Главная / Иностранные языки / Разработка заключительного урока по теме:“Our varied land” в 9 классе

Разработка заключительного урока по теме:“Our varied land” в 9 классе

Разработка заключительного урока по теме:“Our varied land”

в 9 классе (УМК “New Millennium English” О.Л. Гроза)

Цели урока: 

Дидактическая цель: создать условия для применения ЗУН и осуществлять предметную компетентность в стандартной и новой ситуации.

Цели по содержанию:

Воспитательная: формировать интерес к культуре, истории и традициям родной страны и, воспитывать толерантность к иноязычной культуре.

Развивающая: развивать учебно-информационные и коммуникативные умения и навыки, развивать память, наблюдательность, логическое мышление.

Образовательная:  создать условия для применения ЗУН в знакомой и новой учебной ситуациях.

Практические задачи урока: развивать умения монологической и диалогической речи; развивать навыки чтения; развивать навыки аудирования, развивать лексико-грамматические навыки.

Тип урока: 

 Комбинированный урок


Наглядный материал: иллюстрации, дающие представление о достопримечательностях Элисты; магнитофон, аудиокассета с музыкой; раздаточный материал; карта Калмыкии.

1. Организационный момент.

2. Объявление темы и цели урока.

Well, the subject matter of our lesson is “Our varied land”. It seems to me that our world is a book, and those who do not travel, read only a page. Today we are going to visit different places (our texts and exercises will help us). I hope that we’ll speak about Elista and its famous sights. That’s why the motto of our lesson is “East or West, home is best”


3. Беседа с классом.


T: Answer the questions, please.

  1. What is your native town?

  2. Is your native town a small ancient place or a big modern city?

  3. Where is it situated? Is it far from Moscow?

  4. What is your native town famous for?

  5. Are there any architectural monuments in your town? What are they?

  6. Are there any industrial enterprises in your native town? What goods do they produce?

  7. What can you say about cultural life of your town? How do people spend their leisure time?

  8. Are you proud of your native town?

4. Устная речь.

T: Teenagers from different countries have different opinions about the places they live in.

Here are some opinions of young people. Are they positive or negative? Why do you think so?


It’s too hot and dry and there’s nothing to do.

It’s a great life out here. We can be outdoors all day.

It’s all so clean and natural here. We find plenty to do. We’re not bored.

So far there are no large hotels and the village has avoided the effect of mass tourism.

5. Чтение.

Here are some more opinions. Read and say if you like (or don’t like) the place.

Here is what other young people say about their native places.

Would you like to live in places with such characteristics? Why? Why not?

  1. My city has an excellent situation. Because it’s near the ocean, the city serves as major commercial center. Of course, there is plenty of work here. The city is very big, crowded and very hot.

  2. The city lies in a valley with mountains rising behind it. The mountains add to the attractiveness of the city. But on the other hand, they cut the city off. The people are hospitable here. A friendly smile is a common thing in a street, shop, everywhere.

  3. A lot of the place is pretty wild with rain forests, mountains, lakes where you can go on real adventure holidays. But everyday life is not easy. You can feel terribly isolated out here. Droughts, fire, flood are the dangers.


6.Pair work

Name three places you would like to live in and three reasons that make you want to live there.


Example:

  1. Could you tell me where you would like to live in, please? Name three places and three reasons that make you want to live there.

  • And what about you?

  • As for me, I think that the best place to live is…

7. Устная речь.

(Получение письма)

T: Dear children! Here is a letter for you.


Dear friends,

You invite us to come to your town. It’s a wonderful idea. We talked about it with our parents and teachers. Now we know that we’ll be able to do it next summer. It’s great. But first we’d like to learn more about your town. Besides it’s interesting to know what activities we can take part in when we are there. We are looking forward to hearing from you.

Sincerely,

Your English friends.


T: Well, it’s time for our sightseeing tour.

(Используя свои проекты о достопримечательностях города, учащиеся совершают воображаемое путешествие по Элисте)


8. Подведение итогов урока


I hope that you remember the subject matter of our lesson. It is “The Best of all Possible Worlds”. I want to know your opinion of our town and our Elista Sightseeing Tour.

Can you explain the following words: “The world is a book, and those who do not travel, read only a page”.

9. Заключение.

Our time is up. We’ve got to stop.

I am happy to say we’ve done a good bit of work during this lesson.

You worked well during the lesson.




Разработка заключительного урока по теме:“Our varied land” в 9 классе
  • Иностранные языки
Описание:

Разработка заключительного урока по теме:“Our varied land”

в 9 классе (УМК “New Millennium English” О. Гроза)

Цели урока:

Дидактическая цель: создать условия для применения ЗУН и осуществлять предметную компетентность в стандартной и новой ситуации.

Цели по содержанию:

Воспитательная: формировать интерес к культуре, истории и традициям родной страны и, воспитывать толерантность к иноязычной культуре.

Развивающая: развивать учебно-информационные и коммуникативные умения и навыки, развивать память, наблюдательность, логическое мышление.

Автор Гаряева Светлана Алексеевна
Дата добавления 05.12.2015
Раздел Иностранные языки
Подраздел Конспекты
Просмотров 389
Номер материала MA-062987
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓