Главная / Иностранные языки / Рабочий лист для учащегося к уроку английского языка в 7 классе на тему

Рабочий лист для учащегося к уроку английского языка в 7 классе на тему

hello_html_m4ce8a36d.gifWorksheet. Simulating Reality

Name_________________________________________________ Form 7-A

Задание 1. Обсуждение

Задание 2. Аудирование

Discuss and answer the questions:

1) How can people simulate/imitate reality?

2) Why are these simulations useful/useless/harmful?

3) Who can train, learn test anything with the help of the simulations?

Задание 3

1) Sim City, The Sims, MS Flight Simulator are popular_____. (video games)

2) We use computers for fun, studying and_____. (testing)

3) Pilots practise their skills before entering______. (the cockpit)

4) Engineers use computer simulations to design and test____. (new products)

5) During real life testing people sometimes put their lives at_____. (risk)

Задание 4

A.

1. simulate reality

2. fault

3. function

4. skills

5. to train

6. to develop

7. (plane) cockpit

B.

a) недостаток

в) тренировать/ся

с) развивать/ся

d) имитировать реальность

е) умения

f) функционировать, действовать

g) кабина (самолета)



Задание 5

1) Simulating reality can help in some situations.

2) Simulating reality is dangerous, it involves people into the virtual world.

3) Computer simulations are useful for some professions.

4) Computer game can’t predict trouble in the future reality.

***

It’s absolutely right that…

I quite agree …

It’s true that…

It’s completely false that…

I think/ suppose/consider…

I can’t support your point…

I can’t understand…

Задание 6

1) Do computer games’ skills help you in learning?

~ Yes

~ Partially

~No

2) Do you think some games are necessary for

~ quickness of reaction

~ memory

~ practical skills

~ intelligence

3) What useful things do you take from computer games?

~ new skills

~ analyzing

~ abstract thinking

~ new information

~ intelligence

4) What negative things do games bring us?

~ anti- social behavior

~ dependence on ready answers

~disability to adapt in the real life

~ feeling discomfort

~lack of real knowledge

5) Do computer games influence your life?

~ Yes (they take time)

~Sometimes

~No

6) Are you dependent on the games?

~ You play every day a lot

~ You buy or download new games as they appear

~ You make friends with people who play gamesC:\Documents and Settings\Иван\Мои документы\Video-Games-thumb-1280x1024-346597.jpg

~You find information in this sphere

7) What are the most popular games now?



Word list: 

To depend on (be dependent on)- зависеть от

Violence (violent)- жестокость (жестокий)

Communicate (- tion)- общаться (-ение)

To develop(- ment)- развивать (-ться)

To influence - влиять

Social problems (nets)- социальные проблемы (сети)

To agree (disagree)- соглашаться (не соглашаться)

To suppose - предположить

To support – поддерживать

Cockpit- кабина (самолёта)

to develop – развивать/ся

fault- недостаток

flight simulator- симулятор полёта

to function -действовать

to train - тренировать

to simulate reality- имитировать реальность

identity- идентификации





My points
































Рабочий лист для учащегося к уроку английского языка в 7 классе на тему
  • Иностранные языки
Описание:

Открытый урок в 7-а классе по английскому языку Simulating Activity. Extensive Reading. Module 5. Является открытым так как проводился в рамках конкурса Учитель года России 2015. Представляет собой методическую разработку с презентацией и рабочими листами. Тип урока - дискуссия. Урок построен на постоянном вовлечении учащихся в коммуникативную деятельность и направлен на развитиеспособности к анализированию изученной информации, умения выражать своё мнение отностельно пользы и вреда компьютерных игр

Автор Антонюк Дарья Викторовна
Дата добавления 22.12.2014
Раздел Иностранные языки
Подраздел
Просмотров 617
Номер материала 10489
Скачать свидетельство о публикации

Оставьте свой комментарий:

Введите символы, которые изображены на картинке:

Получить новый код
* Обязательные для заполнения.


Комментарии:

↓ Показать еще коментарии ↓