Главная / Иностранные языки / Разработка учебного занятия по теме: My profession

Разработка учебного занятия по теме: My profession

My profession


Цель урока: Формировать навыки и умения построения монолога на основе прочитанного текста, используя новую и раннее изученную лексику.

Задачи:

Учебный аспект:

1. Овладение всеми видами речевой деятельности: аудированием, говорением, чтением и письмом:

а) развитие навыков монологической речи и языковой догадки.

б) развитие навыков письма при выполнении письменных заданий и умения составлять клостери как план-основу для пересказа.

в) развитие механизмов чтения с устным переводом.

г) развитие механизмов аудирования с целью полного понимания текста.

2. Формирование коммуникативных компетенций в говорении.

3. Активизация раннее изученной лексики и введение новой по теме: My profession.

4. Практиковать речевые умения на основе прочитанного текста.

Развивающий аспект:

1. Развитие мыслительных навыков: обобщение и систематизация.

2. Развитие креативности, самостоятельности, навыков работы в паре и группе.

3. Развитие памяти и внимания.

4. Развитие способности догадываться о значении лексических единиц по контексту.

Воспитательный аспект:

1. Формирование потребности и способности к сотрудничеству, взаимопомощи при работе в группе и паре.

2. Воспитание уважительного отношения друг другу, к чужому мнению и умения слушать собеседника.

Грамматика: Present, Past and Future Indefinite Tenses.

Виды речевой деятельности: чтение, письмо, говорение, аудирование.


Использование форм классной работы

Формы работы:

- фронтальная работа

- индивидуальная работа

- письменная работа

Оснащение: задания, тексты, компьютер, проектор, презентация слайдов в Power Point.

Ход урока

I. Вводная часть.

1. Организационный момент (1 мин.)

- Good morning! I am glad to see you.

- How are you? How are you doing?

- Take your seats.

- Who is on duty today?

- Who is absent today?

- What date is it today?

- What day is today?

- Are you ready for the lesson?

2. Речевая зарядка (3 мин.)

Развитие навыков говорения.

- We are beginning our lesson.

- Please, look at the screen. These words - synonyms mean profession.

- Do you know the difference?

- Read and translate them.

Profession - an occupation that requires extensive education or specialized training.

Job - paid occupation: an activity such as a trade or profession that somebody does regularly for pay.


Work - the duties or activities that are part of a job or occupation.

- Now write down these words.


3. Сообщение цели и задачи урока (1мин.)

- Today we continue speaking about the professions. The theme of our lesson is My profession. The aim of our lesson is to introduce and practice the new words, to read and translate the text, the sentences, to make the clustery, to answer the questions than you must write the monologue at home.

4. Контроль домашнего задания (10 мин.)

  • Проверка уровня освоения лексического материала (в ходе аудирования)

- What is your homework for today?

- Let’s check up your home task.

- Listen to the six monologues and complete the grid. (Appendix 1)

- Please … go to the blackboard and complete the grid at the blackboard.

- Your time is up. Please, change your task with each other.

(ключ на доске)

0 mistakes- «5»

2 mistakes – «4»

3-5 mistakes – «3»

II. Основная часть урока.

5. Введение и закрепление новой лексики (5 мин.)

Работа над произношением лексического материала

- I’ll give you the papers with the vocabulary. (Appendix 2)

Practice reading the following words and word combinations. Now I’ll read and you listen carefully.

- Please ... reads the words once more.

Активизация лексики в составлении примеров

- Make up a sentence with these words.

- At home copy out and learn these words by heart.


6. Работа с текстом (5 мин.)

Развитие навыков чтения и устного перевода

Read the text and translate it. (Appendix 3)


7. Выполнение лексических упражнений (5 мин.)

Развитие навыков говорения

a. Answer the questions:

1. When did Peter finish school?

2. Is Peter a full - time student?

3. What course does Peter study?

4. What department does Peter study?

5. What kind of equipments have our labs?

6. Where can continue their education the students of mining college?

7. Where is ore concentrated?

8. What four basic ways to crush a material do you know?

9. How can we name the equipment where is ore crushed?

b. Continue my sentences:

1. In August I passed my exams ...

2. I study at the ...

3. There are a lot of modern and well equipted ...

4. There is a mini ...

5. The academic session will end in ...

6. Every day we attend ....

7. I want to become ...

8. I shall be ...

9. I shall work at the ....

10. I wish I ...

8. Введение новых выражений для просмотра фильма (2 мин)

- First of all let’s read the sentences which will be necessary for seeing the film. I’ll give you the papers with the sentences. (Appendix 4)

Practice reading the following sentences. Now I’ll read and you listen carefully.

  1. Автотранспортным путем руда доставляется из карьеры в обогатительную фабрику.

Motor transportation way ore is delivered from career in concentrating plant.

  1. Из разгрузочного бункера поступает в отделение дробления.

From the food hopper ore is received in crushing branch.

  1. В качестве дробильного оборудования используются конусные дробилки.

As the crushing equipment are used cone crushers.

  1. Дробленая руда поступает в отделение измельчения, где измельчается до порошкообразного состояния.

Crushed ore is delivered in reduction branch where it is crushed to a powdery condition.

  1. Process of flotation. Процесс флотации.

  2. После флотации поступает в отделение обезвоживания.

After flotation ore is arrived in dewatering branch.

  1. Полученный концентрат сушится до готовой продукции.

The received concentrate is dried to finished goods.


9. Просмотр видео сюжета (3 мин.)

- Now we’ll see an interesting film about the concentration plant - The cleaning process of ore.

10. Закрепление изученного материала. (5 мин.)

- Look at the screen. By the scheme you must make the monologue about your profession. (Appendix 4)



III. Заключительный этап урока. (1мин.)

Подведение итогов, домашнее задание. Оценка работы студентов на уроке.

  • What did we do at the lesson? Thank you for being active at the lesson. Your mark for the lesson is the following.

  • Now please write down your hometask. Your hometask is to learn the words by heart and write the monologue: My profession.

  • Have you got any questions?

  • The lesson is over. Good-bye.























(Appendix 1)

Name

Country

Job

Family

What’s his\her job like?

1. Paolo



wife, two daughters


2. Rob


photographer



3. Vladimir

Russia




4. Ewa




well-paid

5. Pat


actress



6. Alex

Great Britain























(Appendix 2)


Vocabulary

to leave school - оканчивать школу

to pass exams - сдать экзамены

deposits concentrationобогащение полезных ископаемых

equipment - оборудование

mini ore enriching factoryмини обогатительная фабрика

academic session - учебный год

flotator - флотатор

to attend lectures - посещать лекции

enricher - обогатитель

to do well - учиться хорошо

a technician - техник

concentration (dressing) plant - обогатительная фабрика

concentrate ore - обогащать руду

to crush - дробить

a crusher - дробилка

impact - удар

attrition- истирание

shear - раскалывание

compression - раздавливание


Vocabulary


to leave school - оканчивать школу

to pass exams - сдать экзамены

deposit’s concentrationобогащение полезных ископаемых

equipment - оборудование

mini ore enriching factoryмини обогатительная фабрика

academic session - учебный год

flotator - флотатор

to attend lectures - посещать лекции

enricher - обогатитель

to do well - учиться хорошо

a technician - техник

concentration (dressing) plant - обогатительная фабрика

concentrate ore - обогащать руду

to crush - дробить

a crusher - дробилка

impact - удар

attrition- истирание

shear - раскалывание

compression - раздавливание


(Appendix 3)


My profession

My name is Peter Ivanov. In June I left school and in August passed my exams at the Akyar mining college after name I. Tasimov. Now I am a full-time student of the first course. I study at the department of deposit’s concentration.

There are a lot of modern and well equipted classrooms, laboratories, gym and canteen in college. Our classrooms and laboratories are large and light. Our labs have modern equipment.

There is a very rich library and mini ore enriching factory in college.

The academic session began on the first of September and will end in June.

Every day we attend lectures and have practice. After finishing Akyar Mining College students can continue their education in different Mining Institutes of Russia. During studying it is possible to receive working specialities: flotator and enricher.

I do well because I want to become a good specialist. I shall be a technician.

I shall work at the concentration (dressing) plant. Ore is concentrated at the dressing plant. Ore crushing equipment is named a crusher.

There are four basic ways of crushing a material by impact, attrition, shear or compression. I like my future profession. I wish I was a good specialist.











(Appendix 4)


  1. Motor transportation way ore is delivered from career in concentrating plant. Автотранспортным путем руда доставляется из карьеры в обогатительную фабрику.

  2. From the food hopper ore is received in crushing branch. Из разгрузочного бункера поступает в отделение дробления.

  3. As the crushing equipment are used cone crushers. В качестве дробильного оборудования используются конусные дробилки.

  4. Crushed ore is delivered in reduction branch where it is crushed to a powdery condition. Дробленая руда поступает в отделение измельчения, где измельчается до порошкообразного состояния.

  5. Process of flotation. Процесс флотации.

  6. After flotation ore is arrived in dewatering branch. После флотации поступает в отделение обезвоживания.

  7. The received concentrate is dried to finished goods. Полученный концентрат сушится до готовой продукции.














hello_html_67b84370.gif

hello_html_436ccf4d.gif

Разработка учебного занятия по теме: My profession
  • Иностранные языки
Описание:

Цель урока: Формировать навыки и умения построения монолога на основе прочитанного текста, используя новую и раннее изученную лексику.

Задачи:

Учебный аспект:

1. Овладение всеми видами речевой деятельности: аудированием, говорением, чтением и письмом:

а) развитие навыков монологической речи и  языковой догадки.

б) развитие навыков письма при выполнении письменных заданий  и  умения составлять клостери как план-основу для пересказа.

в) развитие механизмов чтения с устным переводом.

г) развитие механизмов аудирования с целью полного понимания текста.

2. Формирование коммуникативных компетенций в говорении.

3. Активизация раннее изученной лексики и введение новой по теме:                                                Myprofession.

Автор Ишемгулова Альфия Факиловна
Дата добавления 03.01.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 591
Номер материала 23468
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓