопомощи при работе в группе и паре.

2. Воспитание уважительного отношения друг другу, к чужому мнению и умения слушать собеседника.


Грамматика: Present Indefinite Tense.


Виды речевой деятельности: чтение, письмо, говорение, аудирование.


Использование форм классной работы

Формы работы:

- фронтальная работа

- индивидуальная работа

- письменная работа

- работа в парах

Оснащение: листы с грамматическими и лексическими заданиями, тексты, компьютер, проектор, презентация слайдов в Power Point.


Ход урока

I. Вводная часть.

1. Организационный момент (1 мин.)

- Good morning! I am glad to see you.

- Take your seats.

- Who is on duty today?

- Who is absent today?

- What date is it today?

- What day is today?

- Are you ready for the lesson?

2. Речевая зарядка (5 мин.)

Развитие навыков говорения.

- We are beginning our lesson.

-Answer the questions:

1. Are you a student?

2. Where do you go every morning?

3. Do you often meet your friends?

4. What language do you learn?

5. Do you read English books or newspapers?

6. Do you read the newspapers every day?

7. Where do you do your homework?

8. Where do you go after classes?

- Thank you.

3. Контроль домашнего задания (15 мин.)

- What is your homework for today?

- Let’s check up your hometask.


Совершенствование навыков диалогической речи

1. - Please, act out your dialoque.

Контроль усвоенного лексического материала

2. The second task:

Find on the right column the russian equivalents the following words.

1. to leave school а. посещать лекции

2. to pass exams б. оканчивать школу

3. to attend lectures в. здание

4. building г. вести обучение

5. to occupy д. столовая

6. full-time student е. занимать

7. to do well ж. студент дневного обучения

8. hostel з. сдать экзамены

9. canteen и. общежитие

10. to run к. хорошо учиться


- Your time is up.Please, change your task with each other.

( ключ на доске)

0 mistakes- «5»

2 mistakes – «4»

3-5 mistakes – «3»


II. Основная часть урока.

4. Сообщение цели и задачи урока (1мин.)

- Today we continue spaking about the college. The theme of our lesson is My college. The aim of our lesson is to introduce and practise the new words, to read and translate the text, the sentences, to make the clostery, to answer the questions than you must write the monoloque at home.

5. Введение и закрепление новой лексики (10 мин.)

Работа над произношением лексического материала

- I’ll give you the papers with the vocabulary. Practise reading the following words and word combinations.Now I’ll read and you listen carefully.

- Please ... reads the words once more.

Активизация лексики в составлении примеров

- Make up a sentence with these words.

- At home copy out and learn these words by heart.


6. Работа с текстом (15 мин.)

Развитие навыков чтения и устного перевода

  • Read the text and translate it. (приложение 2)


7. Выполнение лексических упражнений (10 мин.)

а. Развитие навыков говорения

- Answer the quiestions:

1. When did Peter finish school?

2. Is Peter a full-time student?

3. When was opened Akyar department of Sibay Politechnical college?

4. What was Ismagil Tasimov?

5. Who is the head of the college?

6. Where do the students of our college live?

7. What kind of activity do the students find?

8. What kind of specialities are there in college nowadays.

9. What anniversary will celebrate our region?


б. Развитие навыков перевода

- Translate from Russian into English:

1. Акъярский горный колледж переехал в новое здание.

2. В колледже имеются современные и оборудованные кабинеты.

3. Также в нашем колледже имеются общежития для студентов.

4. Студенты нашего колледжа всегда занимают призовые места.

5. В колледже имеется мини обогатительная фабрика.

6. В 2006 году колледжу было присвоено имя И. Тасимова.

7. Открытые горные работы

8. ОПИ

9. Наш район будет праздновать 80-летний Юбилей.


8. Составление плана-опоры (клостери) для

написания монолога (5 мин.)

Развитие навыков обобщения и систематизации (групповая работа)

  • Make clostery which can you help to write the monoloque at home.

(выбрать самый лучший и нарисовать на доске).


9. Аудирование (5 мин.)

Развитие навыков аудирования с полным пониманием текста. (Приложение 3)

- Now I’ll read the text about the Khaibullinsky Region, listen to the

text and do the task.

10. Тестирование (5 мин.)

Контроль понимания прочитанного текста.

True / False Test.

  • Read the sentences below and mark each of them as “true” or “false”.

1. Our region was founded on the 20th August in1931.
2. Khaibullinsky region is not a highly developed industrial agrarian region.

3. Our region is not rich in mineral resources.

4. The centre of Khaibullinsky region is Bouribay.

5. The land of region varies from forest to steppes.


11. Работа на компьютерах.

Повторение и закрепление грамматического материала: The Present Indefinite Tense.

1. Revision the grammar.

2. Work on the computers. (Unit 2 – The Present Simple)


III. Заключительный этап урока. (2мин.)

Подведение итогов, домашнее задание. Оценка работы студентов на уроке.

  • What did we do at the lesson? Thank you for being active at the lesson. Your mark for the lesson are the following.

  • Now please write down your hometask. Your hometask is to learn the words by heart and write the monoloque: My college.

  • Have you got any questions?

  • The lesson is over. Good-bye.




Приложение №1


Find on the right column the russian equivalents the following words.


1. to leave school а. посещать лекции

2. to pass exams б. оканчивать школу

3. to attend lectures в. здание

4. building г. вести обучение

5. to occupy д. столовая

6. full-time student е. занимать

7. to do well ж. студент дневного обучения

8. hostel з. сдать экзамены

9. canteen и. общежитие

10. to run к. хорошо учиться
































Приложение №2


Akyar Mining College

My name is Peter Ivanov. In June I left (finished) school and in August passed my exams at the Akyar Mining College. Now I am a full-time student of the first course. I study at the department of deposit’s concentration. In 2002 was opened Akyar department of Sibay Politechnical college. But on the 1st of September on 2003 it became Akyar Mining College. On the 6th of April on 2006 it was named after Ismagil Tasimov. One of the first bashkir ore industrier, and founder of St. Petersburg State Mining Institute.

From the day of its foundation the head of the college is Azamat Rifovich Yunousov.

Nowadays there are 17 groups per 25 students in each in college.

On the 28th of December on 2005 Akyar Mining College moved to new building.

There are a lot of modern and well equipted classrooms, laboratories, gym and canteen in college.

Also our college has three hostels for students from other villages and regions.

There is a very rich library and mini ore enriching factory in college.

Akyar Mining College is not only the place where the students study, they can also find any kind of activity in sport, danses, householding, history of Bashkortostan, geology there.

The students of our college always get high positions in region, republic and federal tournements.

Nowadays there are three specialties in college. They are: Open-Cast Mining, Deposit’s concentration and Underground Mining.

After finishing Akyar Mining College students can continue their education in different Mining Institutes of Russia.

I am proud of that mining college is situated in Khabullinsky region.

In October 2010 our region will celebrate its 80 anniversary.

















Active Vocabulary


a deposit - месторождение

departmentотделение, филиал

per 25 students in each – по 25 студентов в каждой

to move to – переехать в

a building - здание

modern and well equipted – современный и хорошо оснащенный

a laboratory - лаборатория

a gym – спортивный зал

a canteen - столовая

a hostel - общежитие

library - библиотека

mini ore enriching factory – мини обогатительная фабрика

any kind of activity – любой вид деятельности

householding – домоводство, рукоделие

geology - геология

to get high positions – первые места

a tournementсоревнование, турнир


Sibay Politechnical college Сибайский политехнический колледж

To be named after Ismagil Tasimov – быть названным в честь Исмагила Тасимова

An ore industrierрудо промышленник

A founderосновоположник, основатель

foundation – образование, основание

the headглава, директор

Open-Cast Miningоткрытые горные работы

Deposits concentrationобогащение полезных ископаемых

Underground Miningподземные горные работы

Education - образование


Приложение № 3

Khaibullinsky Region
Khaibullinsky region is situated on the south-eastern part of Republic of Bashkortostan, on the boundary of Orenbourge region. It stretches from west to east for 90 kilometers, and from north to south for more than 70 kilometers. The area of Khaibullinsky region is 3912 square kilometers. The population of the region is more than 32 thousand people. Our region was founded on the 20th August in1930.
The centre of Khaibullinsky region is Akyar. There are 57villages on the
territory of our region; two of them are big; they are Bouribay and Tselinny.
Khaibullinsky region is
a highly developed industrial agrarian region. On the fields of our region are grown up wheat, rye, barley, and oats. Our region is rich in mineral resources. They are copper-pyrites (October, Podolsk, Jubileynoe deposits), gold, quartz vein, building stone (Mambet deposit) and many others.

The region is situated in driest part of Republic of Bashkortostan . That is why the winter is frosty and with little snow and the summer is hot and dry with often hot dry winds. The average temperature in July is 18-20 degrees above zero and 20 degrees below zero in January.
The land of region varies from forest to steppes. The eastern part of our region’s territory is covered with feather-grass steppes, the northern with forest-steppes. The flora of our region is represented with birch, larch on the north and oak and lime on the south. The forest covers 8,6 per cents of the territory of the region.
There are 55 schools, musical school; children sport school, Akyar Mining College named after Ismagil Tasimov, vocational school, museum, 28 libraries and 4 hospitals in our region.




















Приложение № 4

Тестирование

True / False Test.

Read the sentences below and mark each of them as “true” or “false”.


1. Our region was founded on the 20th August in1931.
2. Khaibullinsky region is not a highly developed industrial agrarian region.

3. Our region is not rich in mineral resources.

4. The centre of Khaibullinsky region is Bouribay.

5. The land of region varies from forest to steppes.



Разработка учебного занятия по теме: My college
  • Иностранные языки
Описание:

Цель урока является  формирование  навыков и умения построения монолога на основе прочитанного текста, используя новую и раннее изученную лексику.

Задачи:

1. Овладение всеми видами речевой деятельности: аудированием, говорением, чтением и письмом:

а) развитие навыков диалогической и монологической речи.

б) развитие навыков письма при выполнении письменных заданий  и  умения составлять клостери как план-основу для пересказа.

в) развитие механизмов чтения с устным переводом.

г) развитие механизмов аудирования с целью полного понимания текста.

2. Формирование коммуникативных компетенций в говорении.

3. Активизация раннее изученной лексики и введение новой по теме: Мой колледж. Хайбуллинский район.

Автор Ишемгулова Альфия Факиловна
Дата добавления 03.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 851
Номер материала 23434
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓