Сценарий
урока
1.
Оргмомент
TEACHER:
Good morning, our dear guests and students.
Sit
down, please.
Who
is absent today?
How are you?
To have good time and to
make the lesson more effective we must work as one team.
I
see you are ready to begin the lesson.
2. Определение темы урока СЛАЙД
1, 2
Демонстрирует слайды,
задаёт вопросы.
TEACHER: Look at the
screen and try to guess the topic of our today`s lesson.
Did you guess the
topic of our lesson? I
think you did.
3.Определение целей урока.
TEACHER: What shall we
learn?
PUPILS:
TEACHER:
So, today we are going to have an unusual lesson. We are going to learn some
new words to the topic “Great Britain. London”, interesting facts about London
watch a video film, listen to your projects, do some quiz.
You
have a WB on tour tables. It will help us during the lesson.
Перед
тем, как начать урок я должна представить вам рабочую тетрадь, которая поможет
нам на протяжении всего урока.
Open
the WB on page 8. Here you can see a self-assessment card.
4. Активация имеющихся знаний.
TEACHER:
Before we start our lesson, let’s talk about Great Britain in general. What is GB
for you? What do we think of when we speak about GB?
Will you help me to make
up the word web?
PUPILS:
5.
Введение новой лексики по теме СЛАЙД 3,4
Look at the screen. Here you can see new vocabulary.
Probably you know some of these words.
You also have the vocabulary in your WB on page 2.
Let`s read the new words.
flag
|
the united
Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland
|
Queen
|
the Atlantic
Ocean
|
church
|
The English
Channel
|
currency
|
London
|
to be washed by
|
The Thames
|
to be situated
|
Elizabeth II
|
to border
|
England
|
capital
|
Wales
|
palace
|
Scottland
|
live
|
Nothern Ireland
|
city
|
North Sea
|
bridge
|
Irish Sea
|
cathedral
|
British Isles
|
tower clock
|
place of
interest
|
to consist of
|
|
Do you remember the verb ”to be”?
Какие формы имеет этот глагол?
Скажите по-английски:
-Соединённое королевство Великобритании и
Северной Ирландии омывается Северным морем.
- Соединённое королевство Великобритании и
Северной Ирландии расположено на Британских островах.
- Лондон-столица Великобритании.
- Соединённое королевство Великобритании и
Северной Ирландии состоит из 4 частей.
Thank you, well done.
Let`s work at the new
vocabulary. Open your WBs on page 3.
You have two tasks to do.
(выполняют САМОСТОЯТЕЛЬНО)
After doing the task
we`ll check it together.
Number one is (scrambled
letters) to put the letters into the right order to make words.
Number two is to put
words in the right order to make sentences.
You have 5 minutes time.
Time is over. Let`s
check.
Thank you, well done.
6.
Работа с картой Великобритании. СЛАЙД 7
One of our today`s tasks was to learn about
geographical position of Great Britain.
Let`s do it now.
You can see a puzzle on
your desks. The task is to make a picture.
Make it in pairs,
please!
Студенты собирают пазл «Великобритания» (работа
в парах), получают первое представление о географическом положении
Великобритании.
Отвечают на
вопросы
преподавателя.
-What can we see on the picture?
- Where is the UK situated?
- What is the UK washed by?
- What four parts does the UK consist of?
- What are the biggest cities of the UK?
- What is the capital GB?
So, thank you.
Well done.
7. Просмотр видеоролика
«Географическое положение Великобритании». СЛАЙД
8
And now we shall watch a short video that helps you to
learn more about GB.
You should be attentive. After watching the film
you`ll have a test.
Are you ready?
Просмотр видеролика.
Open your WBs on page 4
You can see a test “Geographical position of GB”
You have 4 minutes time.
Time is over. Are you ready?
8. Контроль
понимания
СЛАЙД
10
Look at the screen. Here is a key. Check yourselves
and put your marks into the self assessment card
(page 8)
I hope you have good marks?!
9. Актуализация имеющихся страноведческих
знаний. СЛАЙДЫ 12-18
We live at the age of travelling,
international business and trade. Millions of people visit GB and we can get a
lot of information about other countries.
I think you know much about GB and London. Let`s
check it! Look at the screen.
СЛАЙД
12
Look at the screen.
-Which of these places of interest is in GB?
-What is its name?
- Do know the names of the towers?
- Where can we see them? Name the country or/and a
city.
СЛАЙД
13
- Do you know the women?
- Who of them is British?
- What is her name?
- Do you know other women?
Валентина
Матвиенко
– Chairman of
the Federation
Council (председатель
совета
федерации)
Ангела
Меркель
– Chancellor of Germany (head of state)
Юлия
Тимошенко
- was Prime minister of Ukraine, politician and businesswoman
- Where are they from?
СЛАЙД
14
- Do you know these brands?
- What have they in common?
- Do you know any British brands?
СЛАЙД
15
-What do you see on these pictures?
British cars are very expensive.
-Do you know their names?
СЛАЙД
16,17
We can speak about vehicle registration
plate.
- Look at the picture at try to find English vehicle registration plate.
- How can we guess the country?
- What information gives us the plate?
Area code
– код региона (1-регион, 2- офис регистрации), age
identifier-
идентификатор срока службы, random
letters
– произвольная комбинация
СЛАЙД
18
- What is the currency (money) of GB? Find it on the
picture.
- What is its name?
- And other banknotes? Where are they from?
10. Динамическая
пауза
СЛАЙД
19
I see you know much about GB. Are you tired?
It is time to have
a rest. Let’s do some exercises.
Please stand up and repeat after me.
На экране вы
можете увидеть слова рифмовки.
Up,
down,
up,
down
(Поднимаем
и опускаем руки)
Which
is the way to London Town?
(Шагаем
на месте)
Where?
Where?
(Повороты в стороны)
Up in the air
(Смотрим вверх)
Close your
еyes
(
Закрываем глаза руками)
And you are there.
(Разводим руки в стороны)
Very well. We can continue our lesson now.
11. Выполнение упражнений.
(страноведение, названия достопримечательностей Лондона)
One of our today`s tasks was to learn more about
London`s places of interest.
Open your WB on page 5, please. You have 2 tasks to
do.
Work in pairs, please.
Read aloud. I`ll come and listen to you.
If you have questions, you may ask.
You have
4 min.
time.
12. Проверка домашнего задания.
Your home task was to
make a team -project.
Перед тем как проверить
домашнее задание, давайте определим критерии оценки. В рабочей тетради на стр.
6 вы видите «Лист оценки проекта». Каждая группа оценивает группу
выступающих, по критериям, указанным в листе. Давайте их озвучим: …….
Затем выставляется средняя
оценка, которую каждый участник группы ставит в свой лист оценки.
Слушайте внимательно!
После всех выступлений вас ждёт тест на знание достопримечательностей Лондона.
Listen attentively, please! After listening to all the
projects you`ll have a test.
So, who`ll be the first?
Great work! You have spent much time, preparing the
projects. Thank you.
13. Контроль
понимания.
So, let’s make a test. WB, page 7, test 2
“London`s places of interest”
You have
4 minutes time.
Передайте, пожалуйста, свой тест соседу по
парте. Посмотрите на экран. СЛАЙД 21
Проверьте работы и поставьте оценки. 1
правильный ответ - 1 балл.
Передайте работы назад.
Прошу выставить оценки в оценочный лист. (WB,
page 8)
У вас должно быть три оценки. Проверьте,
пожалуйста.
14. Домашнее
задание. СЛАЙД 23
You home task is to write a composition “My GB”, using
the words “Thames, London, rain, Queen, Sherlock Holmes”.
Есть ли вопросы по д.з?
15. Рефлексия.
Давайте вернемся к целям, которые мы
ставили в начале урока.
(на доске)
Всех ли целей удалось достичь?
Что узнали нового?
Что было самым интересным?
Что было самым сложным?
Где вы можете применить эти знания?
16. Выставление оценок за урок.
СЛАЙД 24
Пришло время выставить оценки за урок. Откройте
рабочие тетради на стр. 8 и подведите итог урока. Выставьте себе оценку на
основании трёх, заработанных в течение урока.
(на слайде)
Назовите мне свои оценки.
That`s
all for today. Thank you for the lesson.
Good buy! СЛАЙД
25
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.